5 års fødselsdag er det 'rund' og noget særligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.459 visninger
33 svar
13 synes godt om
11. september 2013

Nullermor

Min svogers datter bliver 5 år og holder stor fødslesdag, og min kæreste snakker så gave med hans mor og fortæller at de vil købe en cykel med støttehjul til 1200.- jeg stod med store øjne og åben mund og spørger så om ikke det er lidt voldsomt at give for 600kr til en 5 års fødselsdag. Men det er ifølge dem en stor begivenhed at blive 5, og de sammenlignede det med at blive både 10,18 og 20 år for det er jo noget helt særligt.. I min familie har den første store fødselsdag altid været når man blev 10.

Er jeg den eneste der tænker det er lidt at overdrive??

Vi giver normalt for 200.- begge veje, altså det giver de også os når vi har fødselsdag..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2013

Frk. Himmelblå

Nullermor skriver:

Min svogers datter bliver 5 år og holder stor fødslesdag, og min kæreste snakker så gave med hans mor og fortæller at de vil købe en cykel med støttehjul til 1200.- jeg stod med store øjne og åben mund og spørger så om ikke det er lidt voldsomt at give for 600kr til en 5 års fødselsdag. Men det er ifølge dem en stor begivenhed at blive 5, og de sammenlignede det med at blive både 10,18 og 20 år for det er jo noget helt særligt.. I min familie har den første store fødselsdag altid været når man blev 10.

Er jeg den eneste der tænker det er lidt at overdrive??

Vi giver normalt for 200.- begge veje, altså det giver de også os når vi har fødselsdag..

I vores familie er 5 årsdagen ikke mere speciel end alle andre. Men det er der faktisk ikke rigtigt nogen år der er. Den slags går vi ikke så meget op i. 

Men jeg synes, det er vigtigt, at man respekterer de traditioner som andre har. Man må selvfølgelig altid selv om, hvor stor en gave, man ønsker at give, men det virker som om, din kæreste er helt indforstået, og så synes jeg da, det er fint at give en stor ting. Det må være dejligt at kunne være med på den måde, eftersom det åbenbart betyder noget for familien.

Jeg ville respektere deres syn på dagen. Rund eller ej.

Anmeld

11. september 2013

Kløver

Her har runde fødselsdage ikke været super fremhævet, kun af min farmor sov gav mig et tv da jeg blev 10

Synes absolut ikke 5 er lige som 10 osv så skulle 15 og 25 jo også være det  Men når de nu synes det er en autor dag og vil glæde er det da fint nok, gør de sikkert også når din datter bliver 5 de vil måske glæde og give børnene mens de kan, sådan har nogle Bedster det

Anmeld

11. september 2013

Loa

Jeg ville formodentlig ikke selv give for 600 kr og synes bestemt ikke 5 år er lige så specielt som en rund dag. Det samme er 15, 25, 35 osv jo heller ikke...

At hans familie vil give en dyr gave måtte de selvom, men jeg havde ikke påtaget mig halvdelen af den cykel...

Anmeld

11. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Tja hvis de synes det er specielt og vil fejre det derefter er det vel okay. Men så må du snakke med manden om du synes i har lyst/råd til at give så mange penge.

Anmeld

11. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu bliver thea 5 år på fredag, og hendes fødselsdag bliver fejret lige som alle hendes andre fødselsdage. 

Hvis de plejer at holde en større 5 års fødselsdagsfest, og din kærste er med på det, så gør i da bare det, hvis i ellers har råd!M 

Her ku vi dog aldrig finde på at forvente en gave til et bestemt beløb!! Vh stine

Anmeld

12. september 2013

Nullermor

Frk. Himmelblå skriver:

I vores familie er 5 årsdagen ikke mere speciel end alle andre. Men det er der faktisk ikke rigtigt nogen år der er. Den slags går vi ikke så meget op i. 

Men jeg synes, det er vigtigt, at man respekterer de traditioner som andre har. Man må selvfølgelig altid selv om, hvor stor en gave, man ønsker at give, men det virker som om, din kæreste er helt indforstået, og så synes jeg da, det er fint at give en stor ting. Det må være dejligt at kunne være med på den måde, eftersom det åbenbart betyder noget for familien.

Jeg ville respektere deres syn på dagen. Rund eller ej.

Kan man kalde det en tradition når det er den første der fylder 5 år? (min kærestes første niece og svigerforældrenes første barnebarn)
Jeg respekterer fuldt ud at de har andre synspunkter end jeg selv, men omvendt set er det jo også mit budget det går udover, og med min store familie er der rigeligt med fødselsdage fra nu og frem til jul så det er ikke fordi det er en stille tid vi går ind i gavemæssigt.

Anmeld

12. september 2013

MorDk

Hvorfor skulle en 5 års fødslesdag være mere særlig end andre? Det forstår jeg ikke. Kan ikke lade være at smile lidt når jeg læser at hun skal ha en cykel med støttehjul (jeg ved godt det er meget normalt) Men min søn fylder først 3 her om lidt og han cykler på alm. 2 hjulet. Jaja jeg ved godt børn er forskellige... men kunne endnu engang liiige mærke stoltheden hehe...

Nå, men jeg synes det er en flot gave, og vi kunne også selv finde på at give en dyr gave til en alm. 5 års. Jeg tænker ikke sådan på beløbet... men på det jeg gerne vil give. Men det er jo også mit eget barn jo...

Anmeld

12. september 2013

Nullermor

Maja84 skriver:

Her har runde fødselsdage ikke været super fremhævet, kun af min farmor sov gav mig et tv da jeg blev 10

Synes absolut ikke 5 er lige som 10 osv så skulle 15 og 25 jo også være det  Men når de nu synes det er en autor dag og vil glæde er det da fint nok, gør de sikkert også når din datter bliver 5 de vil måske glæde og give børnene mens de kan, sådan har nogle Bedster det

Mine forældre har altid sagt at runde fødselsdage er noget særligt så der giver de altid lige lidt ekstra, og det har jeg egentlig også selv gjort.
Det er helt fint med mig at de synes det er stort at blive 5, er bare ærgelig over det skal gå udover mit budget da pengene ikke ligefrem hænger på træerne  Inden for det næste halve år er der 2 i min familie der fylder 5, tænk hvis de også skulle have så dyre gaver, og fra oktober og frem til jul er der fyldt med fødselsdage så vi ved det bliver et par dyre måneder vi går ind i..

Anmeld

12. september 2013

Kløver

Nullermor skriver:

Mine forældre har altid sagt at runde fødselsdage er noget særligt så der giver de altid lige lidt ekstra, og det har jeg egentlig også selv gjort.
Det er helt fint med mig at de synes det er stort at blive 5, er bare ærgelig over det skal gå udover mit budget da pengene ikke ligefrem hænger på træerne  Inden for det næste halve år er der 2 i min familie der fylder 5, tænk hvis de også skulle have så dyre gaver, og fra oktober og frem til jul er der fyldt med fødselsdage så vi ved det bliver et par dyre måneder vi går ind i..

Åh jeg forstod det som at de ville give ekstra store gaver, ja okay synes det er vildt hvis i andre også skal skrue det op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.