Ville I låne en veninde 5000kr...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville I låne 5000 kr til en ven/veninde...

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.712 visninger
42 svar
0 synes godt om
17. juli 2009

Honningblomst

ja eller nej og gerne begrundelse....jeg har bestemt mig, men ville høre hvad I andre mener??
Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2009

lonemus

Eva skriver:

ja eller nej og gerne begrundelse....jeg har bestemt mig, men ville høre hvad I andre mener??
Knus Eva..

Ja, det ville jeg gerne, men kun hvis jeg vidste hun kunne betale dem tilbage indenfor rimelig tid.
Jeg har før haft en veninde, hvor hendes fryser pludselig stid af. Hun havde ikke penge til at købe den før om 2 mdr., pga uforudsete regninger. Hun havde fuldtidsjob og boede alene i lejlighed. Men der var noget der skulle skiftes på hendes bil, derfor havde det sluget alle pengene.
Hun fandt en fryser, som hun gerne ville have...jeg tilbød hende at låne pengene, mod jeg fik dem tilbage om 2 mdr.
Det endte dog med, at hun købte fryseren på afbetaling, da hun ikke ville låne penge af nogen.

Men ja, det kunne jeg godt finde på i nogle tilfælde.

Lone

Anmeld

17. juli 2009

Mie A

Ja, det ville jeg nok godt gøre. Men ikke til hvem som helst. Har nogle meget tætte barndomsveninder. Dem ville jeg stole på, at de betalte pengene igen.
Det skal siges at jeg kun ville gøre det hvis de stod i lort til knæene. Hvis det var til en sommerferie eller andet luxus - så ville jeg sige nej - Men jeg ved jo også de aldrig ville spørge i sådan et tilfælde  

Jeg ville desuden sørge for at der var en klar aftale om hvornår pengene skulle betales tilbage.

Anmeld

17. juli 2009

Vingummien

nej det ville jeg ikke, dels fordi at jeg ik selv ville ha råd til at låne hende dem, men jeg syntes at penge tit kan blive til uenighed bland folk.
Og 5000kr er mange penge hvis hun lige pludselig står i en situation hvor hun ik bare lige kan betale tilbage.

Og er jo ik altid den der ik lige kan få sine penge igen der trækker sig fra venskabet kan også være den der pludselig ik kan betale tilbage fordi at han/hun er flov osv.

Og det vil jeg ik risikere en ven på uanset hvor meget el hvor lidt jeg stoler på personen.

Kan også hurtig blive en dårlige vane at folk tror de kan komme til en og låne, og nærmest bliver mobset hvis de så ik lige kan, har prøvet det.

hva med dig selv?

Anmeld

17. juli 2009

cille22

Ja det ville jeg, hvis jeg havde muligheden for det.
Vi har selv lige lånt af et vennepar, de redde faktisk vores bryllup i sidste øjeblik.
Det var bare dejligt, jeg ville selvf ikke låne til hvem som helst men ,hvis jeg vidste de kunne betale tilbage ville jeg ikke tøve.
også er der stor forskel på om det er venner eller bekendte.

Hilsen cecilie og 3 skønne unger...

Anmeld

17. juli 2009

Honningblomst

suanne85 skriver:

nej det ville jeg ikke, dels fordi at jeg ik selv ville ha råd til at låne hende dem, men jeg syntes at penge tit kan blive til uenighed bland folk.
Og 5000kr er mange penge hvis hun lige pludselig står i en situation hvor hun ik bare lige kan betale tilbage.

Og er jo ik altid den der ik lige kan få sine penge igen der trækker sig fra venskabet kan også være den der pludselig ik kan betale tilbage fordi at han/hun er flov osv.

Og det vil jeg ik risikere en ven på uanset hvor meget el hvor lidt jeg stoler på personen.

Kan også hurtig blive en dårlige vane at folk tror de kan komme til en og låne, og nærmest bliver mobset hvis de så ik lige kan, har prøvet det.

hva med dig selv?

