Skal - skal ikke . Tage snak med pædagog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2013

bøllen

Mor11 skriver:

Jeg synes det lyder så alvorligt at skulle tage "en snak"

men jeg synes da bare at du skal fortælle dem hvordan han har det, når du afleverer om morgenen. Sig til dem at han ikke er glad for at skulle afsted idag. Så ved de det. Og når du henter kan du så spørge til hvordan hans dag er gået.

vi har dog ikk børn i bh endnu, men selvom vores dreng ingen problemer har i dp så informerer jeg altid om hvordan hans dag er startet. Fx, om han har sovet dårligt, vågnet kl 5 eller har en pyllermorgen. og den anden vej rundt fortæller dp hvordan han har sovet til middag, og om han generelt har haft en god dag. 

Det er snakke der tager mindre end 2min, så mon ikk jeres pædagoger også har tid til det?

Tak for svar Jeg valgte at tage en snak da jeg hentede. Blot for at høre hvordan dagen var gået og om de bemærkede noget i løbet af dagen.

Vi har haft en lang snak ved opstart så de er bekendt med spøgelserne.

Det blev en en snak hvor vi lige fik vendt tingene så det var dejligt. Snakkede med lederen som havde hørt det i morges. De er nu obs og aftalen er vi snakker løbende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2013

bøllen

Havanagila skriver:

Nu ved jeg jo ikke hvordan og hvorledes. Men ja hvis han fortsat i 4 mdr så må man aige han var kampvillig.
Men ja okay så er det jo ikke fordi han har haft fri ret meget. Men tror bare i skal fortsætte som i gør nu. Og så lige snakke med pædagogerne om han evt kan få lidt mere støtte indtil han har fået gejsten tilbage.

Det er så hårdt som forældre at se sine børn lide. Men mange gange kan man tage de forkerte beslutninger på langt sigt. Men jg synes i gør det rigtige. Det er sådan jeg vil gøre hvis det var mig der stod med det samme problem. Så synes i skal give det noget mere tid. For det hele er stadig nyt. Og jeg tror på at med støtte fra pædagogerne i bh så skal det nok gå

Inden vi flyttede kæmpede vi stort set hver dag i 4 mdr.

Jeg tog en snak med lederen da jeg hentede. Om løst og fast. Vi blev enig om det nok stadigvæk er opstart efter ferien og ville se tiden an. De er obs på det og aftalen er vi snakker lidt sammen løbende. Ser om det ikke ændre sig igen. Han kan have svært ved omstilling og kunne forstå flere havde " savnet " derover i løbet af dagen. Dog ikke min dreng , det er blot start problemer.

Så tror du har ret , at det er tiden der skal til.  tak for svar

Anmeld

19. august 2013

Mother-love

bøllen skriver:

Inden vi flyttede kæmpede vi stort set hver dag i 4 mdr.

Jeg tog en snak med lederen da jeg hentede. Om løst og fast. Vi blev enig om det nok stadigvæk er opstart efter ferien og ville se tiden an. De er obs på det og aftalen er vi snakker lidt sammen løbende. Ser om det ikke ændre sig igen. Han kan have svært ved omstilling og kunne forstå flere havde " savnet " derover i løbet af dagen. Dog ikke min dreng , det er blot start problemer.

Så tror du har ret , at det er tiden der skal til.  tak for svar

Ja Isabella har også haft lidt opstarts problemer efter 2 ugers ferie. Trods at hun har været i den samme vs i 1,5 år nu.
Så jeg for at det bare er det

Anmeld

19. august 2013

bøllen

Havanagila skriver:

Ja Isabella har også haft lidt opstarts problemer efter 2 ugers ferie. Trods at hun har været i den samme vs i 1,5 år nu.
Så jeg for at det bare er det

Det er nok meget alm så  Som jeg skrev, har jeg lidt svært ved at bedømme pga tiden i den gamle børnehave. Frygter at det samme sker igen, selv om det er gået så godt

Anmeld

19. august 2013

Pikku Myy

bøllen skriver:

Godt så.

Hvad er det helt præcis du mener jeg har skrevet siden jeg fortjener sådan et svar?

