Er jeg egoistisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.591 visninger
38 svar
50 synes godt om
5. september 2013

Anonym trådstarter

Hej alle kommende mødre. Jeg er meget fortvivlet, og er ret ked. Jeg smed pillerne i marts (efter aftalt med kæresten) og har nu haft 3 testperioder og har min 4. Om et par dage.

sagen er den at kæresten er startet på videregående, og mener at vi nu skal rykke PB 1 år mere, da han så er ved at være færdig på skolen, hvis bebs bliver "fanget" med det samme. Han tror ikke han kan overskue studiet et helt år med en lille også.. Han havde troet det lidt lå i korte at hvis han blev optaget, at PB skulle pauses. 

Jeg er rigtig ked, men kan også godt se fra hans side. Det er bare SÅ mega hårdt at skulle vente et år mere. Vi skal til barnedåb hos nogle venner på lørdag og et andet par venter bebs til januar. P***e hårdt at se på!

Nu går jeg så bare og håber SÅ INDERLIGT at jeg denne at der er en lille spir på vej. Også selv om kæresten vil det modsatte. Tænker at vi nok klare det alligevel.

er det egoistisk at have det sådan? Jeg har selv sagt ok til skolen. Vi har været sammen i 6,5år og biet sammen i 6 år. Han er 29 og jeseer 26..

puha tak fordi I læste med på denne lange...

kh mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

Mettefpigen

Jeg kan sagtens forstå at det er hårdt at vente, og omvendt kan jeg også forstå ham..... Det er ikk nemt med skole og baby.....

Anmeld

5. september 2013

Menne

Ja, det er egoistisk... Men ved godt det er svært

Anmeld

5. september 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Hej alle kommende mødre. Jeg er meget fortvivlet, og er ret ked. Jeg smed pillerne i marts (efter aftalt med kæresten) og har nu haft 3 testperioder og har min 4. Om et par dage.

sagen er den at kæresten er startet på videregående, og mener at vi nu skal rykke PB 1 år mere, da han så er ved at være færdig på skolen, hvis bebs bliver "fanget" med det samme. Han tror ikke han kan overskue studiet et helt år med en lille også.. Han havde troet det lidt lå i korte at hvis han blev optaget, at PB skulle pauses. 

Jeg er rigtig ked, men kan også godt se fra hans side. Det er bare SÅ mega hårdt at skulle vente et år mere. Vi skal til barnedåb hos nogle venner på lørdag og et andet par venter bebs til januar. P***e hårdt at se på!

Nu går jeg så bare og håber SÅ INDERLIGT at jeg denne at der er en lille spir på vej. Også selv om kæresten vil det modsatte. Tænker at vi nok klare det alligevel.

er det egoistisk at have det sådan? Jeg har selv sagt ok til skolen. Vi har været sammen i 6,5år og biet sammen i 6 år. Han er 29 og jeseer 26..

kh mig

Helt ærligt, næ der synes jeg ikke du er...

Det lyder som om at du er overrasket over hans udmelding, og nu HAR i jo været i gang i 4 mdr, så bebs er ko ikke undfanget 'med det samme'. Ingen af jer bliver yngre, og jeg ville personligt have svært ved at vente til jeg var 27-28 år med at få mit første barn.

Med mindre aftalen er at det er HAM der skal holde alt barslen, kan jeg ikke rigtig se hvad det er der er så svært at overskue? Den der har barsel trækker jo læsset med baby og hjem, han skal måske liiige være flink og lade dig sove et par timer i ny og næ, men det skal han jo uanset hvornår baby kommer?

Umiddelbart tænker jeg at det må være nemmere for ham at gå barn mens han læser, fremfor når han har fuldtidsarbejde?

Anmeld

5. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Holbæktrunten skriver:

Det lyder som om at du er overrasket over hans udmelding, og nu HAR i jo været i gang i 4 mdr, så bebs er ko ikke undfanget 'med det samme'. Ingen af jer bliver yngre, og jeg ville personligt have svært ved at vente til jeg var 27-28 år med at få mit første barn.

Med mindre aftalen er at det er HAM der skal holde alt barslen, kan jeg ikke rigtig se hvad det er der er så svært at overskue? Den der har barsel trækker jo læsset med baby og hjem, han skal måske liiige være flink og lade dig sove et par timer i ny og næ, men det skal han jo uanset hvornår baby kommer?

