han er misbruger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2013

SjeBets

NEj du er ikke for hård, jeg synes der i mod , undskyld jeg siger det, er lidt vattet, at true med at flytte holder jo ingen steder, hvis du ikek gør det, når han så igen falder tilbage i den samme rille.

Jeg ved det fordi jeg er barn af en misbruger, og jeg var SÅ lykkelig da min mor endelig gjorde noget ved det, og ikke bare skændes med ham om hans misbrug, jeg ville hellere være et skilsmisse barn end bo under samme tag som min far dengang, og jeg var ikke voldsom gammel, ikke engang teenager. Det vil påvirke dine børn meget mere end du forstår.

Man skal aldrig true med noget hvis man ikke har tænkt sig at gøre det, og slet ikke med en misbruger, kan så fortælle at min far var dødulykkelig, men det hjalp da lige lidt manden fortsatte sit misbrug igennem mange år efter skilsmissen, det er først her for en 8-9 år siden at han er stoppet med det helt, og det var 15 år efter min mor endelig flyttede. Der er så mange der taber når man prøver at få dem til at vælge mellem deres "stof" og deres familie, fordi er valget om familien ikke helhjertet så taber familien, det er så meget bedre for dig og dine børn, at komme ud af det, især når manden ikke er klar til afvænning. 

Stor kram til dig, og tænk så på dine børn.  Hilsen en datter af en misbruger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2013

EnSødMor

Anonym skriver:

nej jeg er ikke lykkelig og har ikke været det i 3 år

han respekterer mig ikke nej og han gider ærlig talt ikke børnene... jeg er nået dertil hvor jeg søger mod andre mænd, bare for at få bekræftelse

har ikke været ham utro eller noget men mangler så meget kærlighed forståelse og bekræftelse...

så er der jo noget helt galt... for ham handler det hele bare om ham selv og ham selv... ligeså snart børnene sover eller er ude af syne så ryger han..

det har endda været så slemt at han holdt for døren imens han stod og røg i køkkenet

han ryger jo ikke kun joints men spritjubang og bong...

Jeg ved hvor dårligt du har det & tro mig der er lys for enden! Tag springet og forlad ham, og hvis han som du siger ryger det jævnligt og endda er påvirket når han er sammen med sine børn, så ville jeg nægte ham adgang til hans børn, så længe han er påvirket! Du kan evt få overvåget besøg, når han er sammen med sine børn! Ved det lyder som et stort skridt! 

Men du er den der skal beskytte dine børn mod den slags, og vil du ikke gøre din pligt og beskytte dem? Der findes bedre mænd derude, det skal du huske på! 

Så hvis jeg var dig var jeg skredet... ! 

der er ALDRIG nogen der skal være påvirket i mine børns hverdag! Aldrig nogensinde, vil jeg gøre det! 

Anmeld

7. september 2013

Wish-Baby

Anonym skriver:

min mand igennem 5 år som jeg har 3 børn med, er misbruger... han har fuldtidsarbejde men ryger hash hver eneste dag. har bedt ham stoppe mange gange, men det holder aldrig og han kan ikke lade være.

har endda sagt jeg ville flytte pågrund af det, men han stopper stadig ikke..

jeg er helt derude nu, hvor jeg hellere ser mig og børnene uden ham

er jeg for hård???

Min kæreste har været misbruger, virkelig misbruger af hård narko men også hash og hashen var det sværeste for ham at slippe - han er clean i dag men det var en kamp og det tog tid

Så ved hvordan du har det du må gerne skrive en besked hvis der er noget du vil spørge om eller bare har brug for at komme ud med noget, for ved hvad det handler om.

Sender dig lige en KÆMPE 

Anmeld

8. september 2013

Kildebakken

Kære trådstarter,

Tænkt dig godt om, selvfølgelig skal du ikke blive sammen med din mand af medlidenhed. Du elsker ham ikke mere og du har tabt al respekt for ham. Det kan du ikke byde dig selv, men heller ikke ham, selvom han kører sine misbruger tricks af på dig og appelerer til din medlidenhed, så bliver han ikke rask af at i er sammen. Ved at blive fastholder du ham i misbruget, fordi han stadig kan tænke at hans liv jo hænger sammen, han klarer både job og familieliv. Sandheden er jo at han er ved at opløse sit liv.

Du skal ud nu - og det er også for børnenes skyld, så de kan blive hele mennesker uden ar på sjælen, det er dig som er ansvarlig for at de får en tryg barndom.

Find en veninde eller noget familie som I kan bo hos og som kan støtte dig i processen. og så put vat i ørene når medlidenhedsskuespillet starter.

KH

Anmeld

8. september 2013

Sander&Vitus-Mor

Anonym skriver:

min mand igennem 5 år som jeg har 3 børn med, er misbruger... han har fuldtidsarbejde men ryger hash hver eneste dag. har bedt ham stoppe mange gange, men det holder aldrig og han kan ikke lade være.

er jeg for hård???

