Hvad gør jeg lige nu (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.705 visninger
34 svar
0 synes godt om
17. juli 2009

Anonym trådstarter

For at starte fra en ende af, så kan I lige så godt få hele historien .. 

Landet ligger sådan at jeg først sent i min graviditet fandt ud af at jeg var gravid (Var hele 20. uger henne ) Så det kom som en KÆMPE chok. Da jeg finder ud af det, skynder jeg mig selvfølgelig at ringe til min kæreste, på det tidspunkt, og fortæller nyheden. Han er i den periode guide i i udlandet. Nyheden falder ikke i god jord, men  han accepterer det, og efter et par dage, begynder han også at glæde sig meget. - Han sidder det krav at han selv vil fortæle sin familie det, hvilket også er HELT FAIR, men jeg beder ham om at gøre det SENEST 2 uger efter, da jeg ikke længere kan vente med at høre hvad de siger til det.
Hans familie kommer på besøg ved ham, to uger efter, og han fortæller den dejlige nyhed - Hvordan tror I de reagerer ? 
De bliver SÅ sure og skuffet, beder min daværende kæreste om at droppe ALT kontakt til mig, og samtidig siger de at han skal bede om faderskabsattest, og da han lagde meget under for hvad hans forældre sagde, gjorde han jo bare som der blev sagt.
Har så ikke snakket med ham siden februar.

Så er situationen sådan at ALLE hans møbler og private ejendele (sofa, spisebord+stole, bærbar computer, tøj, papir mm.) står ude ved mine forældre, så jeg sender selvfølgelig en masse anbefalet breve til ham, hvori jeg beder ham, om at få nogle til at komme og hente hans ting - INGEN SVAR, brevene kommer retur, så de er ikke engang blevet hentet på posthuset. Da jeg så finder ud af at han er kommet til DK igen, gør jeg selvfølgelig det samme - TRE GANGE, men igen kommer brevene retur, og det ender med at jeg smider hans lort på lossepladsen !

2 uger før jeg fødte, mødte jeg ham så på gaden, hvor han gik rundt sammen med nogle af vores fællesvenner. Jeg stopper selvfølgelig op og snakker med dem, men x-kæresten, så barnlig som han er, stiller sig med ryggen til, hvilket jeg kun kan grine af. Da de så er ved at gå igen, råber jeg "Håber vi snart ses!" til ham, med henblik på at jeg håbede at se ham når jeg havde født .. MEN MEN MEN, der vender han sig bare om, og giver mig fingeren !
CHRIST!!!

Da jeg havde født sendte jeg ham en mail, om at alt gik fint, og at han var blevet far, men heller ikke den fik jeg respons på - Altså han har ikke set sin søn, og har da slet ikke givet udtryk for at han vil det. Derimod går han faktisk og siger til folk, at jeg og den bette har ødelagt hans liv, og at jeg har meldt ham til statsforvaltningen - JA DET HAR JEG PLIGT TIL !!!

NU KOMMER SPØRGSMÅLET : Hans søster har kontaktet mig , for at komme til at se den bette .. Hvad skal jeg sige til det ??? Et eller andet sted vil jeg gerne have den bette til at kende sin faster, MEN, har også en fornemmelse af at grunden til at hun gør det, er fordi hun skal være "spion" for endten  den bettes far, eller Emils farmor og farfar ? 
Hvad ville I gøre ????

Undskylder den lange forklaring, men er simpelthen i vildrede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2009

Isabels-mor

Du kunne gå med til a møde hende, men så på en cafe eller lignede? Så er det ikke hjemme ved dig og du kan gå hvis det bliver ubehagligt..
Nok mig der ikke har læst ordentlig, men faren slet ikk have noget a gøre med sin søn? og fik han lavet den faderskabstest som hans forældre ville have lavet?
Håber det går godt med dig og den lille 

Anmeld

17. juli 2009

Anonym trådstarter

Mandal skriver:

Du kunne gå med til a møde hende, men så på en cafe eller lignede? Så er det ikke hjemme ved dig og du kan gå hvis det bliver ubehagligt..
Nok mig der ikke har læst ordentlig, men faren slet ikk have noget a gøre med sin søn? og fik han lavet den faderskabstest som hans forældre ville have lavet?
Håber det går godt med dig og den lille 

Nej han vil INTET have med sin søn at gøre. Han mener at jeg og den bette har ødelagt hans liv !
Han har endnu ikke fået den faderskabsattest, da han selv skal bede om den ved statsforvaltningen - Og jeg får vel besked om han beder om den, eller ej, ikk ?

Tjaa, det kunne jeg nok godt, men er bare så nervøs. Er ikke ret tæt på den familie (De er lidt stramme i betrækket) og er bange for at hvis jeg laver den mindst fejl, holder ham lidt løst, eller lader ham skrige lidt, så kunne de finde på at gøre noget ud af det, hvis du forstår ?

Anmeld

17. juli 2009

Isabels-mor

ja forstå dig godt.. bange for de vil prøve a tage ham fra dig!
det er et svært emne for jeg sys alle børn skal have retten til a kende deres familie.. det er desværre bar sån nogle gange a familie ikk vil kendes ved barnet..
Har du haft meget med søsteren a gøre for i tiden?

Anmeld

17. juli 2009

Vingummien

Vil sige det samme, sig ja til det og lad det være et offentlig sted, hverken ved hende el ved dig selv.

Hjemme ved hende kan der jo dukke en masse op og hjemme ved dig kan du ik bare gå.

