Uanset alder kan der kun være en som står til regnskab for det barnet laver, og det er den forældre som tager vare på barnet.
Uanset alder er man som forældre også nødt til at forstå at handling giver konsekvens, og dermed sagt at slår mit barn et andet, uanset hvad alder mit barn har, så må der følge en konsekvens, som er til at forstå for den alder barnet nu engang har.
hvis Tiffanie (nu 2 år) slår nogen, så er jeg nødt til at lade hende forstå det ikke er acceptabelt, og det var jeg sørme også for et år siden, der er ingen pardon.
Her bliver snakket meget om hvad barnet kan forstå og ikke forstå, og at man ikke bør/skal reagere når barnet er mindre, men hvorfor er det så lige at de samme folk hårdnakket lære deres barn at sige tak for mad som noget af det første, barnet fatter jo alligevel ikke en døjt af at nogen har jobbet for maden, og nogen har stået og tilberedt den, men tak skal de lære at sige...?
Jeg tror på teorien om at det skal ind med modermælken, så tidligt som muligt, for hvorfor var det ok da lille peter var 2 år at han pottede til et andet barn, når det ikke er ok når han er 4?
well, bare hvordan jeg ser det, og jeg ville nok ikke lige løbe hen og undskylde til andre forældre, da det er det der sker, men jeg ville lige forhøre mig ved den anden forældre om det er okay igen, så man får den naturligt ping pong der bør være forældre imellem.
Jeg har engang være så nasty hævngærrig på en unge (ikke fordi han slog), han var så djævelsk og lumsk den her knægt, og i en alder af 7-8 år gammel var jeg ved at få nok, han boede næsten ved siden af os, og han var typen der hentede en enkelt is, selv om moderen viste de var flere om at lege, han var typen der altid rendte med noget, og pralede over for de andre unger (klart nogle spilleregler jeg ikke kunne forholde mig til) og en dag hvor drengene havde leget sammen, kaldte jeg Kasper og Christian ind for at spise, vi sad i haven, og knægten kom så anstæsens med en is, som han triumferende holdt ind over hækken mens han galpede: se hvad jeg har, i har bare ingen is, efterfulgt af en grim lang tunge!
Christian gav sig til at hyle fordi han ikke gad spise spaghetti, og kasper blev vred, men spiste dog alligevel, selv om knægten stod der og råbte. (de havde jo for pokker netop sagt farvel fordi mine drenge skulle ind og spise)
Nå men da drengene havde spist deres mad, gav jeg Kasper 50 kroner, sendte ham i døgnkiosken, og bad ham købe 2 poser blandet slik, og komme hjem med dem. (ja jeg ved det, men jeg blev satme ond)
Så blev mine drenge sendt ud at lege, med beskeden om at de måtte dele med alle dem de ville, på nær den ene dreng, som gentagne gange havde undladt at dele med andre.
Så sad de oppe på legepladsen, og delte ud af alt deres slik, med beskeden om at gav de noget til den ene dreng, så tog jeg slikket fra dem.
Ja måske upædaogoisk...måske ondt, men drengen var 8 år, og i den alder ved man fandme godt man deler med andre eller holder næsen hjemme med sit guf.
Så længe moderen til drengen ikke engang kan de gyldne regler, og ikke gider tage sig af det, så skal jeg dælme heller ikke forskånes den unge for noget.
Enden blev da også at knægten løb hylende hjem, og jeg havde to unger som var uforstående for hvorfor jeg blev så ond mod den pågældene, men han delte da fremover, så vidt jeg kan huske.
Aj jeg hader forældre som finder på dårlige undskyldninger for at deres lille barn er en ren terrorist.
Det er simpelthen så ringt, da opdragelse er en del af det der gør os menneskelige, og adskiller os fra dyr!
Anmeld