Jeg skrev at jeg synes et møde var unødvendigt. Du skrev at jeg havde misforstået dig. Jeg skrev at så syntes jeg du skulle gøre det med det nu - ikke vente.

Jeg kan simplethen ikke forstå hvorfor du svarer tilbage som du gør ...

Anmeld

19. august 2013

Mother-love

bøllen skriver:

Det er nok meget alm så  Som jeg skrev, har jeg lidt svært ved at bedømme pga tiden i den gamle børnehave. Frygter at det samme sker igen, selv om det er gået så godt

Det kan jeg godt forstå. Det må også være rigtig svært for jer. For 4 mdr er lang tid. Men det skal nok gå.

Anmeld

19. august 2013

bøllen

Pikku Myy skriver:

Hvad er det helt præcis du mener jeg har skrevet siden jeg fortjener sådan et svar?

Jeg skrev at jeg synes et møde var unødvendigt. Du skrev at jeg havde misforstået dig. Jeg skrev at så syntes jeg du skulle gøre det med det nu - ikke vente.

Øh nej det var ikke det du skrev ( ordret , jeg læser HVAD der står ikke hvad du MENER )

Behøver du " tage en snak"? Kan du ikke bare snakke med dem en dag hvor det lige passer? Fortælle at han virker lidt usikker på børnehavelivet for tiden, og spørge hvordan de oplever ham og om de har nogle idéer.

Hvor ligger forskellen i det ????

Det var nu også det jeg mente med " en snak "  det var ikke et møde jeg hentydede til

Men så kan jeg slet ikke forstå hvorfor du ikke skulle gøre det. Din søn er usikker - det skal de da vide

Hvad vil du have jeg skal svare på det ???

Syntes netop jeg i start indlægget beskrev situationen og forklarede HVORFOR jeg var i tvivl, men ikke sikkert jeg har fået uddybet det nok.

Måske jeg bare ikke forstår den måde du kommunikere på

Anmeld

19. august 2013

bøllen

Havanagila skriver:

Det kan jeg godt forstå. Det må også være rigtig svært for jer. For 4 mdr er lang tid. Men det skal nok gå.

Tak skal du have, er sikker på du har ret Må prøve ikke at lade panikken bredde sig

Anmeld

19. august 2013

Pikku Myy

bøllen skriver:

Øh nej det var ikke det du skrev ( ordret , jeg læser HVAD der står ikke hvad du MENER )

Behøver du " tage en snak"? Kan du ikke bare snakke med dem en dag hvor det lige passer? Fortælle at han virker lidt usikker på børnehavelivet for tiden, og spørge hvordan de oplever ham og om de har nogle idéer.

Hvor ligger forskellen i det ????

Det var nu også det jeg mente med " en snak "  det var ikke et møde jeg hentydede til

Men så kan jeg slet ikke forstå hvorfor du ikke skulle gøre det. Din søn er usikker - det skal de da vide

Hvad vil du have jeg skal svare på det ???

Syntes netop jeg i start indlægget beskrev situationen og forklarede HVORFOR jeg var i tvivl, men ikke sikkert jeg har fået uddybet det nok.

Måske jeg bare ikke forstår den måde du kommunikere på

Så må jeg sige lige over på den med kommunikationen: Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du skal begynde at rulle øjne af mig, fordi jeg skriver at jeg ikke "forstår hvorfor du ikke skulle gøre det". Jeg kan godt se at du har skrevet at du er i tvivl fordi du er bange for at det i virkeligheden handler om jeres tidligere oplevelser, men jeg skrev jo netop at du ikke skal tage udgangspunkt i jeres tidligere oplevelser, men snakke med dem om din søns nuværende usikkerhed ("din søn er usikker - det skal de da vide").

Jeg ved ikke hvad du skulle svare til det, men intet svar havde bestemt været bedre end det svar jeg fik.

Anmeld

19. august 2013

Mum33

Pikku Myy skriver:

Ja de øjne fik jeg også ... Rigtigt ærligt svar at få retur, når man faktisk har brugt tid på at komme med løsningsforslag og velmenende råd. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.