søger hjælp fra de vise damer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2013

Mom2

BigHope13 skriver:

søger lidt hjælp, jeg har termin 2 november med en lille dreng og har næsten fået skrabet alt sammen af udstyr og andre unødvenige ting
men nu er jeg begyndt at søge efter noget overtøj til lillemanden til køreture i bil og sådan mår man skal bevæge sig udenfor.

hvad skal man købe??
køredragt??
fleccedragt??
eller en flyverdragt??

aner det simpelthen ikke.

og når han kommer i november kan man så godt købe den i str 62?? ved godt den vil være alt for stor til ham, men tænker han skal jo have tøj på indenunder og så kan han jo bruge den over den kolde periode, eller er det helt hen i vejret.?

kom gerne med gode råd, og fortæl hvad i selv gjorde med jeres vinter babyer

Jeg ville klart nøjes med en ulddragt eller en fleecedragt. Du skal nemlig huske at det på INGEN måde er optimalt at spænde baby fast i autostolen i en flyverdragt. De skal helst have så lidt på som muligt. Jo mere tøj, jo mindre sikkerhed!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

modesty

BigHope13 skriver:

søger lidt hjælp, jeg har termin 2 november med en lille dreng og har næsten fået skrabet alt sammen af udstyr og andre unødvenige ting
men nu er jeg begyndt at søge efter noget overtøj til lillemanden til køreture i bil og sådan mår man skal bevæge sig udenfor.

hvad skal man købe??
køredragt??
fleccedragt??
eller en flyverdragt??

og når han kommer i november kan man så godt købe den i str 62?? ved godt den vil være alt for stor til ham, men tænker han skal jo have tøj på indenunder og så kan han jo bruge den over den kolde periode, eller er det helt hen i vejret.?

Jeg købte en uldfleece dragt på et loppemarked til en tier og den funkede fint. Den var i str. 62, så den var for stor til ham i starten, men det gjorde jo ikke noget.

Jeg tror alt i alt at vi brugte den tre-fire gange. Så jeg ville i hvert fald IKKE gå ud og bruge en formue hvis jeg var dig. Du må tænke på at der jo er varmt i bilen, så hvis du f.eks har en ulden cardigan, kan det også være fint at give barnet hue, futter og cardigan på, og så tage babydynen med som varme.

Anmeld

15. august 2013

BigHope13

Christina88 skriver:

Jeg ville klart nøjes med en ulddragt eller en fleecedragt. Du skal nemlig huske at det på INGEN måde er optimalt at spænde baby fast i autostolen i en flyverdragt. De skal helst have så lidt på som muligt. Jo mere tøj, jo mindre sikkerhed!

Tusind tak for info det havde jeg overhovedet ikke tænkt på. Så vil jeg i første omgang kigge efter en fleecedragt, da det faktisk kun er til kørsel i bil.

Har en slee bee til barnevognen og vi vil nok ikke skulle være udendørs længe af gangen uden han er i barnevognen.

Anmeld

15. august 2013

Clisolka

BigHope13 skriver:

hvad skal man købe??
køredragt??
fleccedragt??
eller en flyverdragt??

Isabella er fra 30. oktober - sjovt, jeg havde også termin med hende den 2. november 

Jeg valgte at købe en fleecedragt til hende, og det var perfekt. Vi har ikke bil, så det hele skulle foregå i barnevognen  Hun var/er en meget varm pige, så fleecedragten var næsten for varm for hende igennem den vinter. Jeg købte den i str. 62, så hun kunne bruge den i lidt længere tid 

Anmeld

15. august 2013

BigHope13

modesty skriver:

Jeg købte en uldfleece dragt på et loppemarked til en tier og den funkede fint. Den var i str. 62, så den var for stor til ham i starten, men det gjorde jo ikke noget.

Jeg tror alt i alt at vi brugte den tre-fire gange. Så jeg ville i hvert fald IKKE gå ud og bruge en formue hvis jeg var dig. Du må tænke på at der jo er varmt i bilen, så hvis du f.eks har en ulden cardigan, kan det også være fint at give barnet hue, futter og cardigan på, og så tage babydynen med som varme.

Mange tak for råd
synes godt nok det svært hvad tøj man skal give dem på, tror virkelig jeg for svært ved det

sidder og kigger på brugte fleecedragte da jeg ikke lige vil ud og bruge alt for mange penge på det.

Anmeld

15. august 2013

Frk. K

Jeg har også termin i start november, vores får en "kørepose" som vores oldemor er ved at strikke(uld). Den er vildt smart og passer perfekt i autostolen. 

http://garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=b19&d_id=10&lang=dk 

Derudover er jeg også på jagt efter en lækker vamset fleecedragt. Så sig til hvis du finder en vildt lækker en....

Storebror havde, dengang han var lille, også et babytæppe liggende løst over sig(benene/evt hænder) i autostolen; praktisk, luner, og er nemt at tage af igen hvis det er for varmt!

Anmeld

15. august 2013

SjeBets

jeg har termin i slut november, og jeg køber en ulddragt, i str 62.

og måske en i 56 alt efter om jeg kan finde en billig brugt.

Men mit sidste barn var 59 ved fødsel, så han gik direkte i en str 62, så hellere sikker den her gang end stå med for lille en dragt

Anmeld

15. august 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår
Vi havde en hjemmestrikket ulddragt til Sofie, som er fra oktober

Den var vi rigtig glade for - hun var aldrig hverken for varm eller for kold. Vi brugte den både i autostolen og i barnevognen. Men når hun sad i autostolen havde jeg oftest knappet et par knapper op

Den kunne hun bruge fra fødsel og frem til hun blev en str 74

Ellers har vi også haft et uldtæppe til at lægge over hende i bilen - det synes jeg var bedre end dragten, da hun sad mere korrekt i stolen uden dragt og desuden kunne jeg nemmere "styre" temperaturen

Så jeg brugte altså dragt og tæppe

Anmeld

15. august 2013

BigHope13

AnjaM skriver:

SSupeVi havde en hjemmestrikket ulddragt til Sofie, som er fra oktober

Den var vi rigtig glade for - hun var aldrig hverken for varm eller for kold. Vi brugte den både i autostolen og i barnevognen. Men når hun sad i autostolen havde jeg oftest knappet et par knapper op

Den kunne hun bruge fra fødsel og frem til hun blev en str 74

Ellers har vi også haft et uldtæppe til at lægge over hende i bilen - det synes jeg var bedre end dragten, da hun sad mere korrekt i stolen uden dragt og desuden kunne jeg nemmere "styre" temperaturen

Så jeg brugte altså dragt og tæppe

Super tak for råd søde ven

har man så bare almindeligt tøj på og så et tæppe over eller en dyne måske.
eller skal de have en form for jakke på, enten en tykkere trøje eller sådan

Anmeld

15. august 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår
BigHope13 skriver:

Super tak for råd søde ven

har man så bare almindeligt tøj på og så et tæppe over eller en dyne måske.
eller skal de have en form for jakke på, enten en tykkere trøje eller sådan

Velbekomme

jo, det er da også rigtig - Sofie havde en lidt tykkere cardigan som hun fik på i bilen hvis det var godt koldt. Og så futter på fødderne

Håber du finder frem til en løsning som bare dur for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.