Hvordan gør i lige med vasketøjet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2013

HelloKitty2

VråJepsen skriver:

Det er lige Præcis det, det hedder 

- op i en bold, og med ind i maskinen, ved hver vask. Det hjælper os med at gøre tøjet blødt, plus maskinen har helt klart bedst af det! :-)

Ja, det må den da have 

Herhjemme med to voksne, to børn og en hund er der MEGET vasketøj, og min vaskemaskine har det ret hårdt eftersom jeg ikke rigtigt afkalker den, så det vil jeg da klart begynde på 

Endnu en gang, tusind tak for rådet! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

Bshizzle

Jeg bruger flydende OMO ( tit på tilbud i Tyskland )
Den har en fantastisk duft..
Bruger bare en halv kugle ( som kommer ind i maskinen ) og lige så snart maskinen er færdig, så er det ud og hænge.
Så snart det er tørt, så tager jeg det indenfor og ligger det sammen..
- duften er ikke så kraftig når man får tøjet på.. men man kan godt ane duften

Anmeld

5. september 2013

HelloKitty2

Bshizzle skriver:

Jeg bruger flydende OMO ( tit på tilbud i Tyskland )
Den har en fantastisk duft..
Bruger bare en halv kugle ( som kommer ind i maskinen ) og lige så snart maskinen er færdig, så er det ud og hænge.
Så snart det er tørt, så tager jeg det indenfor og ligger det sammen..
- duften er ikke så kraftig når man får tøjet på.. men man kan godt ane duften

Det var det det hed! 

Det har jeg engang købt på tilbud i tyskland, og jeg synes virkelig også at duften var lige som den skulle være, og mindes endda at den hang ved  Tusind mange tak!!! 

Anmeld

6. september 2013

Hyacinth

Hej 

Vil lige høre hvordan i vasker jeres tøj? 

Jeg mener ikke så meget sorteringen eller graderne, men vaskepuvler, skyllemiddel eller flydende vaskemiddel?

Selv skifter jeg meget mellem mærker, det er bare lige hvad der er på tilbud. Men jeg synes bare ikke mit tøj holder den rene duft, hvilket jeg er ret træt af 

Jeg plejer at gøre sådan:

kommer lidt vaskepulver i (cirka hvad der vil svare til ½ dl tror jeg) og så et halvt låg skyllemiddel, og det dufter fantastisk lige når det kommer ud af maskinen, men så snart det er tørt på den ene eller anden måde, så er duften væk 

Jeg har også prøvet at kommer både skyllemiddel, vaskepulver og flydende vaskemiddel i på én gang, men det bevarer bare heller ikke nogen duft i mit tilfælde. Vil lige sige at jeg altså lægger tøjet sammen med det samme når det er tørt, og ligger det på plads.

Anyone? 

Vi bruger Neutral storvask(vaskepulver) for hud-hensyn. Ydermere bruger vi eddike i stedet for skyllemiddel - miljøhensyn.
Tøjet lugter overhovedet ikke af eddike, det afkalker maskinen indeni og tøjet er stadig blødt - og eddike er biologisk nedbrydeligt

Anmeld

6. september 2013

Victoria2013

Hjaltesmor skriver:

Ud over at fungere som skyllemiddel, så binder det også farven. Derfor putter jeg fx altid eddike i, når jeg vasker nye jeans og andet, hvor jeg gerne vil binde binde farven lidt.

Se det vidste jeg ikke, så er der da bare endnu en grund til at bruge eddike engang imellem

helt klart den form for "skyllemiddel" jeg går ind for 

Anmeld

6. september 2013

modesty

Hyacinth skriver:

Vi bruger Neutral storvask(vaskepulver) for hud-hensyn. Ydermere bruger vi eddike i stedet for skyllemiddel - miljøhensyn.
Tøjet lugter overhovedet ikke af eddike, det afkalker maskinen indeni og tøjet er stadig blødt - og eddike er biologisk nedbrydeligt

Jep, det samme her. 

Det er dog ikke nødvendigvis Neutral, men altid svanemærket (og derfor parfumefrit). Rema1000 har noget der er meget billigere end Neutral.

Anmeld

6. september 2013

Skouboe

Jeg bruger som regel Änglamark flydende vaskemiddel (brugte tidligere neutral, men jeg synes det vasker HELT VILDT dårligt) og så et skvæt eddike som skyllemiddel. Om vinteren putter jeg derudover en lille smule uparfumeret skyllemiddel i sammen med eddiken, fordi alting ellers bliver så statisk elektrisk.

Eddiken forhindrer kalken i vandet i at binde sig i tøjet, så det bliver blødt (hvis tøjet er meget stift, kan der godt gå et par vaske før det virker), og af samme årsag beskytter det også farverne på tøjet. Eddike neutraliserer desuden også lugt og endnu en bonus er at det også forhindrer kalken i at sætte sig i maskinen.

Og så vasker jeg alt mit tøj med vrangen ud ad. Det tager længere tid at stå og vende det og vende tilbage igen, men det beskytter farverne og begrænser sliddet på tøjet.

Anmeld

6. september 2013

Kløver

Vi bruger kun neutral som vaskepulver og sammen med vanish til pletter. Bruger hverken skyllemiddel eller andet

Anmeld

6. september 2013

Zelinasmor

Herhjemme bruger vi ariel MED duft. Ingen skyllemiddel, da der allerede er duft i det flydende ariel. Bruger en halv bold inde i maskinen og hænger tøjet til tørre bagefter. Det dufter altid skønt! Og tøjet er blødt selvom det ikke kommer i tørrertumbler 

Anmeld

6. september 2013

L&V

HelloKitty2 skriver:

Hej 

Vil lige høre hvordan i vasker jeres tøj? 

Jeg mener ikke så meget sorteringen eller graderne, men vaskepuvler, skyllemiddel eller flydende vaskemiddel?

Selv skifter jeg meget mellem mærker, det er bare lige hvad der er på tilbud. Men jeg synes bare ikke mit tøj holder den rene duft, hvilket jeg er ret træt af 

Jeg plejer at gøre sådan:

kommer lidt vaskepulver i (cirka hvad der vil svare til ½ dl tror jeg) og så et halvt låg skyllemiddel, og det dufter fantastisk lige når det kommer ud af maskinen, men så snart det er tørt på den ene eller anden måde, så er duften væk 

Jeg har også prøvet at kommer både skyllemiddel, vaskepulver og flydende vaskemiddel i på én gang, men det bevarer bare heller ikke nogen duft i mit tilfælde. Vil lige sige at jeg altså lægger tøjet sammen med det samme når det er tørt, og ligger det på plads.

Anyone? 

Vi bruger kun neutral stor vask (vaskepulver) og en sjælden gang vanish og det er det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.