Anonym skriver:
min mand igennem 5 år som jeg har 3 børn med, er misbruger... han har fuldtidsarbejde men ryger hash hver eneste dag. har bedt ham stoppe mange gange, men det holder aldrig og han kan ikke lade være.
har endda sagt jeg ville flytte pågrund af det, men han stopper stadig ikke..
jeg er helt derude nu, hvor jeg hellere ser mig og børnene uden ham
er jeg for hård???
først er stort kram til dig

Dernæst vil jeg sige at NEJ du er ikke for hård! Din mand har en afhængighed som han højst sandsynlig ikke selv kan komme af med... Det skidt er frygtelig vanedannende og svært bare at skippe!
Har du sagt til ham at han skal ha hjælp til det?? Og vil han det??
Hvis han ikke vil ha hjælp for der jamen så har han desværre selv valgt hashen frem for sin familie hvilket ikke er usædvanligt....(har selv haft misbrug tæt inde på livet)
Det er vigtigt at du lytter til dig selv og samtidig tænker på dine børn... Dine børn er ikke tjent med at bo hos en far der dagligt ryger sig skæv og ikke er tilstede for dem.... Så derfor NEJ så synes jeg ikke du er for hård! Måske er det netop det der skal til for at han indser hvad han mister og derved søger hjælp til sit problem.....
Så lyt til sit hjerte og tænk på dine børn! Dine børn kan ikke udtrykke sig og hvis de kunne så tror jeg godt du ved hvad de ville sige... Så du skal være deres talerør.....
Anmeld