Manden vil studere resten af livet ?? Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

LinLin

Du fortæller ham han skal tage sig sammen og blive voksen

Hvis han er seriøs med han ikke giderl bidrage økonomisk derhjemme, men bare lade dig knokle mens han tager i fitnesscenter, ville jeg godt nok sige farvel og tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

Mick

Anonym skriver:

Hej piger please hjælp

Min mand er træt af at han aldrig har tid til sit hobby, træning i fitnesscenteret og for at se sine venner. ( han siger også familien, men tror jeg næppe )

Men han arbejder i butik og har fri kl 19 og føler ikk han har tid til alt det. Hvor arbejder jeres mænd og hvordan får de tid til alt det ?

Han føler sig unormal og at alle andre har tid til alt han har ikk!
Så nu vil han studere bar for at studere så han får tid til alt det.

Jeg gider ikk være den der forsørger alene for familen.

Hvad skal jeg gør ? Hjælp piger ! Han ved ikke engang hvad han skal læse til ?

Er da en super ide at begynde at studere, det skal du da bare støtte ham i, og selvfølgelig bliver det jo ikke hele livet, og hvis han arbejder så meget som du siger, så tror jeg også at han vil blive træt af skole bænken efter noget tid. Så støt ham endelig i det, men så få ham til at studere noget han syntes er spændene eller brugbart.

Om du kommer til at skulle forsøge familien, skal jeg ikke kunne svare dig på, har i børn, så ser SUen også anderleders ud, men som sagt vil jeg ik gøre mig klog på det.

Men hey du kommer da til at se mere til din mand :-)

Ps. Nu skal han jo ogå tinge hjemmearbejdet ind i det, det jo ikke bare skole tid, der er også noget derhjemme.

Hav en dejlig weekend

Anmeld

16. august 2013

Anonym trådstarter

Mick skriver:

Er da en super ide at begynde at studere, det skal du da bare støtte ham i, og selvfølgelig bliver det jo ikke hele livet, og hvis han arbejder så meget som du siger, så tror jeg også at han vil blive træt af skole bænken efter noget tid. Så støt ham endelig i det, men så få ham til at studere noget han syntes er spændene eller brugbart.

Om du kommer til at skulle forsøge familien, skal jeg ikke kunne svare dig på, har i børn, så ser SUen også anderleders ud, men som sagt vil jeg ik gøre mig klog på det.

Ps. Nu skal han jo ogå tinge hjemmearbejdet ind i det, det jo ikke bare skole tid, der er også noget derhjemme.

Hav en dejlig weekend

Arg sådan er han ikk.

Han hjælper ikke til derhjemme, vasker aldrig op og glemmer sin tallerken i stuen. Jeg gør, da jeg hader rod.

Vi har skændtes om det men nytter intet! Hans mor har opdraget ham skide dårligt!!

Han vil ha tid til alt det søde liv og ikke gør rent derhjemme.

Når han har fri weekend bruger han det på at slappe sf og lave ingenting. Han vil heller over til sin bror og venner end at lave de ting vi mangler

Anmeld

16. august 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Hej piger please hjælp

Min mand er træt af at han aldrig har tid til sit hobby, træning i fitnesscenteret og for at se sine venner. ( han siger også familien, men tror jeg næppe )

Men han arbejder i butik og har fri kl 19 og føler ikk han har tid til alt det. Hvor arbejder jeres mænd og hvordan får de tid til alt det ?

TRYLLE-TRYLLE - så var der ikke længere fællesøkonomi.....

Anmeld

16. august 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

TRYLLE-TRYLLE - så var der ikke længere fællesøkonomi.....

Jamen mens jeg studerede så arbejdede han og jeg gjorde alt hjemmearbejde og passede vores barn , stod op om natten selvom der var eksamen dagen efter . Og de ting vil han ikk da han mener det ka han ikk.

Han er ikke stærk nok som mig! Sikke noget at sige.

Men hvordan ka jeg sige vi pludseligt ikke ha følles økonomi

Anmeld

16. august 2013

klmf

Anonym skriver:

Arg sådan er han ikk.

Han hjælper ikke til derhjemme, vasker aldrig op og glemmer sin tallerken i stuen. Jeg gør, da jeg hader rod.

