Ville I låne en veninde 5000kr...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2009

Honningblomst

Nanna1985 skriver:

Nej ville ikk låne min veninde 5000 kr og slet ikk hvis hun selv har skyld i det..
Så må lære at tage sit ansvar og så må man leve med det.. Kan godt gå med til 500 kr, men ikk mere end det.. Så har jeg kun 1 veninde af mine venner, jeg ville låne penge.. Resten er dårlige betaler..!!

Ja måske en ensporet holdning, men sådan er jeg nu hehe

Hold da op...ja, det var noget af en holdning...Jeg har hverken brug for eller ret til at dømme min veninde...har hun brug for hjælp så får hun den...hun ville aldrig spørge, men jeg kan da ikke lade være med at hjælpe hende når hun er brug for det....
Og det meste i livet kan jo være selvforskyldt...nej, det er ikke min opgave at dømme, men støtte....og om det så var de sidste penge og mine nærmeste har brug for det, så er jeg der...med tid med penge...
Knus Eva...som synes du er meget hård, men nu kender jeg jo heller ikke dine venner-smiler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2009

Miamaja

Nej. Kun hvis der var tale om noget livs eller helbreds nodvendigt eller noget med personens born eller lignende, som KUN jeg og ingen andre, kunne redde hvis jeg gav 5000kr. Ok det kom til at lyde dramatisk

Anmeld

17. juli 2009

LineD

Jeg har svaret: NEJ, penge mellem venner er noget møg...

- Og det er også sådan jeg har det, men intet svar uden undtagelser, jeg skal ikke kunne sige mig fri for at hvis der var visse mennesker der var i penge nød og spurgte (givet jeg havde pengene naturligvis), ja så ville jeg låne dem til dem uden at blinke, men det er meget MEGET få jeg ville gøre det for, ikke at jeg er nærig eller sådan.. Jeg har det bare skidt med at have pengesager hængende mellem venner...

Knus Line, som har lånt en større sum væk fra tid til anden...

Anmeld

17. juli 2009

Nanna1985

Eva skriver:

Hold da op...ja, det var noget af en holdning...Jeg har hverken brug for eller ret til at dømme min veninde...har hun brug for hjælp så får hun den...hun ville aldrig spørge, men jeg kan da ikke lade være med at hjælpe hende når hun er brug for det....
Og det meste i livet kan jo være selvforskyldt...nej, det er ikke min opgave at dømme, men støtte....og om det så var de sidste penge og mine nærmeste har brug for det, så er jeg der...med tid med penge...
Knus Eva...som synes du er meget hård, men nu kender jeg jo heller ikke dine venner-smiler

ja jeg er nok meget hård.. To af mine veninder låner tit penge og de er SÅ dårlig til at betale folk det de skylder.. Hun bruger penge på dyrt mærke tøj til hendes datter, selvom hun ingen penge har til det.. Jeg kunne nævne en del ting.. Jeg har altid klaret mig selv og har aldrig været SÅ DUM og sætte mig selv eller mit barn, i sådan en dårlig situation.. Jeg ville skamme mig, hvis jeg ingen gang kunne holde styr på min økonomi.. IGEN, jeg dømmer ingen andre og om du vil låne din veninde penge, er op til dig selv.. Jeg siger bare jeg ville ALDRIG selv gøre det.. Ikk så mange penge..

Jeg mener bare hvis man selv er skyld i sit minus, så må man bare leve surt og få det rettet så hurtigt som muligt.. Jeg har altid lært at man skal tage sit ansvar og den konsevent, der kommer af det..

Anmeld

17. juli 2009

Honningblomst

LineD skriver:

Jeg har svaret: NEJ, penge mellem venner er noget møg...

- Og det er også sådan jeg har det, men intet svar uden undtagelser, jeg skal ikke kunne sige mig fri for at hvis der var visse mennesker der var i penge nød og spurgte (givet jeg havde pengene naturligvis), ja så ville jeg låne dem til dem uden at blinke, men det er meget MEGET få jeg ville gøre det for, ikke at jeg er nærig eller sådan.. Jeg har det bare skidt med at have pengesager hængende mellem venner...

Knus Line, som har lånt en større sum væk fra tid til anden...

