En slags UP-DATE på Brev til min kæreste om skrukhed/ulykkel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2013

gonefishing

Miss-86 skriver:

Nu er strategien ændret!

Jer der har fulgt med, ved så at jeg har besluttet mig for at prøve at bruge omvendt psykologi og sige til min kæreste at jeg ikke vil have børn på noget tidspunkt! (Selvom jeg VIL have børn, men må prøve noget, for at få ham lidt på banen og blive klar)

Jeg sidder nu for mig selv og tænker, at jeg vil skrive det til ham, så han kan læse det i ro, en dag han har tid..

Men men men.. Hvor er det svært, nogle der kan hjælpe? (I var alle til så stor en hjælp i mit sidste indlæg, hvor jeg ville skrive brev til ham om at jeg var skruk)

Kan I hjælpe med dette?
Begrundelse for hvorfor jeg ikke vil have børn alligevel?

Er nedenstående for 'sødt' eller??
Jeg kan simpelthen ikke fylde mere på, er dette nødvendigt eller hvad synes I ?

Vi har snakket meget frem og tilbage om barn og du ved jo jeg har haft lyst til det i et par år, men nu har jeg haft god tid til at tænke over tingene, mens du har haft travlt på arbejdet..
Jeg ved godt det nok kommer bag på dig, men jeg synes ikke vi skal have et barn – Jeg kan og vil ikke blive ved og gå og vente, så for at beskytte mig selv mod at blive såret over du ikke har kunne blive klar og i forvejen har såret mig ved og love PB, så tager jeg beslutningen om ikke at skulle have børn! Overhovedet!

"Jeg elsker dig over alt på jorden og har længe ville have dig som fader til mit barn. Men jeg må erkende at det er hårdt at du skifter mening og er så bange. Jeg må derfor være ærlig og sige at min lyst til børn med dig er faldet. Jeg håber du kan ændre mit syn, for jeg ved jeg vil have børn generelt. Jeg er bare blevet meget i tvivl om det skal være med dig"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Hvorfor vil du lyve? Jeg tror nu også godt han vil kunne lure din omvendte psykologi.
Jeg ville enten vente til han er klar og ikke tale baby med ham men bruge mine veninder til det, eller find ud af hvor længe du vil vente, hvis han ikke er klar der og du ikke kan forlige dig med det, må du finde ud af om du kan vente mere eller om I skal gå hver til sit.
Men det er blot hvad jeg ville gøre. Det er jo ikke ensbetydende med at det er det rigtige. Jeg tror ikke der er noget rigtigt i den her situation da der er så stærke følelser på spil og et brændende ønske som fylder rigtig meget hos dig lige nu.

Anmeld

12. august 2013

Tulipan

Åh hvor må det altså være hårdt at være dig!
Jeg går ligesom mange andre ikke ind for den omvendte psykologi

Jeg har tidligere skrevet at jeg synes du skal give ham en dato, fx 1/9 eller 1/10 hvortil han har til at beslutte en dato til hvornår I skal starte PB.
Så kan han inden der vælge om 1 år / 2 år eller hvad han nu vil. Det gir dig ro på og han må så gå på kompromis med at gøre det her for din skyld. Hvis han så vælger en dag ved du at han faktisk vil ha børn med dig
Hvis han ikke vælger en dag eller siger om fx 10 år, så ved du I ikke skal have børn sammen og så må du ta det svære valg om det skal være ham eller børn.

Det var sådan jeg ville gøre og til dels gjorde med min kæreste. Lavede en aftale der hed at det senest blev når jeg fyldte 25, det var da jeg var 21 eller 22. Han blev så heldigvis klar inden, men det gav utrolig meget ro på mig og vores forhold at vi havde en aftale

Håber det bedste for dig!!
Knus

Anmeld

13. august 2013

gædde/gitte

Miss-86 skriver:

Nu er strategien ændret!

