5 års fødselsdag er det 'rund' og noget særligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2013

Nullermor

MorDk skriver:

Hvorfor skulle en 5 års fødslesdag være mere særlig end andre? Det forstår jeg ikke. Kan ikke lade være at smile lidt når jeg læser at hun skal ha en cykel med støttehjul (jeg ved godt det er meget normalt) Men min søn fylder først 3 her om lidt og han cykler på alm. 2 hjulet. Jaja jeg ved godt børn er forskellige... men kunne endnu engang liiige mærke stoltheden hehe...

Nå, men jeg synes det er en flot gave, og vi kunne også selv finde på at give en dyr gave til en alm. 5 års. Jeg tænker ikke sådan på beløbet... men på det jeg gerne vil give. Men det er jo også mit eget barn jo...

I min familie har det altid været større gaver når man fyldte 10, ellers var der ikke noget mere specielt ved at fylde 5 end 6..
Til min egen datter tænker jeg heller ikke på hvad det koster men køber det jeg vil give hende, synes bare det er noget andet når det er en niece.. Vi har trods alt 4 niecer og 5 nevøer og snart 2 børn selv så det bliver hurtigt dyrt hvis man skal give så dyre gaver når de fylder 5 og 10 osv..
Hehe jeg grinte også lidt da jeg så ønskesedlen hvor der stod cykel med støttehjul, men har hørt det er meget normalt at de begynder at lære det uden støttehjul når de er omkring 5-6 år.
Synes det er super flot din søn allerede kan cykle selv og forstår godt du er stolt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2013

Nullermor

Maja84 skriver:

Åh jeg forstod det som at de ville give ekstra store gaver, ja okay synes det er vildt hvis i andre også skal skrue det op

Nej, vi skal sammen købe en cykel til 1200 kr og give 600 kr hver. Sidst jeg snakkede med hende nævnte hun også en cykelhjelm, så er spændt på hvad prisen ender på
Vi giver ca for 500 kr når de første niecer og nevøer begynder at blive konfirmeret fra næste år af, det synes jeg er langt større end at fylde 5, så i min verden hænger det slet ikke sammen at give en dyrere gave til 5 års dagen..

Anmeld

12. september 2013

Kløver

Nullermor skriver:

Nej, vi skal sammen købe en cykel til 1200 kr og give 600 kr hver. Sidst jeg snakkede med hende nævnte hun også en cykelhjelm, så er spændt på hvad prisen ender på
Vi giver ca for 500 kr når de første niecer og nevøer begynder at blive konfirmeret fra næste år af, det synes jeg er langt større end at fylde 5, så i min verden hænger det slet ikke sammen at give en dyrere gave til 5 års dagen..

Nej det virker faktisk helt ude i hampen, jeg ville slå bremsen i, fint de vil men de kan jo ikke tvinge jer til så dyr en ekstra gave, ville måske give for 100-150 mere end normalt alt efter hvad i plejer at give for men under konfirmationsbeløbet

Anmeld

12. september 2013

Nullermor

mor:) skriver:

Tja hvis de synes det er specielt og vil fejre det derefter er det vel okay. Men så må du snakke med manden om du synes i har lyst/råd til at give så mange penge.

Selvfølgelig er det ok de vil holde stor fest med 30 gæster til hendes 5 års fødselsdag, det gør folk bare som de vil
Det er gaven jeg synes er overdrevet.
Vi giver 600 kr til hendes 5 års fødselsdag, og så giver vi ca 500 kr næste år når den første niece skal konfirmeres, det hænger i mit hoved ikke rigtig sammen  en konfirmation er da langt større end 5 års fødselsdag.

Anmeld

12. september 2013

Nullermor

Maja84 skriver:

Nej det virker faktisk helt ude i hampen, jeg ville slå bremsen i, fint de vil men de kan jo ikke tvinge jer til så dyr en ekstra gave, ville måske give for 100-150 mere end normalt alt efter hvad i plejer at give for men under konfirmationsbeløbet

Præcis, vi plejer give for 200kr og jeg havde så regnet med at finde noget til omkring 350 kr. Men der er intet at gøre, svigermor og kæresten har aftalt at det bliver cyklen, det mener de bestemt ikke er for meget...

