Nullermor skriver:
Min svogers datter bliver 5 år og holder stor fødslesdag, og min kæreste snakker så gave med hans mor og fortæller at de vil købe en cykel med støttehjul til 1200.- jeg stod med store øjne og åben mund og spørger så om ikke det er lidt voldsomt at give for 600kr til en 5 års fødselsdag. Men det er ifølge dem en stor begivenhed at blive 5, og de sammenlignede det med at blive både 10,18 og 20 år for det er jo noget helt særligt.. I min familie har den første store fødselsdag altid været når man blev 10.
Er jeg den eneste der tænker det er lidt at overdrive??
Vi giver normalt for 200.- begge veje, altså det giver de også os når vi har fødselsdag..
I vores familie er 5 årsdagen ikke mere speciel end alle andre. Men det er der faktisk ikke rigtigt nogen år der er. Den slags går vi ikke så meget op i.
Men jeg synes, det er vigtigt, at man respekterer de traditioner som andre har. Man må selvfølgelig altid selv om, hvor stor en gave, man ønsker at give, men det virker som om, din kæreste er helt indforstået, og så synes jeg da, det er fint at give en stor ting. Det må være dejligt at kunne være med på den måde, eftersom det åbenbart betyder noget for familien.
Jeg ville respektere deres syn på dagen. Rund eller ej.

Anmeld