Ville I låne en veninde 5000kr...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2009

Honningblomst

malou skriver:

nej fordi jeg desværre gang på gang er blevet så skuffet når jeg enten har lånt penge eller andet ud til nogle jeg mente jeg 100 % kunne stole på.... så mit svar er UDEN tvivl nej!!! Jeg mener jeg dog ikke at jeg er en dårligere veninde af den grund... er bare realistisk...- jeg har stadig 8000 kr ude og svømme som jeg aldrig ser mere.... dårlige venner/veninder.. måske, måske også derfor de ikke er i mit liv længere...

knus malou

Måske jeg bare er naiv...kunne slet ikek forestile mig at mennesker der holder af mig ville skide sådan på mig....men jeg har heller aldrig oplevet noget lign. men har heller aldrig lånt penge ud-smiler
Øv, det er sgu surt for dig..
Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2009

wamse

Jeg ville helt klart låne pengene til en ven/veninde, hvis jeg havde mulighed for det!

Anmeld

17. juli 2009

malou

Eva skriver:

Måske jeg bare er naiv...kunne slet ikek forestile mig at mennesker der holder af mig ville skide sådan på mig....men jeg har heller aldrig oplevet noget lign. men har heller aldrig lånt penge ud-smiler
Øv, det er sgu surt for dig..
Knus..

ja jeg var dum at købe et fjernsyn til en veninde på afbetaling fordi hun var i RKI.- og da hun pludselig blev vild underlig efter 6 md.. så jeg hverken hende, tv eller penge mere.... ja jeg var dum og naiv da jeg var 20 år... men derfor låner jeg stadig ikke penge ud... her så mange år efter....

knus tilbage

Anmeld

17. juli 2009

Honningblomst

malou skriver:

ja jeg var dum at købe et fjernsyn til en veninde på afbetaling fordi hun var i RKI.- og da hun pludselig blev vild underlig efter 6 md.. så jeg hverken hende, tv eller penge mere.... ja jeg var dum og naiv da jeg var 20 år... men derfor låner jeg stadig ikke penge ud... her så mange år efter....

knus tilbage

Brændt barn...sådanne ting har jeg også...bare ikke med penge, men hvor jeg er blevet svigtet...skidt det skal kaste skygger ind i fortiden, ikke....

Anmeld

17. juli 2009

malou

Eva skriver:

Brændt barn...sådanne ting har jeg også...bare ikke med penge, men hvor jeg er blevet svigtet...skidt det skal kaste skygger ind i fortiden, ikke....

præcis....!!!! måske passer den her meget godt...: "af skade bliver man klog" - måske ikke klog... men klogere... smiler

knus knus

Anmeld

17. juli 2009

Honningblomst

malou skriver:

præcis....!!!! måske passer den her meget godt...: "af skade bliver man klog" - måske ikke klog... men klogere... smiler

knus knus

Helt enig-smiler

Anmeld

18. juli 2009

Katjaro

Jeg ville ikke være i tvivl, jeg ville uden at blinke låne en veninde 5000 kr såfremt det ikke bare var fordi hun ikke kunne leve uden en eller anden jakke (men vi har også pengene og ville ikke mangle dem i vores eget budget).

Hilsen katja

Anmeld

19. juli 2009

Mette+Mathias

Jeg ved ikke om jeg ville gøre det,- kommer meget an på hvem det er.

Min mand lånte sin bedste ven penge, og det hed hele tiden "du får dem når jeg får penge tilbage i skat", "du får dem når..." men manden fik både købt møbler, bil og hus!!!! før min mand fik pengene!

Det drejede sig netop om 5.000, så jeg vil jo mene at man godt kan finde de penge, hvis man har råd til hus???

Det værste var næsten at nogle af pengene var ikke et lån, - det var fordi han havde en check på 1500, som han ikke kunne komme til at hæve (fredag aften og de skulle i byen) så min mand (kæreste var han dengang) hævede pengene til ham, og vennen skulle så hæve checken om mandagen og smide pengene i postkassen, da min mand var rejst til udlandet (arbejde) om søndagen. Det gjorde han så bare aldrig, han hævede bare checken og brugte pengene. DET er svigt, når man ikke har aftalt det, og der gik som sagt en hel del år før vi fik pengene. Han begyndte faktisk først at betale tilbage, dengang vi lagde ham lidt på is, - men venskabet er (heldigvis, for jeg kan ikke fordrage ham) aldrig blevet det samme igen!

Anmeld

19. juli 2009

MaleneG

Egentlig har jeg svaret: Nej, penge mellem venner er noget møg.
Dog i visse tilfælde gør jeg undtagelser, hvis det f.eks som i min situation handlede om en hest, som havde akut brug for dyrlæge, men ejeren havde simpelthen ikke pengene lige der, der valgte jeg så at gå ind og dække omkostningerne, da jeg ikke mener dyret skulle lide under, hun havde shoppet lidt for meget.
Men hun kom også pænt og afleverede dem tilbage 14 dage efter.
Men som sagt, i hovedreglen, så nej så ville jeg aldrig låne penge ud til mine veninder.

Anmeld

19. juli 2009

Heidi.

Ikke lige pt, men det er fordi vi ikke har 5000.- Men hvis vi havde og det vare en tæt veninde, så ville jeg gerne.. Har gjort det før.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.