Ja kag sagtens forstå dig!
Sidste gang vi har været i Kph gik vi hver dag til legepladsen. Der var en større dreng som kom til Felix og skubbede ham og han fald på gulvet. Jeg var lidt ked at se, at han var også chokeret. Og drengens mor sad på en bænk og kikkede og sagde ikke noget. Jeg ved at de er drenge, at min søn kommer også til at blive en lille hooligan, når han også bliver ca 3 år, som alle andre og de er følelser styret og de ved ikke, at de laver noget forkert. MEN: jeg synes at man skal stadig sige noget til dem, sige at man kan ikke skubbe/slå andre, at de skal dele osv. De forstå måske ikke noget men jeg har den mening at de skal få det at vide. Man skal også sige, at de skal sige undskyld og så nogle ting. De forstå ikke, men på et eller andet tidspunkt forstå de det og de skal lære, hvad man gør eller ikke gør, når man er sammen med andre. Der er så mange mødre som er såååå konsekvente med at de for eks. skal spise med gaffel og ved bordet og de ved, at små børn har det svært med at sidde stille men vi prøver hver gang, for de kan på et eller andet tidspunkt forstå det og sidde pæn med andre. Så jeg kan ikke forstå, at nogle tager så nogle stor kamp med de er fuldstandig ligeglade med at også sige igen og igen og igen, at man ikke må slå andre (hellere ikke dyr, jeg har også set nogle som er ret onde mod hunde) og så stille og rollig bygge fundamentet til deres opdragelse om vold. Jeg har ondt at se på størrer børn (ældre en 10) som bliver ved med at slå andre og det kan blive til et problem.
Så ja, de er jo børn og de reargere sådan, especielt dem som har masser af energi og impuls, men jeg synes at man skal stadig sige noget hver gang.
Anmeld