Præcis...sådan har jeg det også...men hende her er tættere end tæt...og så det faktum at hun får indskud om en måned, så dte kun er kort tid....så vil jeg ikke lade hende i stikken...og igen, så ville jeg aldrig sidde som dommer over hvorvidt det var så og så vigtigt eller ej...mangler hun penge, så kan hun låne hvir jeg har....uden tvivl og om det så var til et par trusser i guld...så har penge ingen betydning og kan jeg ved at gøre så lidt hjælpe en jeg elsker, så tænker jeg ikke et sekund på at lade være...
Nå, men ville bare sige at jeg har det som dig..
Knus..

Anmeld

17. juli 2009

LineD

Eva skriver:

Præcis...sådan har jeg det også...men hende her er tættere end tæt...og så det faktum at hun får indskud om en måned, så dte kun er kort tid....så vil jeg ikke lade hende i stikken...og igen, så ville jeg aldrig sidde som dommer over hvorvidt det var så og så vigtigt eller ej...mangler hun penge, så kan hun låne hvir jeg har....uden tvivl og om det så var til et par trusser i guld...så har penge ingen betydning og kan jeg ved at gøre så lidt hjælpe en jeg elsker, så tænker jeg ikke et sekund på at lade være...
Nå, men ville bare sige at jeg har det som dig..
Knus..

Lige præcis Eva, du skrev lige det jeg ikke selv kunne formulere
Og du har så evig ret i det med om det så var til et par guldtrusser eller et hus i alaska, ja så kunne personen bestemt låne dem.. 

Anmeld

17. juli 2009

Honningblomst

Nanna1985 skriver:

ja jeg er nok meget hård.. To af mine veninder låner tit penge og de er SÅ dårlig til at betale folk det de skylder.. Hun bruger penge på dyrt mærke tøj til hendes datter, selvom hun ingen penge har til det.. Jeg kunne nævne en del ting.. Jeg har altid klaret mig selv og har aldrig været SÅ DUM og sætte mig selv eller mit barn, i sådan en dårlig situation.. Jeg ville skamme mig, hvis jeg ingen gang kunne holde styr på min økonomi.. IGEN, jeg dømmer ingen andre og om du vil låne din veninde penge, er op til dig selv.. Jeg siger bare jeg ville ALDRIG selv gøre det.. Ikk så mange penge..

Jeg mener bare hvis man selv er skyld i sit minus, så må man bare leve surt og få det rettet så hurtigt som muligt.. Jeg har altid lært at man skal tage sit ansvar og den konsevent, der kommer af det..

Jamen det ansvar tog hun jo også....så havde hun bare klaret den med overtræk, når den emsige bankdame ikke kunne hjælpe hende bare en måned...smiler
Når jeg har og hun ikke har, så er det jo bare at hjælpe...hun ville aldrig spørge...og jeg har aldrig lånt hende, men den her må jeg hjælpe med, når du jeg har pengene...smiler
Men var hun som din veninde, så ville jeg nok også lige have tænkt en ekstra gang-smiler
Knus Eva, uden gæld og også med et meget hys forhold til penge...smiler

Anmeld

17. juli 2009

Honningblomst

LineD skriver:

Lige præcis Eva, du skrev lige det jeg ikke selv kunne formulere
Og du har så evig ret i det med om det så var til et par guldtrusser eller et hus i alaska, ja så kunne personen bestemt låne dem.. 

Anmeld

17. juli 2009

Betina88

Nej , fordi jeg får aldrig pengene tilbage , hvis jeg låner dem ud til en veninde .. Har allerede cuttede to , fordi jeg aldrig fik dem tilbage ..

Stoler virkelig ikk' på folk mere ..

Anmeld

17. juli 2009

malou

nej fordi jeg desværre gang på gang er blevet så skuffet når jeg enten har lånt penge eller andet ud til nogle jeg mente jeg 100 % kunne stole på.... så mit svar er UDEN tvivl nej!!! Jeg mener jeg dog ikke at jeg er en dårligere veninde af den grund... er bare realistisk...- jeg har stadig 8000 kr ude og svømme som jeg aldrig ser mere.... dårlige venner/veninder.. måske, måske også derfor de ikke er i mit liv længere...

knus malou

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.