Eva skriver:
Men ikke hvis der er flere fædre? eller?
Mange har flere faedre nu til dags og fungerer sikkert skont for mange MEN jeg synes det kan blive problematisk for bornene at skulle forholde sig til mange (mere end 2) fader figurer i deres liv if.b med deres soskende. jeg kender en kvinde som har 4 born med 4 forskellige faedre, og bornene har det meget svaert ved at skulle afskaares fra hinanden konstant i ferier , helligdage og fodselsdage er noget rod (hvem har faaet hvad og ingen er sammen samtidig). saa er der ogsaa det folelsesmaessige svaere for bornene indbyrdes, at skulle forholde sig til at en anden soskendes far er meget mere far for dette barn, end det andet barns far. Ja, jeg synes det er synd og der kan vaere en masse rod forbundet med det valg. Men man vaelger da det man synes er bedst for en og det synes jeg er fint, men jeg ville ikke vaelge det selv.

Jeg synes derimod slet ikke man kan sammenligne donorsaed og adoption med at begge dele ikke giver barnet mulighed for at kende sit ophav. adoption er mange ting. det kommer an paa hvilken form for adoption man vaelger. Man kan vaelge en lukket adoption, og ja, saa er det lidt ligesom det du naevner i et andet indlaeg (Man kender ikke sit ophav) men barnet kan stadig faa kendskab til sit ophav naar det fylder 18 aar, halvaaben adoption og aaben adoption (som vi personligt har valgt for vores barn) giver barnet kendskab og et forhold til sit ophav. Dvs vores barn er vokset op siden spaed med at se sin bio mor og hendes familie. Vi modes vel hver anden til 4 maaned. vi har billeder af dem som han til en hver tid kan se.Han vil til en hver tid i sit liv vide hvor, hvorfor og hvad han kommer fra. Alle sammen ting som et hvert barn onsker og burde have ret til at vide.
Anmeld