Umiddelbart tænker jeg at det må være nemmere for ham at gå barn mens han læser, fremfor når han har fuldtidsarbejde?

Enig. Her går manden i skole og har ti gange mere tid end mig med 37timers job. 

Anmeld

5. september 2013

M (:

Anonym skriver:

kh mig

Synes det lyder som en dårlig undskyldning for at slippe ud af jeres aftale - han må da have kunnet regne ud, at hvis i begyndte PB for 4 mdr. siden, at han så kunne "risikere" at skulle være far OG studerende samtidig!

Jeg synes det er ham, der er tarvelig, og jeg ville bestemt også være skuffet. 

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Det er mig der skal tage hele barslen, uanset skole eller ej. Jeg kan sagtens forstå ham, vig ville gerne bare kunne sige jammen selvfølgelig venter vi. Jeg har  også sagt til ham at vi jo så bare må vente til næste sommer, vil jo også gerne have at han er 100% på. Han siger at han er utrolig stolt over at jeg vil være mor til hans børn, men at vi lige må trække det lidt.

Jeg skal have min mens på lørdag. Jeg kan ik huske om det er ved æl eller mens jeg plejer at få ømme dutter. Men har haft det de sidste par dage, og i dag er hele mit højre bryst mega øm, som når en muskel er overtrænet, hvilket jeg ikke plejer.. Så nu flyver tankerne endnu mere..

Anmeld

5. september 2013

Somatel

Øøøøh.... hvad nu hvis du var blevet gravid i en af de sidste 3 cyklusser. Ville han så have droppet sin uddannelse? For allerede der må han da have søgt ind.

Anmeld

5. september 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det er super ærgeligt. Han skulle nok have fortalt dig, hvordan han ønskede det skulle være, hvis han begyndte på uddannelse. Jeg ville dog alligevel respektere det. Det er en overskuelig tidshorisont, hvis det er næste sommer. Det kan jo også være han ændrer mening undervejs. Eventuelt kan i lave et kompromis, der hedder næste forår. Der kommer ikke noget godt ud af at presse ham til at få et barn. 

Men derfor har du da al ret til at være skuffet, samt udtrykke dette overfor ham! 

Edit: Jeg synes dog du skal forhøre dig om hvad det præcist er han ikke kan overskue ved at læse samtidig med at have et barn. Det kan jo være det praktiske skal tales igennem, således han har mere mod på det. Det kan også være hans bekymring går på det økonomiske eller andet. Jeg ville tage en lang snak om det. Hvis han stadigvæk ikke er tryg ved situationen, ja så ville jeg udsætte det indtil videre. 

Anmeld

5. september 2013

Holbæktrunten

Det er mig der skal tage hele barslen, uanset skole eller ej. Jeg kan sagtens forstå ham, vig ville gerne bare kunne sige jammen selvfølgelig venter vi. Jeg har  også sagt til ham at vi jo så bare må vente til næste sommer, vil jo også gerne have at han er 100% på. Han siger at han er utrolig stolt over at jeg vil være mor til hans børn, men at vi lige må trække det lidt.

Jeg skal have min mens på lørdag. Jeg kan ik huske om det er ved æl eller mens jeg plejer at få ømme dutter. Men har haft det de sidste par dage, og i dag er hele mit højre bryst mega øm, som når en muskel er overtrænet, hvilket jeg ikke plejer.. Så nu flyver tankerne endnu mere..

Ja, jeg krydser da i hvert fald fingre for at der allerede er baby på vej - for så er der vel ikke mere at diskutere? Han vil vel ikke bede om en abort i så tilfælde?

Hvis ikke du er gravid nu, så synes jeg virkelig at du skal tage snakken med ham igen. Selvom du har sagt at i jo så bare må vente et år, har du nu haft tid til at tænke det hele igennem og er kommet til en anden og mere velovervejet konklusion.

Jeg synes også at uddannelsen lyder dom en dårlig undskyldning for at slippe ud af PB. Måske han har fået kolde fødder. Men eftersom du ikke kan varme dem for ham må han sgu løbe sig varm og spænde hjælmen.

Synes du skal prøve at skrive argumenterne ned for hvorfor i skal fortsætte som planlagt med PB. Er ret overbevist om at den er en del længere end 'jeg tror ikke lige jeg kan overskue en baby mens jeg læser'

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.