Det er meget få jeg kalder veninder og dem der er det er så tætte som en søster for mig, så der ville jeg gøre hvad jeg kunne for at hjælpe hvis jeg kunne...såvel økonomisk som socialt..
Min veninde har ikke bedt om det...jeg tvang hende-griner- nej, hendes forældre ville ikke hjælpe og hun har en sur bankdame som ikke ville hæve hendes kassekredit....og det selvom hun om en måned får 7000 tilbage i indskud på en lejlighed....så velvidende at jeg får dem snart, så kan jeg godt leve med det hul i mit budget så hun kan få gælden væk....og jeg ved jo godt hun er en klummer og har købt for meget tøj osv og selv er skyld i det...men altså, jeg kender det jo lidt-griner
Så jeg har sagt hun kunne låne dem, når bare jeg fik det hele når hun fik indskud...hun sagde ja tak, selvom vi altid har talt om ikke at låne af hinanden...MEN, det her er jo bare et kort lån eller ville hun ikke have sagt ja-smiler-
Knus Eva...som aldrig har lånt penge ud før...ingen har spurgt..

Anmeld

17. juli 2009

Vingummien

Eva skriver:

Det er meget få jeg kalder veninder og dem der er det er så tætte som en søster for mig, så der ville jeg gøre hvad jeg kunne for at hjælpe hvis jeg kunne...såvel økonomisk som socialt..
Min veninde har ikke bedt om det...jeg tvang hende-griner- nej, hendes forældre ville ikke hjælpe og hun har en sur bankdame som ikke ville hæve hendes kassekredit....og det selvom hun om en måned får 7000 tilbage i indskud på en lejlighed....så velvidende at jeg får dem snart, så kan jeg godt leve med det hul i mit budget så hun kan få gælden væk....og jeg ved jo godt hun er en klummer og har købt for meget tøj osv og selv er skyld i det...men altså, jeg kender det jo lidt-griner
Så jeg har sagt hun kunne låne dem, når bare jeg fik det hele når hun fik indskud...hun sagde ja tak, selvom vi altid har talt om ikke at låne af hinanden...MEN, det her er jo bare et kort lån eller ville hun ikke have sagt ja-smiler-
Knus Eva...som aldrig har lånt penge ud før...ingen har spurgt..

Oki, syntes det er fedt du vil gøre det
Man kan jo virkelig have brug for det, men har brændt nallerne den ene gang jeg har gjort det så gør det ik igen.

Og hvis jeg selv står i en lorte situation så hjælper mine forældre, men så skal det også være skidt. De har lavet en en opsparing til os børn til hvis vi virkelig får brug for det.
Ved ik om det er fordi de ik stoler på vi kan klare den hehe el de bare tænker på os hvem ved... hehe

Anmeld

17. juli 2009

SHERO

Penge betyder ikke så meget for mig (Ikke fordi jeg har mange men stadig), men har nu alligevel svaret nej... Køber tit ting til mine veninder og dem til mig, og har aldrig holdt styr på om en veninde skylder mig et par 100 eller omvendt...
Men ville ikke låne så mange penge væk, har før brændt nallerne, og det ødelagde fuldstændig venskabet...
Har endda lånt et par 1000 til min bror, det er over et år siden nu, og han har ikke nævnt dem siden....
Handler meget for mig om at jeg HADER at skulle spørge efter pengene, burde være en selvfølge at den person der låner sørger for at fortælle hvornår han/hun kan betale tilbage....

Anmeld

17. juli 2009

FrkT

Puhhh, rigtig svært spørgsmål. Jeg er virkelig i tvivl.. har svaret, nej, fordi... men det er mest fordi jeg absolut ikke har råd til at låne så mange penge ud (eller penge i det hele taget), da vi i forvejen knap nok har til slutningen af måneden. Jeg har så svært ved overhovedet at forestille mig at have penge nok til at låne så meget ud. Men hvis jeg havde, så vil jeg tro det kommer meget an på hvilken veninde. Fx er min lillesøster også en af mine bedste veninder (måske endda min allerbedste), og hvis jeg havde muligheden ville jeg låne det til hende uden tvivl... måske også et par stykker, men det skulle være virkelig nære veninder, som jeg stolede 100% på. Har ikke lyst til at få et venskab ødelagt pga. penge.

Anmeld

17. juli 2009

Balderson

Både og...

Jeg ville ikke låne ud til en, som bare havde brugt 5000 kr. for meget på tøj, sko eller andet af sådan noget..

Ja, undskyld mig, men der må man sgu være voksen nok til at styre sin økonomi og vide hvad mar har af budget til sådanne ting....

Men hvis min veninde's fryser stod af eller der skete noget med bilen så ville jeg gerne hjælpe...

Der er jo noget man ikke lige kan forudsige...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.