Nudelbørn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2013

FamilenStorm

Faith skriver:

Åbenbart et relativt nyt fænomen på brandsårsafdelingerne.

Unge mellem 10 og 16 år spiser "Cup noodles" som mellemmåltid. En plastik kop med nudler, grøntsager og noget krydderi. Og så lige en gang kogende vand ovenpå, og når så koppen forsøges flyttet, ryger lortet ned i skødet på vedkommende og giver slemme forbrændinger

Har aldrig selv spist cup noodles. Hvad med jer? Er det noget i jævnligt spiser?

Har aldrig spist dem.. Har aldrig syntes det var rigtig mad...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

raca

Aalborg_Pigen skriver:

Ej ! Det er producenten da nødt til at gøre noget ved.. Det er da farligt.. 

ej det er da forældrene der bliver nødt til og lære at håntere varme ting..

producenterne kan jo ikke gardere sig mod uvidenhed og dumhed.

for så kan vi jo ligeså godt lade være at sælge kogekander og gryder og komfuer.. og alt der kan varme ting.. for man kan hvis man ikke er påpasselig komme til skade

Anmeld

3. september 2013

raca

Frk-S skriver:

Enig! - Hvor fanden blev frugten af? youghurt? Eller en frisk bolle? Hvorfor nudler som måltid? Det er jo usmageligt! 

hvad er forskellen på nudler en gang i mellem og frugyogurt.. det er da drøn usundt begge dele. men ok en sjælden gang.

Anmeld

3. september 2013

_-Kathrine-_

De nudler jeg har spist af en engangskop, skal man da hælde vandet fra inden man spiser det... Så når jeg har tilberedt dem, er det foregået på køkkenbordet meget forsigtigt...! Og elsker dem

Anmeld

3. september 2013

Faith

raca skriver:

jeg tror det er en and..

tvivler på der er et realt problem.

selvfølige kan man spilde det ned af sig, ligesom the, kaffe kakao og alt mugligt andet..

det er jo heller ikke et sundhedsfarligt problem at børn får suppe serveret nogle steder..

og der ud over har de ekstisteret i nok 20 år.. så tja, det er da mærkeligt det først opstår som et problem nu..

En and?

Hvorfor skulle der stå en overlæge fra Rigshospitalets brandsårsafdeling og udtale at bare i år har der været 8 alvorlige tilfælde af brandsår relateret til cup noodles.

Han står vel ikke og lyver.

Anmeld

3. september 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Unge mellem 10 og 16 år spiser "Cup noodles" som mellemmåltid. En plastik kop med nudler, grøntsager og noget krydderi. Og så lige en gang kogende vand ovenpå, og når så koppen forsøges flyttet, ryger lortet ned i skødet på vedkommende og giver slemme forbrændinger

Har aldrig selv spist cup noodles. Hvad med jer? Er det noget i jævnligt spiser?

Jeg må nok indrømme at jeg er slem til at spise nudler... især yumyum med kimchi smag eller rejesmag som jeg køber i thai butikken, eller også sobanudler fra nissin...

Men jeg kan nu også godt finde på at købe de 'simple' ægnudler og så selv lave suppen hvis jeg har kimchi hjemme... 

Anmeld

3. september 2013

Kloster

Faith skriver:

Mine drenge på 9, 14 og 15 år spiser det jævnligt. De spiser bare de der pakker også kommer det selv i en skål, kogende vand på og en desserttallerken over. Lad stå i 2 min også har man nuddelsuppe...

Jeg er ikke vild med det, men de spiser det.

Anmeld

5. september 2013

Muffin_girl

raca skriver:

for så kan vi jo ligeså godt lade være at sælge kogekander og gryder og komfuer.. og alt der kan varme ting.. for man kan hvis man ikke er påpasselig komme til skade

Vi er ikke enige.. Men sådan er det jo.. Jeg har ikke lyst til at diskutere dette..

Anmeld

5. september 2013

Muffin_girl

raca skriver:

Vi er ikke enige.. Men sådan er det jo.. Jeg har ikke lyst til at diskutere dette..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.