Vi har skændtes om det men nytter intet! Hans mor har opdraget ham skide dårligt!!

Når han har fri weekend bruger han det på at slappe sf og lave ingenting. Han vil heller over til sin bror og venner end at lave de ting vi mangler

Hvorfor gider du være hans tjenende ånd? Og så skulle du ovenikøbet finansiere et driverliv?? Nej tak hvis det var mig Tjener du så meget at han bare ville kunne gøre som han vil?

AFSLUT da den fællesøkonomi indtil han er blevet voksen og ansvarlig og få indført pligter i huset. Ellers må han vist til at vaske sit tøj selv og lave mad til sig selv...

Her er det min løn, der bærer familien igennem mens kæresten er på SU, men han er super seriøs og motiveret - og kommer til at tjene godt med tilskud til fælleskassen når han er færdig

Anmeld

16. august 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Jamen mens jeg studerede så arbejdede han og jeg gjorde alt hjemmearbejde og passede vores barn , stod op om natten selvom der var eksamen dagen efter . Og de ting vil han ikk da han mener det ka han ikk.

Han er ikke stærk nok som mig! Sikke noget at sige.

Men hvordan ka jeg sige vi pludseligt ikke ha følles økonomi

"Skat, nu skal du høre - jeg har tænkt meget over, at du gerne vil lave nogle ændringer i dit liv, at du gerne vil have lidt mere frihed og selv bestemme, hvad du har lyst til. Jeg har derfor taget den beslutning, at vi begge godt kunne trænge til lidt mere frihed, og derfor ophører vores fællesøkonomi, det vil gavne os begge, da vi så hver især har et beløb til rådighed, som vi selv bestemmer over. Der skal naturligvis stadig indbetales til budget og mad samt underhold til vores barn/børn, men når vi så hver især har indbetalt, så er der frit slag med de penge, vi har til overs".

Hov - det var da ret nemt, ikke?

Anmeld

16. august 2013

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Arg sådan er han ikk.

hvis det står sådan til, så tænker jeg umiddelbart at i har større problemer end hans arbejde/uddannelse.

jeg kan godt forstå hvis han er træt af butiks arbejde.... for hvor kan det dog være drænende (har selv arbejdet i butik i 10 år) og hvis han kan finde sig en spændende uddannelse så er det da bare skønt.

men jeg læser lidt at der er langt mere, der går dig på, så jeg tror det kræver en af de der lange snakke, hvor i begge får lagt nogle kort på bordet, og fundet ud af hvad det der i ønsker med jeres liv sammen.

personligt så arbejder jeg selv 48 timer om ugen, og min mand har ca 40 min til og fra arbejde.... så med 5 sammenbragte børn, så er der ikke tid til så meget. men det lykkedes os alligevel begge at gå til sport, og deltage i ting der interessere os.

Anmeld

16. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hej piger please hjælp

Øhhh det lyder da ret underligt. Hvad med at han fandt sig et andet job???
Min mand arbejder i bank og er hjemme 17:30 to dage om ugen og ellers 16:30. Han er dog ikke typen der går til fitness, dog vil han vildt gerne spille golf men han siger selv at det må blive når børnene er store.

Anmeld

16. august 2013

dpb

Mick skriver:

Hav en dejlig weekend

Den med at SUen ser anderledes ud når man har børn.... nope, det er samme sats som alle andre udeboende Det eneste der ændre sig er at man som forældre har en ekstra låne mulighed Selve SUen ændre sig kun hvis man er  enlig forældre og det er jo ikke lige sagen i det her tilfælde

Følte bare et behov for at kommentere på det, da det er temmelig forkerte oplysninger at give (Studere selv lige nu, derfor er det undersøgt til bunds)

Til TS: Giv ham en opsang.... hvis han vil studere seriøst og "go all in" fair nok, men hvis det virkelig bunder i dovenskab og mangel på fritid, ja så ville jeg nok sige farvel og tak...for det ville jeg ikke kunne leve med i længden at lave opdelt økonomi syntes jeg ikke rigtig løser problemet, for tænker at hans del (50%) næppe vil kunne dækkes af en SU alene, medmindre han tager de lån der er mulighed for...

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.