Anmeld

12. september 2013

lycly

Jeg synes ikke en 5-års fødselsdag er mere specielt end 3, 7, 12 osv.
Jeg ville ikke sammenligne det med en rund fødselsdag eller en 18-års. Synes det er helt åndssvagt at bruge så mange penge på gave til sådan en fødselsdag, hvor ligger forventningen så ikke til konfirmationen eller 18-års fødselsdagen??

Anmeld

12. september 2013

Nullermor

StineW79 skriver:

Nu bliver thea 5 år på fredag, og hendes fødselsdag bliver fejret lige som alle hendes andre fødselsdage. 

Hvis de plejer at holde en større 5 års fødselsdagsfest, og din kærste er med på det, så gør i da bare det, hvis i ellers har råd!M 

Her ku vi dog aldrig finde på at forvente en gave til et bestemt beløb!! Vh stine

Det er den første på min kærestes side der fylder 5 så det er ikke noget man er vant til, og jeg ved min kæreste og hans bror ikke fik noget ekstra særligt eller stor fest da de blev 5 så det er ikke nogen tradition eller noget de har. Det er mest papmoren til barnet der har arrangeret det.
Det med om vi har råd, tjaa, har lige besluttet at kæresten må betale den alene da jeg synes det er alt for meget at give til 5 års fødselsdag og mit budget har ihvertfald ikk plads til at smide 300kr nu (halvdelen af de 600 vi skal give) når der kommer rigtig mange fødslsdage det næste stykke tid.

Anmeld

12. september 2013

Nullermor

LuLy skriver:

Jeg synes ikke en 5-års fødselsdag er mere specielt end 3, 7, 12 osv.
Jeg ville ikke sammenligne det med en rund fødselsdag eller en 18-års. Synes det er helt åndssvagt at bruge så mange penge på gave til sådan en fødselsdag, hvor ligger forventningen så ikke til konfirmationen eller 18-års fødselsdagen??

Jeg tænkte nemlig også straks på konfirmation, det skal jo være større gave man giver til sådan noget, men der giver vi kun ca 500 kr.. Så jeg synes altså slet ikke det hænger sammen..
Men min kæreste og svigermor må selvom det, jeg gider hverken blande mig mere eller betale noget til gaven. Bare ærgeligt det skal være sådan, jeg glæder mig slet ikke til festen mere nu. Men vil selvfølgelig tage med og se glad ud for barnets skyld
Og fordi svigermor som er farmor til barnet vil give 600 kr behøver vi vel ikke at give ligeså dyr gave.. I min familie giver mine forældre altid lidt dyrere gaver end os andre.

Anmeld

12. september 2013

lycly

Nullermor skriver:

Jeg tænkte nemlig også straks på konfirmation, det skal jo være større gave man giver til sådan noget, men der giver vi kun ca 500 kr.. Så jeg synes altså slet ikke det hænger sammen..
Men min kæreste og svigermor må selvom det, jeg gider hverken blande mig mere eller betale noget til gaven. Bare ærgeligt det skal være sådan, jeg glæder mig slet ikke til festen mere nu. Men vil selvfølgelig tage med og se glad ud for barnets skyld
Og fordi svigermor som er farmor til barnet vil give 600 kr behøver vi vel ikke at give ligeså dyr gave.. I min familie giver mine forældre altid lidt dyrere gaver end os andre.

Kan godt forstå dig, synes bestemt heller ikke de bare kan forvente at I betaler det samme

Jeg giver også "kun" for 500 kroner til konfirmationer, så 600 kr til en 5-års fødselsdag lyder helt hul i hovedet i mine ører

Anmeld

12. september 2013

Sander&Vitus-Mor

Nullermor skriver:

Min svogers datter bliver 5 år og holder stor fødslesdag, og min kæreste snakker så gave med hans mor og fortæller at de vil købe en cykel med støttehjul til 1200.- jeg stod med store øjne og åben mund og spørger så om ikke det er lidt voldsomt at give for 600kr til en 5 års fødselsdag. Men det er ifølge dem en stor begivenhed at blive 5, og de sammenlignede det med at blive både 10,18 og 20 år for det er jo noget helt særligt.. I min familie har den første store fødselsdag altid været når man blev 10.

Er jeg den eneste der tænker det er lidt at overdrive??

Vi giver normalt for 200.- begge veje, altså det giver de også os når vi har fødselsdag..

i vores familie sammenligner vi ikke en 5års fødselsdag med en rund.
Den første er 10 år hos os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.