Den der med undskyld er jeg altså lidt...hmm hmm, ved....ja, det er fint at sige undskyld, men forstår de meningen og når de gør så bliver det let sådan noget hurtigt UNDSKYLD og så går de igen...det synes jeg lidt er omsonst og virkelig træls...men igen, det handler jo meget om situationen, barnets alder osv...mine bliver ikke tvunget ud i noget undskyld og når der står forældre og hiver i deres små børn for at sige undskyld til mine børn, så plejer jeg at sige at det er ok...og så henvender jeg mig til barnet, smiler og siger at jeg jo godt kan se at du er ked af det du gjorde og derfor ikke har lyst til at sige noget...hjælper barnet med at sætte ord på....børn er jo altså ikke onde, det skal man huske-smiler- de handler jo bare nu og her...en evne der nok skal tages fra dem på et tidspunkt....
Knus Eva..som virkelig ikke oplever børn som har det svært med andre børn særlig tit....mest har jeg set det i børnehaven hvor jeg tit føler at jungleloven hersker...desværre..
Nej, jeg synes hellere ikke at man skal blive ved og sige: du skal sige undskyld og blive ved med at hive i armene og så nogle ting. Men når der har været noget grimt kan man godt sige: sådan gør man ikke på andre, se, det gør ondt. Vil du sige undskyld til ham? Ja, vi siger undskyld og prøv ikke at slå andre på den måde.
Bare at de hører på så noget er meget bedre, synes jeg, end at sidde pasiv og tænke: de er jo drenge, det er ok.
Ja, mellem 3 og 5 tror jeg, at der kommer de værste impuls til at slå eller noget lignende. Men man kan ikke være sammen med dem i børnehave, så hvordan takler man pædagoger den der jungle? Det må være hård. Men mor skal friske deres hudkommelser hele tiden og sige, hvad man må og ikke må...
Igen suk herfra... der kommer godt nok mange situationer... Er det ikke det, man mener: små børn små problemer, stor børn stor problemer? Og hvis din ældste er 12, så nærmer I jer til de størrer problemer!
Anmeld