Manden vil studere resten af livet ?? Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

aarhusmor

Jeg synes du skal støtte ham i at begynde en uddannelse.

Jeg har selv været i butik engang og det er nogle lange dage.

Men jeg læser nu og det kan sørme blive nogle endnu længere dage.

Så jeg vil tro han bliver "mættet"  af at læse, og glæder sig til at komme ud i det rigtige liv igen.

Men lad ham ikke fortsætte med det liv, som han øjensynligt ikke har lyst til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

Pcokate

dpb skriver:

Den med at SUen ser anderledes ud når man har børn.... nope, det er samme sats som alle andre udeboende Det eneste der ændre sig er at man som forældre har en ekstra låne mulighed Selve SUen ændre sig kun hvis man er  enlig forældre og det er jo ikke lige sagen i det her tilfælde

Følte bare et behov for at kommentere på det, da det er temmelig forkerte oplysninger at give (Studere selv lige nu, derfor er det undersøgt til bunds)

Til TS: Giv ham en opsang.... hvis han vil studere seriøst og "go all in" fair nok, men hvis det virkelig bunder i dovenskab og mangel på fritid, ja så ville jeg nok sige farvel og tak...for det ville jeg ikke kunne leve med i længden at lave opdelt økonomi syntes jeg ikke rigtig løser problemet, for tænker at hans del (50%) næppe vil kunne dækkes af en SU alene, medmindre han tager de lån der er mulighed for...

Qnuz

Jeg bliver lige nødt til at kommentere på su'en: Der er tillæg til su når man er forsøger (vi er begge studerende herhjemme) og du kan OGSÅ søge ekstra su lån. Derudover kan man som samboende til en su modtager søge tilskud. Og til indlægget: jeg læser mellem linjerne at din mand har haft det ret nemt indtil nu, du tager dig af hjemmet m.m og han slipper afsted med det ved at være doven eller "du er bare så meget bedre til det end mig skat" talen. Med snart 2 børn bliver du da nødt til få snakket med ham. Ok hvis jeres økonomi kan bære at han studerer (fordi han vil opkvalicifere sig -ikke fise den af).  Men han skal tage at blive voksen og ikke alt det der navlepilleri. Min mand var præcis på samme måde og jeg tillod det i årevis. Men man bliver slidt af det og det er ikke godt for dig, børnene eller parforholdet. Så selvom det måske er svært at få ham til at forstå alvoren så bliver du nødttil det. Han har et ansvar for dig, børnene, og sig selv. Og tro mig når det går op for de mænd at man mener det, sker der ændringer (omend man skal holde dem lidt i ørene engang imellem stort Herfra. Jeg håber at i finder en løsning

Anmeld

16. august 2013

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Jeg synes du skal støtte ham i at begynde en uddannelse.

Jeg har selv været i butik engang og det er nogle lange dage.

Men jeg læser nu og det kan sørme blive nogle endnu længere dage.

Så jeg vil tro han bliver "mættet"  af at læse, og glæder sig til at komme ud i det rigtige liv igen.

Men lad ham ikke fortsætte med det liv, som han øjensynligt ikke har lyst til

Self må han tage en uddannelse hvis han mener det . Men det gør han ikk. Han vil ikke engang dukke op til alle timerne. Manden vil heller træne og hygge end at lave lektier og tage det seriøst

Anmeld

16. august 2013

Anonym trådstarter

Pcokate skriver:

Jeg bliver lige nødt til at kommentere på su'en: Der er tillæg til su når man er forsøger (vi er begge studerende herhjemme) og du kan OGSÅ søge ekstra su lån. Derudover kan man som samboende til en su modtager søge tilskud. Og til indlægget: jeg læser mellem linjerne at din mand har haft det ret nemt indtil nu, du tager dig af hjemmet m.m og han slipper afsted med det ved at være doven eller "du er bare så meget bedre til det end mig skat" talen. Med snart 2 børn bliver du da nødt til få snakket med ham. Ok hvis jeres økonomi kan bære at han studerer (fordi han vil opkvalicifere sig -ikke fise den af).  Men han skal tage at blive voksen og ikke alt det der navlepilleri. Min mand var præcis på samme måde og jeg tillod det i årevis. Men man bliver slidt af det og det er ikke godt for dig, børnene eller parforholdet. Så selvom det måske er svært at få ham til at forstå alvoren så bliver du nødttil det. Han har et ansvar for dig, børnene, og sig selv. Og tro mig når det går op for de mænd at man mener det, sker der ændringer (omend man skal holde dem lidt i ørene engang imellem stort Herfra. Jeg håber at i finder en løsning

Det bar skide hårdt for har sagt det flere gange hvor han har taget det seriøst i nogle mdr og så er det glemt igen

Og når han så endelig vaskede op eller gjorde rent så fik jeg altid den der sætning: se jeg rydder op er du tilfreds?

