Jeg synes, at du skal nævne for hende, at du blev ked af hendes bemærkning - som du jo nok ikke skulle have hørt
- bare for at rense luften mellem jer.
Jeg vlle selv ønske, at hvis en forældre/pårørende havde en kommentar eller bemærkning til mit arbejde, at de ville sige det, så vi kunne komme på rette vej igen om arbejdet med deres kære...
Derudover vil jeg sige til dig, at jeg forstår dig udemærket, vi som forældre - altså os almindelige mennesker - har brug for i forskellig grad at lade op i løbet af dagen til at give vores børn den bedste tid sammen med os...

Det er der ingen, der skal blande sig i. Hos jer er det bedst for ungerne at komme afsted fra morgenstunden af, og holde nogle fridage og få fri tidligt en gang i mellem, hos andre er det hyggen over morgenmaden, der tæller.
Vi er forskellige individer allesammen, og derfor er fremgangsmåden forskellig fra person til person/familie til familie. Det kan være svært for nogen at forstå/acceptere, men lad dig ikke vælte af det. Vi er mennesker - vanemennesker og derfor er det dér, vi gør derhjemme "der er rigtigt", men husk, at det er hos dig, du finder rytmen og naboen finder rytmen hos sig.
Lad de lidt "fjollede" bemærkninger ryge lige igennem og bliv ved med at tænke på dine børn, som du allerede gør, det lyder nemlig til, at det er det allerbedste for dem...

Venlig hilsen
en pædagogstuderende, der også har arbejdet nogle år i børnehave - og sender børnene afsted en gang i mellem på sine fridage

Anmeld