Havre74 skriver:
10 år er længe at være sammen og jeg må indrømme, at hvis man efter 10 år sammen ikke har et fælles holdepunkt i livet om hvad man skal, så skal man nøje overveje om det er den rigtige man er sammen med.
Jeg har set, at du flere gange skriver, at du ved han gerne vil ha børn. Den hopper jeg simpelthen bare ikke på, eller også så har du bare ikke formået at forklare hvorfor du tror det. Hvis man gerne vil have børn, sammen med den man elsker, så opfører man sig simpelthen ikke som din kæreste gør. Og elsker han dig ? Holder man virkelig den man elsker hen gang på gang ? -Nej det gør man ikke. Man kan være nødt til at sætte den man elsker fri, når man ikke har de samme ønsker.
Der er intet, der ud fra det du skriver, tyder på at han vil ha børn. Han kan bare ikke få sig selv til at sige det, ligesom du ikke kan få dig selv til at stille ham et ultimatum.
Jeg ved at min kærlighed ville visne og dø, hvis min kæreste behandlede mig ligesom din kæreste gør ved dig. Og på samme måde omvendt, hvis jeg hele tiden følte et pres, som du gør ved din kæreste. Du skriver godt nok, at du ikke snakker om det, men når man har været sammen så længe, så er det ikke alt der er nødvendigt at sige, man kan mærke det på hinanden.
Du skriver også at du vil fremskynde processen. Jamen det kan du altså ikke. Hvis han ikke vil ha børn, jamen så vil han ikke. Hvorfor vil du ha børn, med en der ikke vil.
Jeg tror du inderst inde godt ved, at alle os der skriver at du er nødt til at stille et ultimatum har ret. Du er bare endnu ikke nået til at erkende det og derfor kan vi ikke trænge igennem til dig. Præcis på samme måde som du ikke kan trænge igennem til din kæreste.
Jeg tror du skriver herinde fordi du desperat rækker ud efter hvad som helst, der kan bruges til at overbevise ham. Så har du taget beslutning om at la den ligge til han ikke længere har travlt, så vil du skrive brev, så vil du ikke osv..
Efter 10 år sammen burde man have en fælles plan om noget så vigtigt som børn eller ej. Lige så stærkt som du ønsker et barn, kan du vende den om og tænke, at han vil det modsatte.
Det ville være lettere blot at give dig ret, men det kan jeg ikke. Det lyder ikke til at i vil det samme med livet.
Jeg skriver ikke alt dette for at bore i dit sår, jeg skriver det for at give dig et spark
.
Og ja 10 år er længe at være sammen, derfor vil jeg ikke smide det ud, fordi vi ikke kan blive enige om HVORNÅR vi skal have børn..
Og vi elsker hinanden og har det rigtig godt sammen, har været på en dejlig ferie her i sommer osv..
Såå jeg er af anden overbevisning end du er ..
OG det er inderst inde jeg har det sådan..