Jer der har fulgt med, ved så at jeg har besluttet mig for at prøve at bruge omvendt psykologi og sige til min kæreste at jeg ikke vil have børn på noget tidspunkt! (Selvom jeg VIL have børn, men må prøve noget, for at få ham lidt på banen og blive klar)

Jeg sidder nu for mig selv og tænker, at jeg vil skrive det til ham, så han kan læse det i ro, en dag han har tid..

Men men men.. Hvor er det svært, nogle der kan hjælpe? (I var alle til så stor en hjælp i mit sidste indlæg, hvor jeg ville skrive brev til ham om at jeg var skruk)

Kan I hjælpe med dette?
Begrundelse for hvorfor jeg ikke vil have børn alligevel?

Er nedenstående for 'sødt' eller??
Jeg kan simpelthen ikke fylde mere på, er dette nødvendigt eller hvad synes I ?

Vi har snakket meget frem og tilbage om barn og du ved jo jeg har haft lyst til det i et par år, men nu har jeg haft god tid til at tænke over tingene, mens du har haft travlt på arbejdet..
Jeg ved godt det nok kommer bag på dig, men jeg synes ikke vi skal have et barn – Jeg kan og vil ikke blive ved og gå og vente, så for at beskytte mig selv mod at blive såret over du ikke har kunne blive klar og i forvejen har såret mig ved og love PB, så tager jeg beslutningen om ikke at skulle have børn! Overhovedet!

hmmmmmm............hej igen frk. über skruk

nu har jeg jo prøvet at være manden.......eller......det lød sgu transseksuelt

Jeg har prøvet at være den der VIRKELIG IKKE VAR KLAR OG IKKE GAD UNGER.......havde jeg fået sådan et brev så var jeg blevet lettet og tænkt..."PUHHHH.så er der fred så længe" og havde derefter ikke sskænket det en tanke.

Det ENESTE der hjælper her er ro og tiden.... det har taget mig 12 år og en ny mand, at få lyst til baby.

Anmeld

17. august 2013

Miss-86

betit28 skriver:

jeg ville fortælle ham :

som du jo allerede er klar over har jeg et brændende ønske om at blive mor.jeg har de sidste 2 år stort set ikke tænkt på  andet. det fylder rigtig meget hos mig. det fylder dog endnu mere hos mig ikke at vide om du nogensinde bliver klar til det at få et barn.

jeg vil ikke presse dig til noget du ikke er klar til , men jeg er efter meget  svære overvejelser kommet frem til at vi må slutte forholdet her, da det fylder for meget hos mig til at fortsætte forholdet og måske aldrig få mit højeste ønske opfyldt. det er ingen tjent med 

knus herfra

Tak, men jeg er ikke ude på at gøre det fordi..

Jeg vil bare hjælpe ham på vej til at blive klar..

Anmeld

17. august 2013

Miss-86

B&J skriver:

jeg er ked af den situartion du står i men jeg vil 100% sige du skal være ærlig over for din kæreste længere er den ikke omvendt psykologi virker ikke der, hvis han ikke er klar jamen så bliver han det heller ikke når du hele tiden bliver ved med at snakke med ham om det...

vi to har skrevet om det mange gange, men jeg har den holdning, at hvis du ønsker dig en baby så er det måske ikke manden hvis det er manden jamen så er der ikke andet for ind at vente selv om det er mega mega mega mega hårdt...

det gør ondt og er ked af du står i det sted når du vil så gerne have en baby

Jaa, jeg holder mig også til ærlighed..
Fulgte bare nogle andre's råd..

Ja, men jeg vil jo sådan set gerne vente, men samtidig gerne fremme at han blir klar ..

Anmeld

17. august 2013

Miss-86

Havre74 skriver:

Men jeres forhold har jo IKKE været ærligt. Han har løjet for dig TO gange.

Du har endda stillet ham et ultimatum før (så vidt jeg husker, ellers se bort fra dette) og da du gjorde det, fik du sandheden fra ham.

Han ville hellere FLYTTE end have barn.

Man kan ikke sige at han har løjet 2 gange..
Han troede han ville blive klar til PB, derfor sagde han som han gjorde og han var ligeså ked som jeg var..

