Hvordan gør i lige med vasketøjet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2013

Chris86

HelloKitty2 skriver:

Hej 

Vil lige høre hvordan i vasker jeres tøj? 

Jeg mener ikke så meget sorteringen eller graderne, men vaskepuvler, skyllemiddel eller flydende vaskemiddel?

Selv skifter jeg meget mellem mærker, det er bare lige hvad der er på tilbud. Men jeg synes bare ikke mit tøj holder den rene duft, hvilket jeg er ret træt af 

Jeg plejer at gøre sådan:

kommer lidt vaskepulver i (cirka hvad der vil svare til ½ dl tror jeg) og så et halvt låg skyllemiddel, og det dufter fantastisk lige når det kommer ud af maskinen, men så snart det er tørt på den ene eller anden måde, så er duften væk 

Jeg har også prøvet at kommer både skyllemiddel, vaskepulver og flydende vaskemiddel i på én gang, men det bevarer bare heller ikke nogen duft i mit tilfælde. Vil lige sige at jeg altså lægger tøjet sammen med det samme når det er tørt, og ligger det på plads.

Anyone? 

Neutral både i pulver og flydende
Og skyllemiddel til strømperne og sengetøjet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

HelloKitty2

MilleMus1988 skriver:

min vaskemaskine er en 9 kg så der kan være godt med tøj i hehe, så der kommer der ca en dl i , og skyllemiddel hmm tjaa, hvis der står en hættefuld så plejere jeg at proppe det i og lige en hurtig sjat mere
så kan jeg næsten være sikker hver gang at det kommer ud duftene og dejligt

manden min elsker når jeg skifter sengetøj, han nærmest sniffer duften af ha ha ha
han har meget med at ting skal dufte godt, ligesom mine cremer, jeg bruger en creme jeg bruger hver aften ved sengetid, og han siger den dufter af sommer og han bliver en rigtigt kælenpot hihi

Præcis 

Herhjemme er det også mest manden der gerne vil ligge og sniffe sig selv i søvn om aftenen  Så han er også som en lille hundehvalp når der kommer rent sengetøj på. Dejligt det er så nemt at glæde andre til tider 

Anmeld

5. september 2013

Victoria2013

HelloKitty2 skriver:

Okay 

Jeg har aldrig hørt om eddike i vasketøjet. Må jeg spørge hvad det gør godt for?  Synes det har en ret ubehagelig lugt 

Tøjet kommer ikke til at lugte af eddike vores vasketøj har "ingen lugt", når det bliver vasket med Neutral vaskepulver. Eddike skulle fungere som skyllemiddel og gøre tøjet blødt. Jeg kommer det nogle gange i når jeg vasker stofbleer... men syntes nu ikke jeg kan mærke den store forskel.

Plus eddike er jo godt for vaskemaskinen (mod kalk)

Anmeld

5. september 2013

MorTil4<3

HelloKitty2 skriver:

Præcis 

Herhjemme er det også mest manden der gerne vil ligge og sniffe sig selv i søvn om aftenen  Så han er også som en lille hundehvalp når der kommer rent sengetøj på. Dejligt det er så nemt at glæde andre til tider 

hihi ja det er nemlig det

Anmeld

5. september 2013

ano14316

HelloKitty2 skriver:

Okay 

Jeg har aldrig hørt om eddike i vasketøjet. Må jeg spørge hvad det gør godt for?  Synes det har en ret ubehagelig lugt 

Jeg har brugt eddike til min heste tøj f.eks. da eddike virker som lugt fjerner... Og efterlader ingen lugt... Også virker det afkalkende så tøjet bliver blødt uden st blive fedter som af skyllemiddel og så afkalker det samtidig maskinen...

Nu virker min skyllemiddel skuffe ikke længere i maskinen så bruger det ikke længere, men når jeg køber ny maskine vil jeg bruge det igen til sportstøj og sådan...

Anmeld

5. september 2013

Hjaltesmor

Victoria2013 skriver:

Tøjet kommer ikke til at lugte af eddike vores vasketøj har "ingen lugt", når det bliver vasket med Neutral vaskepulver. Eddike skulle fungere som skyllemiddel og gøre tøjet blødt. Jeg kommer det nogle gange i når jeg vasker stofbleer... men syntes nu ikke jeg kan mærke den store forskel.

Plus eddike er jo godt for vaskemaskinen (mod kalk)

Ud over at fungere som skyllemiddel, så binder det også farven. Derfor putter jeg fx altid eddike i, når jeg vasker nye jeans og andet, hvor jeg gerne vil binde binde farven lidt.

Anmeld

5. september 2013

HelloKitty2

Demosan skriver:

http://www.geus.dk/geuspage-dk.htm?http://www.geus.dk/program-areas/water/denmark/data_and_maps/haardhedskort-dk.htm

... ellers så kan man få det oplyst på kommunen.

Tusind tak! 

Anmeld

5. september 2013

Isabella_mor

bruger slet ikke dufte.... 

så det er änglamark (og faktisk også Ariels nye parfumefri) som vi bruger, i flydende form. og så bruger vi ikke skyllemiddel, men klar eddike... 

det gør at det ikke lugter grimt. men vi bliver nødt til at vaske på 60 grader for at få de grimme lugte væk... 

Anmeld

5. september 2013

HelloKitty2

Hjaltesmor skriver:

Ud over at fungere som skyllemiddel, så binder det også farven. Derfor putter jeg fx altid eddike i, når jeg vasker nye jeans og andet, hvor jeg gerne vil binde binde farven lidt.

Ej hvor smart, det der med at det binder farven! 

Det vil jeg helt sikkert huske til næste gang jeg vasker noget nyt tøj. Tak for tippet! 

Anmeld

5. september 2013

HelloKitty2

ano14316 skriver:

Jeg har brugt eddike til min heste tøj f.eks. da eddike virker som lugt fjerner... Og efterlader ingen lugt... Også virker det afkalkende så tøjet bliver blødt uden st blive fedter som af skyllemiddel og så afkalker det samtidig maskinen...

Nu virker min skyllemiddel skuffe ikke længere i maskinen så bruger det ikke længere, men når jeg køber ny maskine vil jeg bruge det igen til sportstøj og sådan...

Jeg har aldrig nogensinde købt en flaske eddike pga. lugten, men det vil jeg da klart forsøge mig med 

Det lader til at have mange gode virkninger på vasketøjet.

Tak for det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.