Manden vil studere resten af livet ?? Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.347 visninger
37 svar
55 synes godt om
16. august 2013

Anonym trådstarter

Hej piger please hjælp

Min mand er træt af at han aldrig har tid til sit hobby, træning i fitnesscenteret og for at se sine venner. ( han siger også familien, men tror jeg næppe )

Men han arbejder i butik og har fri kl 19 og føler ikk han har tid til alt det. Hvor arbejder jeres mænd og hvordan får de tid til alt det ?

Han føler sig unormal og at alle andre har tid til alt han har ikk!
Så nu vil han studere bar for at studere så han får tid til alt det.

Jeg gider ikk være den der forsørger alene for familen.

Hvad skal jeg gør ? Hjælp piger ! Han ved ikke engang hvad han skal læse til ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

Kamulla

Han kan ikke studere resten af livet bare info... men lyder da til at være en dårlig holdning at have... han går nok hurtigt tilbage.. for det kan bedre betale sig han arbejder deltid end læser...  han får jo kun 5000kr udbetalt i SU..

Anmeld

16. august 2013

hekran

Tror hurtigt han finder ud af, at hvis han vil studere resten af livet, så bliver der altså ikke råd til fitness og bytur med vennerne

Er det en seriøs udmelding fra hans side?

Anmeld

16. august 2013

Anonym trådstarter

Kamulla skriver:

Han kan ikke studere resten af livet bare info... men lyder da til at være en dårlig holdning at have... han går nok hurtigt tilbage.. for det kan bedre betale sig han arbejder deltid end læser...  han får jo kun 5000kr udbetalt i SU..

Vi har fælles økonomi så han er ligeglad hvor meget han får.

Han siger han er ung og vil gør de ting han har lyst nu før ha n bliver gammel .

Jeg ved at han ikke mener familielivet., han mener hand træning og hans hobby så han ka komme med ud at rejse på turne og alt det

Anmeld

16. august 2013

Anonym trådstarter

hekran skriver:

Tror hurtigt han finder ud af, at hvis han vil studere resten af livet, så bliver der altså ikke råd til fitness og bytur med vennerne

Er det en seriøs udmelding fra hans side?

Jamen pengene får han jo alligevel da jeg så skal ud og tjene efter barsel.

Så han er ligeglad .

Og jeg kender ham igennem 7 år , jeg ved han ikke vil udføre en uddannelse da han er meget doven med hensyn til at stå tidligt op, lave lektier .

Han Tror seriøst lektierne og eksamenene bliver lavet selv .

Anmeld

16. august 2013

baby012

Mener det er fem år man har til at færdiggøre en uddannelse efter start, derefter, må man selv betale gildet.. 

Men anden ting, hvordan vil han få råd til at besøge venner, træne i center osv. Men en månedsløn på 5000 FØR skat? 

herhjemme studere vi begge, så vi har kun 17 timer om ugen, så rigeligt med tid til det hele, vi glæder os så til at komme på arbejdsmarkedet  

Anmeld

16. august 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Mener det er fem år man har til at færdiggøre en uddannelse efter start, derefter, må man selv betale gildet.. 

Men anden ting, hvordan vil han få råd til at besøge venner, træne i center osv. Men en månedsløn på 5000 FØR skat? 

herhjemme studere vi begge, så vi har kun 17 timer om ugen, så rigeligt med tid til det hele, vi glæder os så til at komme på arbejdsmarkedet  

Som jeg har skrevet så har vi fælles økonomi og derfor er han ligeglad med hvor meget han får .

:/ det bekymre mig meget, da vi skal ha vores barn nr 2 snart

Anmeld

16. august 2013

Kamulla

Anonym skriver:

Vi har fælles økonomi så han er ligeglad hvor meget han får.

Han siger han er ung og vil gør de ting han har lyst nu før ha n bliver gammel .

Jeg ved at han ikke mener familielivet., han mener hand træning og hans hobby så han ka komme med ud at rejse på turne og alt det

derfor kommer der jo stadig til at mangle noget.. og så kan fælles økonomi virke ret smart.. men i min verden slet ikke.. skal ALDRIG have fælles økonomi.. det er sten sikkert.. sig til han at hvis han vælger dette.. så det ok.. MEN så er det slut med fælles økonomi.. du ønsker ikke bære familien økonomi fordi han vil være ung og tage uddannelse KUN for fritiden og ikke fordi han skal bruge den til noget.. han burde skamme sig.. han tager pladsen for en anden som nok rigtig gerne vil dette

Anmeld

16. august 2013

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Jamen pengene får han jo alligevel da jeg så skal ud og tjene efter barsel.

Så han er ligeglad .

Og jeg kender ham igennem 7 år , jeg ved han ikke vil udføre en uddannelse da han er meget doven med hensyn til at stå tidligt op, lave lektier .

Han Tror seriøst lektierne og eksamenene bliver lavet selv .

Hvis det er en seriøs udmelding fra hans side så synes du i en susende fart skal få ham fortalt at det synes er en super gode ide hvis er det han vil - MEN at du har nogle krav som han skal indstille sig på og det er:

I tager i banken får skilt jeres økonomi ad og så får i bankrådgiveren til at lave en konto for ALT (incl en madkonto) så kan han jo se hvad han har og betale træningcenter med og div for de sølle rester der er af hans su.

Så er det ikke dig som skal forsørge ham.

Anmeld

16. august 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg kan godt forstå han er træt af butikstider.
Jeg har selv arbejdet i butik og studerer nu. MEN det er noget jeg brænder for og jeg har lagt mig i selen.

Hvis han virkelig kan finde noget han brænder for synes jeg selvfølgelig han skal have lov til at studere, men hvis det er useriøst ville jeg nedlægge fællesøkonomien, således at han ikke kommer til at leve af dine surt tjente penge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.