Anmeld

16. august 2013

serinasmor

hmmm .. forklar ham hvordan de magiske vasketøjskurve og de magiske tallerkener fungerer - nu hvor han kender hemmeligheden er magien gået af og han må selv vaske tøj og vaske op

Og så må du jo undlade at gøre det for ham - han løber vel tør for tøj på et tidspunkt

havde det været mig der stod i dine sko havde han fået de samme pligter som du havde da du studerede. Ud over at være seriøs studerende selvfølgelig ... hvis man ikke studerer for at blive bedre skal man IKKE gå i skole!

Anmeld

16. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Rockertand skriver:

"Skat, nu skal du høre - jeg har tænkt meget over, at du gerne vil lave nogle ændringer i dit liv, at du gerne vil have lidt mere frihed og selv bestemme, hvad du har lyst til. Jeg har derfor taget den beslutning, at vi begge godt kunne trænge til lidt mere frihed, og derfor ophører vores fællesøkonomi, det vil gavne os begge, da vi så hver især har et beløb til rådighed, som vi selv bestemmer over. Der skal naturligvis stadig indbetales til budget og mad samt underhold til vores barn/børn, men når vi så hver især har indbetalt, så er der frit slag med de penge, vi har til overs".

Hov - det var da ret nemt, ikke?

Nemlig!! 

Hvis han gerne vil studere er det jo endelig ok, men så vil jeg også mene at det er slut med fælles økonomi. I har hver jeres konto, som der bliver trukket et fælles beløb fra hver mdr til fælles udgifter. De penge der hver mdr er tilbage på jeres kontoer, er så jeres egne lommepenge, som ka bruges som i selv lyster! Vh stine

Anmeld

16. august 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Ja, der er tillæg, men kun hvis man er enlig eller begge parter er på SU. Trådstarteren er hverken enlig eller på SU. 

Jeg synes det lyder som om du har utroligt lave tanker om din mand. Hvorfor er du overhovedet sammen med ham?

(det sidste henvendt til trådstarter)

Anmeld

16. august 2013

ESV

Altså jeg var nok flippet fuldstændig skråt.
Herhjemme læse jeg og ingen tvivl om at min mand helt klart bidrager økonomisk med væsenlig mere end jeg gør men for at få det hele til at løbe lidt bedre rundt har jeg job ved siden af skolen.

Jeg ville helt sikkert opmuntre til uddannelse og dygtig gørelse men dovenskab og laden stå til nej der ville jeg helt sikkert sige fra!

Vi har så i øvrigt den løsning herhjemme at vi har en fælles budget konto vi hver især overfører penge til hver måned og en husholdninskasse hvor vi hver ligger et beløb til mad osv ud over det har vi hver vores konto og hver vores økonomi og det fungerer fantastisk! Der er ikke meget at flytte på når det faste er betalt men det fungere og jeg slipper for at føle at jeg skal bede om penge fordi han jo netop tjener væsenlig mere end jeg gør.

Anmeld

17. august 2013

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Ja, der er tillæg, men kun hvis man er enlig eller begge parter er på SU. Trådstarteren er hverken enlig eller på SU. 

Jeg synes det lyder som om du har utroligt lave tanker om din mand. Hvorfor er du overhovedet sammen med ham?

(det sidste henvendt til trådstarter)

Jeg har ikk lave tanker om ham. Jeg kender hans personlighed igennem 7 år.

Han var startet uddannelse for 4 år siden men han lavede aldrig lektie og pjækkede istedet spillede hans games og trænede . Vaskede aldrig op eller gjorde rent.

Når jeg kom hjem fra arbejde så måtte jeg lave mad og gør rent.

Dernæst tog han 6 mdr kursus i mat b som han også ikke gennemførte af dovenskab.

Så hvorfor sku jeg ikk bekymre mig nu igen når han vil studere for at få mere frihed

Anmeld

17. august 2013

CroQuis

Hvad med en form for natjob?

Min mand arbejder på nathold ved Tulip. Der er arbejdstiden fra 21-06 og han arbejder kun 4 dage om ugen til fuld løn - og kunne forestille mig at der er mange andre "fabrikker"  som Abena, Danish Crown osv. osv. hvor rytmerne sikkert er nogenlunde de samme. Om ikke andet 7-7 vagter eller lign. så han måske vil få mere fritid, men samtidig tjene mere end SU  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.