Synes du skal læse den her .. Du kan ikke "redde" ham, se at red dig selv og dine børn, så de ikke skal lide under det senere i livet.. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. september 2013

rask24

Anonym skriver:

er jeg for hård???

Du er kun for hård ved dig selv taler af erfaring. jeg kunne ikke se at han ødelagde mig, han manipulerede med mig og sørgede altid for at tingene blev så han kunne få sit stof, selvom vi skulle nogen steder hen. og jeg dækkede over ham alt det jeg kunne. for der var ingen der skulle finde ud af at min lille familie ikke fungerede. jeg lavede stort set alt! for han var jo konstant træt. eller skulle 100 andre ting.

han stopper først den dag han når SIN EGEN bund. du kan intet gøre eller sige for at han stopper.

gør op med dig selv hvad der er bedst for dig og børnene. ikke ham han er voksen og kan klare sig selv.

undskyld de lidt hårde ord.

Anmeld

10. september 2013

BettinaLarsen55

Anonym skriver:

er jeg for hård???

Det er hårdt at have en misbruger i sit liv . - specielt når der er børn indvoldveret! 

Jeg vil starte med at sige at jeg har været hvor du er lige nu (dog kun med et barn)

Du lyder som om du faktisk har taget din beslutning.

selvom tanken om skilsmissebørn knuser dit hjerte, skal du vide at børnene ser og mærker ALT! Så hvis du bliver i et forhold hvor din mand/kæreste vælger stoffer over dig, så lære du faktisk dine børn at det er okay Og at man skal finde sig i det..

Det er en meget hård situation du står i, men dine børn står faktisk i samme situation med (alt efter alder) mange af de samme følelser .

det er vigtigt at du viser dine børn at de kommer først og at du vil beskytte dem mod deres fars misbrug. Hvis du bliver og ikke gør alvor af dine trusler, så bidrager du til misbruget.

Her er hvad virkede for mig:

i stedet for at komme med trusler som du ikke kan/har lyst til at fuldføre, så find på noget andet. 

men du må for alt i verden ikke tillade ham at hente børnene påvirket! - fortæl ham at du er nødt til at informere institutionen om problemet og at de vil være opmærksomme på i hvilken tilstand han henter sine børn . (Jeg ved at dette følels meget pinligt! men der sker ikke noget og de fjerner ikke jeres børn!) 

fortæl ham hvad det gør ved dig og jeres forhold. sig til ham hvordan du oplever hans misbrug (at han vælger det frem for dig) og fortæl ham at han ikke kan gøre dig lykkelig når han er i så stort et misbrug.

Sig til ham at han er nødt til at fjerne misbruget fra sine børn og at han (hvis han skal) må ryge efter sengetid. - det er vigtigt at børnene ikke lære at det er okay ! 

Sig at du vil styre budgettet fra nu af og at han kan få lommepenge (som han så selv må styre) på den måde bruger han ikke jeres madpenge på sit misbrug.

giv ham tid til at forberede sig på at stoppe. Find Evt. I fællesskab En dato hvor han skal stoppe. 

Støt ham - tag hans ansvarsområder i hjemmet i starten af perioden. (Selv de mindste opgaver klan være uoverskuelige) 

forbered dig på en hård tid med dårligt humør - støt dig op ad veninder, venner og familie . 

I sidste ende er du nødt til at gøre op med dig selv hvor længe du vil finde dig i det her. Hvor meget skal der til og hvor længe kan du holde det ud? Er det nok at han trapper ned eller skal han stoppe helt? (Husk på stedet hele tager tid og at det bliver rigtig hårdt!) 

du må gøre dig klart hvordan du kan være glad i det her Inden du snakker med ham.

han vil blive ked af det ! - men du må stå fast! Du er ikke ond GOG du er ikke for hård!!! Du er en pisse god kæreste/kone som vil jer/ham det bedste! stoffer er ikke hans ven og ikke en god ting i hans liv og du er ikke ond ved at "fjerne" det! 

Husk på: du er ikke en dårlig mor/kæreste/kone hvis du går fra ham! - du må tænke på dig selv og dine børn!

Anmeld

10. september 2013

stjernehimmel

Tænk på dine børn og dig selv.....!!!

INGEN kan redde en der ikke kan reddes, og ingen kan redde en misbruger ud over dem selv....

tag benene på nakken OG LØB.....

Anmeld

10. september 2013

1990h

Maria&Lukas skriver:

Synes også det kommer an på dit synspunkt omkring hash. Hvis han stadig kan passe sit arbejde og være "vågen" og kan være der for sine børn og egentlig fungerer i det daglige og at det ikke er flere joints om dagen tror jeg ikke selv at jeg ville tage det så tungt. Så længe han stadig er den samme som hvis han ike gjorde det.

erklære mig enig her

Anmeld

10. september 2013

1990h

Anonym skriver:

han nægter afvænning

og han kan finde på at ryge inden han skal hente børn i inst. kører bil når han er skæv og køber hash når vi ingen penge har...

suk.. har prøvet alt efterhånden...

ej så syntes jeg det for galt..det kan han ikke være bekendt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.