Hvordan gør i lige med vasketøjet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2013

HelloKitty2

Victoria2013 skriver:

Jeg bruger slet ikke skyllemiddel, kan ikke se nødvendigheden, hverken for tøjet eller miljøet - syntes sjældent jeg kan mærke forskel på om tøjet er blødere alligevel

Og vi vasker med Neutral herhjemme efter lillepigen er kommet. Hvis jeg en sjælden gang vil bruge en form for skyllemiddel, så bruger jeg ½ dl eddike pr vask

Tøjet bliver i øvrigt bare sorteret i "lyst/lyst farvet" og "mørkt/mørkt farvet" hér... og så håndklæder/viskestykker/karklude osv for sig får 60 grader - og lillepigens tøj samt stofbleerne bliver vasket for sig, dvs. ikke sammen med vores ting

Okay 

Jeg har aldrig hørt om eddike i vasketøjet. Må jeg spørge hvad det gør godt for?  Synes det har en ret ubehagelig lugt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

HelloKitty2

Hjaltesmor skriver:

Jeg bruger enten Neutral eller Grøn Balance - jeg bruger den mængde, der står på vejledningen på pakken tilpasset hårdhedsgraden i vores vand.

Jeg bruger ikke skyllemiddel, men kan godt finde på at smide 1 dl lagereddike i maskinen med tøjet for at blødgøre det.

Jeg går efter, at tøjet skal dufte rent. Dvs. af ingenting. Dufter det af "noget" betyder det for mig, at der er "noget" på tøjet, og det dermed ikke er rent.

Når jeg eksempelvis tørretumbler håndklæder, er det på fællesvaskeri. Her kan jeg nogle gange risikere, at der sidder duft i håndklæderne fra det tøj, der er tørret før mit eget. Dvs. det er ikke længere rent. Så hænger jeg det ud til udluftning og giver det en ny vask for at få vasket det af tøjet, der får det til at dufte.

Okay 

Men hvordan kender du hårdheden af jeres vand?

Det har jeg tit tænkt på, for jeg læser nemlig altid på pakkerne, men jeg ved virkelig ikke hvordan man finder ud af det  

Jeg kan godt lide duften af skyllemiddel, i ihvert fald i mit sengetøj 

Anmeld

5. september 2013

HelloKitty2

MilleMus1988 skriver:

her bliver der bare vasket sort og hvidt BUM , får jeg tøj der skal spicial vaskes så kan jeg godt finde på at bytte det, for jeg magter ikk at skal vaske tusind forskellige ting når man har vores tøj og 3 ungers tøj hehe og tæpper og bla bla videre

med hensyn til vaskemidler, så køber jeg Lidl vaskepulver, det virker udmærket, og til det hvide tøj smider jeg en gang Vanish med i, og med hensyn til skyllemiddel er hip som hap, det er hvad der er på tilbud og som dufter godt

og jeg spare ik på det, hvis jeg får en vask ud som ikke dufter frisk og godt når det er tørt så gir jeg næste vask en sjat extra i for her elsker vi at det dufter godt

Nemlig 

Rent tøj, skal dufte rent! 

Især mit sengetøj.

Hvor meget vaskepulver og skyllemiddel kommer du i?

Anmeld

5. september 2013

Sander&Vitus-Mor

HelloKitty2 skriver:

Ej, jeg vidste ikke man kunne komme anti kalk i samme tid som man vaskede. Troede det ødelagde tøjet 

Det er da for smart 

Tak for tippet 

Nej tvært imod også er det super for at beskytte vaskemaskinen! :-)

Anmeld

5. september 2013

HelloKitty2

CAWI skriver:

Barnets tøj bliver vasker med flydende vaskemiddel og skyllemiddel fra neutral.
Vores eget tøj bliver vasket med flydende vaskemiddel (som regl fra omo eller biotex) og skyllemiddel fra enten dunlet eller bamseline (kan ikke huske det nye navn)
Derudover bliver vores maskine renset og afkalket hver tredje måned, med et produkt der er købt i elgiganten (mener det er fra elektrolux)

Jeg vasker også ungernes tøj i neutral, da de begge har sart hud 

Hvor meget kommer du i af det hele? 

Anmeld

5. september 2013

HelloKitty2

VråJepsen skriver:

Nej tvært imod også er det super for at beskytte vaskemaskinen! :-)

Smart! 

Er det bare det der "minus kalk" eller hvad det heller?

Anmeld

5. september 2013

MorTil4<3

HelloKitty2 skriver:

Nemlig 

Rent tøj, skal dufte rent! 

Især mit sengetøj.

Hvor meget vaskepulver og skyllemiddel kommer du i?

min vaskemaskine er en 9 kg så der kan være godt med tøj i hehe, så der kommer der ca en dl i , og skyllemiddel hmm tjaa, hvis der står en hættefuld så plejere jeg at proppe det i og lige en hurtig sjat mere
så kan jeg næsten være sikker hver gang at det kommer ud duftene og dejligt

manden min elsker når jeg skifter sengetøj, han nærmest sniffer duften af ha ha ha
han har meget med at ting skal dufte godt, ligesom mine cremer, jeg bruger en creme jeg bruger hver aften ved sengetid, og han siger den dufter af sommer og han bliver en rigtigt kælenpot hihi

Anmeld

5. september 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
HelloKitty2 skriver:

Okay 

Men hvordan kender du hårdheden af jeres vand?

Det har jeg tit tænkt på, for jeg læser nemlig altid på pakkerne, men jeg ved virkelig ikke hvordan man finder ud af det  

Jeg kan godt lide duften af skyllemiddel, i ihvert fald i mit sengetøj 

http://www.geus.dk/geuspage-dk.htm?http://www.geus.dk/program-areas/water/denmark/data_and_maps/haardhedskort-dk.htm

... ellers så kan man få det oplyst på kommunen.

Anmeld

5. september 2013

Sander&Vitus-Mor

HelloKitty2 skriver:

Smart! 

Er det bare det der "minus kalk" eller hvad det heller?

Det er lige Præcis det, det hedder 

- op i en bold, og med ind i maskinen, ved hver vask. Det hjælper os med at gøre tøjet blødt, plus maskinen har helt klart bedst af det! :-)

Anmeld

5. september 2013

ano14316

HelloKitty2 skriver:

Hej 

Vil lige høre hvordan i vasker jeres tøj? 

Jeg mener ikke så meget sorteringen eller graderne, men vaskepuvler, skyllemiddel eller flydende vaskemiddel?

Selv skifter jeg meget mellem mærker, det er bare lige hvad der er på tilbud. Men jeg synes bare ikke mit tøj holder den rene duft, hvilket jeg er ret træt af 

Jeg plejer at gøre sådan:

kommer lidt vaskepulver i (cirka hvad der vil svare til ½ dl tror jeg) og så et halvt låg skyllemiddel, og det dufter fantastisk lige når det kommer ud af maskinen, men så snart det er tørt på den ene eller anden måde, så er duften væk 

Jeg har også prøvet at kommer både skyllemiddel, vaskepulver og flydende vaskemiddel i på én gang, men det bevarer bare heller ikke nogen duft i mit tilfælde. Vil lige sige at jeg altså lægger tøjet sammen med det samme når det er tørt, og ligger det på plads.

Anyone? 

Jeg bruger neutral eller änglamark flydende vaskemiddel, bruger aldrig skyllemiddel... Tørre tøjet på stativ ude... Synes aldrig det lugter af andet end frisk luft.. Synes tøjet bliver mindre stift med flydende vaskemiddel fremfor pulver, men det kan være indbildning...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.