Skal - skal ikke . Tage snak med pædagog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2013

bøllen

Pikku Myy skriver:

Behøver du "tage en snak"? Kan du ikke bare snakke med dem en dag hvor det lige passer? Fortælle at han virker lidt usikker på børnehavelivet for tiden, og spørge hvordan de oplever ham og om de har nogle idéer.

Det var nu også det jeg mente med " en snak "  det var ikke et møde jeg hentydede til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2013

Pikku Myy

bøllen skriver:

Det var nu også det jeg mente med " en snak "  det var ikke et møde jeg hentydede til.

Men så kan jeg slet ikke forstå hvorfor du ikke skulle gøre det. Din søn er usikker - det skal de da vide

Anmeld

19. august 2013

Mum33

bøllen skriver:

Ved nu ikke om jeg vil kalde 2 fridage mange på 14 dage det er fridage jeg/vi som forældre har vurderet har været bedst for vores dreng. Mandag efter opstart og fredag hvor han var færdig. Han har i forvejen ikke lange dage, da jeg vurderer at det er for meget. De dage jeg kan mærke han kan klare længere dage bliver han afleveret før og hentet senere .

vi har netop ikke holdt mange fridag for det ikke skulle blive " forvirrende " for ham . Men der imod som skrevet haft kortere dage.

og nej den teori holder ikke - sådan er virkeligheden slet ikke. Det handler ikke om , at man " bare " skal brokke sig så holder man fri. Det er ingen diskusion om han vil afsted eller ej. 

ja han nævner ofte noget med nogle kammerater som siger forskellige ting. Bl.a idag en som har kaldt ham dum .

Det var heller ikke for at "slå dig i hovedet". Tænkte bare du nævnte meget om fridage, så det kunne jo være. Håber I finder ud af det

Anmeld

19. august 2013

bøllen

l.b. skriver:

Det var heller ikke for at "slå dig i hovedet". Tænkte bare du nævnte meget om fridage, så det kunne jo være. Håber I finder ud af det

Hmm jeg nævner sommerferie og 2 fridag  Ellers står der hvis intet om øvrige fridage .

Anmeld

19. august 2013

bøllen

Pikku Myy skriver:

Men så kan jeg slet ikke forstå hvorfor du ikke skulle gøre det. Din søn er usikker - det skal de da vide

Godt så.

Anmeld

19. august 2013

Mum33

bøllen skriver:

Hmm jeg nævner sommerferie og 2 fridag  Ellers står der hvis intet om øvrige fridage .

Nej, men hvis nu ikke det var unormalt at han fik lov at blive hjemme hvis han ytrede ønske om det, som du nævner. 

Jeg prøvede ærligt talt bare at hjælpe dig, da jeg selv har stået i situationen og følt mig magtesløs. Derfor prøvede jeg at finde de "fejl" vi selv begik og give dig min erfaring videre. Skriver hele vejen igennem, at det ikke er en kritik. Blot et forslag ti, hjælp. Synes ærligt talt du respondere en anelse utaknemlig og i forsvarsposition. Folk bruger faktisk tid på at give et svar, man håber kan hjælpe. Så kan du skrive "tak men det har vi ...." Ikke bare  

Men held og lykke  

Anmeld

19. august 2013

bøllen

l.b. skriver:

Nej, men hvis nu ikke det var unormalt at han fik lov at blive hjemme hvis han ytrede ønske om det, som du nævner. 

Jeg prøvede ærligt talt bare at hjælpe dig, da jeg selv har stået i situationen og følt mig magtesløs. Derfor prøvede jeg at finde de "fejl" vi selv begik og give dig min erfaring videre. Skriver hele vejen igennem, at det ikke er en kritik. Blot et forslag ti, hjælp. Synes ærligt talt du respondere en anelse utaknemlig og i forsvarsposition. Folk bruger faktisk tid på at give et svar, man håber kan hjælpe. Så kan du skrive "tak men det har vi ...." Ikke bare  

Men held og lykke  

Og jeg prøver faktisk bare at svare på det du spørg om og kommentere. Så fald lige ned igen 

Du starter med at skrive :  men de mange fridage han holde, er det når han selv siger fra eller er det jer der bestemmer at han skal have en pause?

hvor til jeg svare.. Og prøver at forklare hvordan dagene ser ud 

Så det er for mig meget uforstående , at jeg svarer utaknemlig og i forsvarsposition ?? Ja det må du da meget undskylde.

Anmeld

19. august 2013

bøllen

Ved ikke om jeg ikke har gjordt mig forståelig i mit spørgsmål

mit spørgsmål går på om det er " for tidligt " at tage en snak med pædagogerne om, at han viser tegn på ikke at ville afsted.

om jeg skal strække den og se tiden an, eller tage det i opløbet ??

som skrevet i første indlæg er jeg meget i tvivl og nok farvet af vores tidligere forløb på dette område.

Grunden til jeg har nævnte med ferie er for at giver et billede af forløbet, hvor han har givet udtryk for ikke at ville afsted. Han holder ikke mange fridage kun korte dage. Og dem der er nævnt i start indlægget.

syntes det er trist der kommer beskeder om jeg er utaknemlig fordi jeg prøver at forklare, det der bliver nævnt. Øv altså

Anmeld

19. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes det lyder så alvorligt at skulle tage "en snak"

men jeg synes da bare at du skal fortælle dem hvordan han har det, når du afleverer om morgenen. Sig til dem at han ikke er glad for at skulle afsted idag. Så ved de det. Og når du henter kan du så spørge til hvordan hans dag er gået.

vi har dog ikk børn i bh endnu, men selvom vores dreng ingen problemer har i dp så informerer jeg altid om hvordan hans dag er startet. Fx, om han har sovet dårligt, vågnet kl 5 eller har en pyllermorgen. og den anden vej rundt fortæller dp hvordan han har sovet til middag, og om han generelt har haft en god dag. 

Det er snakke der tager mindre end 2min, så mon ikk jeres pædagoger også har tid til det?

Anmeld

19. august 2013

Mother-love

bøllen skriver:

Du kan sagtens have fat i det rigtige. Ingen tvivl om det satte dybe spor både på os og ham. Det var frygtelig. Det er som om gnisten er forsvundet en smule.

det er faktisk ikke særlig tit han har fri. Han havde 2 fridage den første uge efter ferie, fordi jeg vurderede han havde et behov. Ellers er han afsted hver dag. Har har hold meget få fridag, men korte dage. Han har ikke lange dage max (8-14  eller 9-15) jeg vurdere om morgnen hvad jeg tror han kan rumme.

Dem der kender mig ved, at mine børn ikke kan køre om hjørner med mig. Så tror bestemt ikke det har noget med det at gøre. Så skulle han da også være ualmindelig kampvillig , hvis dette var tilfælle så skulle han have testet mig i 4 mdr sidst uden virkning.

Nu ved jeg jo ikke hvordan og hvorledes. Men ja hvis han fortsat i 4 mdr så må man aige han var kampvillig.
Men ja okay så er det jo ikke fordi han har haft fri ret meget. Men tror bare i skal fortsætte som i gør nu. Og så lige snakke med pædagogerne om han evt kan få lidt mere støtte indtil han har fået gejsten tilbage.

Det er så hårdt som forældre at se sine børn lide. Men mange gange kan man tage de forkerte beslutninger på langt sigt. Men jg synes i gør det rigtige. Det er sådan jeg vil gøre hvis det var mig der stod med det samme problem. Så synes i skal give det noget mere tid. For det hele er stadig nyt. Og jeg tror på at med støtte fra pædagogerne i bh så skal det nok gå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.