På en restaurent el lign kan i jo begge gå hvis det bliver for meget for en af jer, kan jo også blive for meget for hende jo.

Og når i så mødes, så spørg hende lige ud om det er for hendes egen skyld hun vil mødes, det syntes jeg godt du kan, for tror det er en tanke alle vil have omkring det. Og så vil du nok kunne se på hende om hun taler sandt el.

Og hvis det er pga barnets far jamen så kan du jo bare grine fordi så viser det jo bare at han ik er mand nok til selv at tage kontakten og så må du jo fortælle hende at han selv skal gøre det.

Er godt du har meldt ham til statsamtet for ja det har du pligt til og at han er blevet sådan kan jo ik være dit problem, er jo ik for din skyld du har gjort det men for den bettes skyld.

Anmeld

17. juli 2009

Vingummien

Anonym skriver:

Nej han vil INTET have med sin søn at gøre. Han mener at jeg og den bette har ødelagt hans liv !
Han har endnu ikke fået den faderskabsattest, da han selv skal bede om den ved statsforvaltningen - Og jeg får vel besked om han beder om den, eller ej, ikk ?

Tjaa, det kunne jeg nok godt, men er bare så nervøs. Er ikke ret tæt på den familie (De er lidt stramme i betrækket) og er bange for at hvis jeg laver den mindst fejl, holder ham lidt løst, eller lader ham skrige lidt, så kunne de finde på at gøre noget ud af det, hvis du forstår ?

Du kan også kræve at få lavet den test, for du kan ik gå "uden" en far til barnet

Anmeld

17. juli 2009

thilde

Øv - en historie jeg håber virkelig ikke at "farmand" tager al glæden fra dig ved at blive mor til Emil.

Umiddelbart tænker jeg -ligesom Mandal- at du kunne mødes med Faster på et neutralt sted, cafe eller lignende...
Så kan du også få mærket temperaturen på den del af  Emils familie.. Lige meget, hvordan man vender og drejer det, så er det jo en hans familie.
 Hun kan jo ikke gøre for, at hendes bror er et fjols (undskyld ordvalget).

Al mulig held og lykke til jer

Anmeld

17. juli 2009

Anonym trådstarter

Mandal skriver:

ja forstå dig godt.. bange for de vil prøve a tage ham fra dig!
det er et svært emne for jeg sys alle børn skal have retten til a kende deres familie.. det er desværre bar sån nogle gange a familie ikk vil kendes ved barnet..
Har du haft meget med søsteren a gøre for i tiden?

Det kan da godt være du har ret .. Det vil jeg da lige overveje

nej, jeg havde ikke særlig meget med den familie at gøre, overhovedet, de var ikke til at stikke i, og det hele var meget fint og fornemt - Og det at jeg ikke havde en uddannelse, det var MEGET forkert, og sådan er jeg slet ikke selv opdraget.
Selvfølgelig ser mine forældre helst at jeg får en uddannelse, men det skal først være når JEG er klar, og når jeg ved hvad vil. Og mine forældre er også meget åbne, og byder ALLE indenfor i deres hjem - Stik modsatte af hans familie.

Anmeld

17. juli 2009

Anonym trådstarter

suanne85 skriver:

Vil sige det samme, sig ja til det og lad det være et offentlig sted, hverken ved hende el ved dig selv.

Hjemme ved hende kan der jo dukke en masse op og hjemme ved dig kan du ik bare gå.

På en restaurent el lign kan i jo begge gå hvis det bliver for meget for en af jer, kan jo også blive for meget for hende jo.

Og når i så mødes, så spørg hende lige ud om det er for hendes egen skyld hun vil mødes, det syntes jeg godt du kan, for tror det er en tanke alle vil have omkring det. Og så vil du nok kunne se på hende om hun taler sandt el.

Og hvis det er pga barnets far jamen så kan du jo bare grine fordi så viser det jo bare at han ik er mand nok til selv at tage kontakten og så må du jo fortælle hende at han selv skal gøre det.

Er godt du har meldt ham til statsamtet for ja det har du pligt til og at han er blevet sådan kan jo ik være dit problem, er jo ik for din skyld du har gjort det men for den bettes skyld.

Det vil jeg tænke over, for det kunne da godt være at jeg skulle gøre det. Som I siger, for Emils skyld. For jeg ønsker selvfølgelig at han skal kende sine rødder.

Kan JEG godt kræve den test ? Hvordan gør jeg det ?
Jeg er jo sikker på at han er faderen, men eftersom jeg i januar fik en god ven, gik rygterne jo pludselig om at vi havde været i seng sammen osv, hvilket selvfølgelig ikke skete - Men hvis det så var sket, og det var hans, så havde jeg kun været gravid i 5 mdr, og det hænger jo ikke sammen - Så logisk tænker folk bare ikke, åbenbart ! 

Anmeld

17. juli 2009

Anonym trådstarter

thilde skriver:

Øv - en historie jeg håber virkelig ikke at "farmand" tager al glæden fra dig ved at blive mor til Emil.

Umiddelbart tænker jeg -ligesom Mandal- at du kunne mødes med Faster på et neutralt sted, cafe eller lignende...
Så kan du også få mærket temperaturen på den del af  Emils familie.. Lige meget, hvordan man vender og drejer det, så er det jo en hans familie.
 Hun kan jo ikke gøre for, at hendes bror er et fjols (undskyld ordvalget).

Al mulig held og lykke til jer

Han tager ikke glæden fra mig, bare rolig. Jeg nyder min søn i fulde drag, men jeg ville selvfølgelig ønske at han kendte sin far.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.