Hvordan gør i lige med vasketøjet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2013

Karla

HelloKitty2 skriver:

Hej 

Vil lige høre hvordan i vasker jeres tøj? 

Jeg mener ikke så meget sorteringen eller graderne, men vaskepuvler, skyllemiddel eller flydende vaskemiddel?

Selv skifter jeg meget mellem mærker, det er bare lige hvad der er på tilbud. Men jeg synes bare ikke mit tøj holder den rene duft, hvilket jeg er ret træt af 

Jeg plejer at gøre sådan:

kommer lidt vaskepulver i (cirka hvad der vil svare til ½ dl tror jeg) og så et halvt låg skyllemiddel, og det dufter fantastisk lige når det kommer ud af maskinen, men så snart det er tørt på den ene eller anden måde, så er duften væk 

Jeg har også prøvet at kommer både skyllemiddel, vaskepulver og flydende vaskemiddel i på én gang, men det bevarer bare heller ikke nogen duft i mit tilfælde. Vil lige sige at jeg altså lægger tøjet sammen med det samme når det er tørt, og ligger det på plads.

Anyone? 

Vi har de sidste år brugt pulver fra rema1000 uden parfume eller noget. Brugte ca. 1/2 dl alt efter hvad der nu skulle vaskes. Skyllemiddel brugte vi også bare remas uden parfume.
For et halvt års tid siden gik vi så over til at bruge klar lagereddike i stedet for skyllemiddel. Det skulle være godt for maskinen, og så holder det godt på farven i tøjet. Her for et par måneder siden skiftede vi så pulveret ud til flydende vaskemiddel. Vi bruger sådan lidt over em halv hætte til en maskinfuld, og vi kommer det direkte ind i maskinen - altså ind til tøjet.
Grunden til vi skiftede var, at jeg syntes jeg ofte oplevede, at der sad pulverrester i vores tøj - læste så noget med at pulver først opløses helt ved 60 grader. Så derfor skiftede vi

Så vi bruger nu flydende vaskemiddel (enten kulørt, hvid eller uld/finvask) direkte i maskinen og så eddike til skyllemiddel i skuffen til skyllemiddel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2013

lille-fisen

Vi bruger neutral - så vi undgår unødig parfume eddike er godt at bruge i stedet for skyllemiddel, så får man fx bløde håndklæder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.