Jeg er nu stadig sikker på han vil have børn.. Jeg har spurgt ham flere gange og sagt at hvis han ikke ønskede børn, så skulle han også sige det, for så havde vi ikke nødig og være sammen mere..
Men han ønsker dette - Bare ikke lige nu, pga. hans arbejde og at han ikke føler overskuddet lige nu, da han er i gang med at overtage.

Dette er noget jeg for en uge siden har snakket med min svigermor om og hun er nu også sikker på han vil have børn og at jeg bare skulle give ham tid!

Anmeld

17. august 2013

Miss-86

Havre74 skriver:

10 år er længe at være sammen og jeg må indrømme, at hvis man efter 10 år sammen ikke har et fælles holdepunkt i livet om hvad man skal, så skal man nøje overveje om det er den rigtige man er sammen med.

Jeg har set, at du flere gange skriver, at du ved han gerne vil ha børn. Den hopper jeg simpelthen bare ikke på, eller også så har du bare ikke formået at forklare hvorfor du tror det. Hvis man gerne vil have børn, sammen med den man elsker, så opfører man sig simpelthen ikke som din kæreste gør. Og elsker han dig ? Holder man virkelig den man elsker hen gang på gang ? -Nej det gør man ikke. Man kan være nødt til at sætte den man elsker fri, når man ikke har de samme ønsker.

Der er intet, der ud fra det du skriver, tyder på at han vil ha børn. Han kan bare ikke få sig selv til at sige det, ligesom du ikke kan få dig selv til at stille ham et ultimatum.

Jeg ved at min kærlighed ville visne og dø, hvis min kæreste behandlede mig ligesom din kæreste gør ved dig. Og på samme måde omvendt, hvis jeg hele tiden følte et pres, som du gør ved din kæreste. Du skriver godt nok, at du ikke snakker om det, men når man har været sammen så længe, så er det ikke alt der er nødvendigt at sige, man kan mærke det på hinanden.

Du skriver også at du vil fremskynde processen. Jamen det kan du altså ikke. Hvis han ikke vil ha børn, jamen så vil han ikke. Hvorfor vil du ha børn, med en der ikke vil.

Jeg tror du inderst inde godt ved, at alle os der skriver at du er nødt til at stille et ultimatum har ret. Du er bare endnu ikke nået til at erkende det og derfor kan vi ikke trænge igennem til dig. Præcis på samme måde som du ikke kan trænge igennem til din kæreste.

Jeg tror du skriver herinde fordi du desperat rækker ud efter hvad som helst, der kan bruges til at overbevise ham. Så har du taget beslutning om at la den ligge til han ikke længere har travlt, så vil du skrive brev, så vil du ikke osv..

Efter 10 år sammen burde man have en fælles plan om noget så vigtigt som børn eller ej. Lige så stærkt som du ønsker et barn, kan du vende den om og tænke, at han vil det modsatte.

Det ville være lettere blot at give dig ret, men det kan jeg ikke. Det lyder ikke til at i vil det samme med livet.

Jeg skriver ikke alt dette for at bore i dit sår, jeg skriver det for at give dig et spark.

Og ja 10 år er længe at være sammen, derfor vil jeg ikke smide det ud, fordi vi ikke kan blive enige om HVORNÅR vi skal have børn..

Og vi elsker hinanden og har det rigtig godt sammen, har været på en dejlig ferie her i sommer osv..
Såå jeg er af anden overbevisning end du er ..
OG det er inderst inde jeg har det sådan..

Anmeld

17. august 2013

Miss-86

Camilla <3 skriver:

jeg har også tænkt rigtig meget på, at i burde ha' en fælles plan for jeres liv.  Man er nødt til at være det samme sted i livet, ellers er det svært at få til at fungere, hvis i ønsker vidt forskellige ting. 

Sådan ser jeg i hvertfald på det, men håber selvfølgelig det bedste for både dig og din kæreste. Håber i finder en løsning, der fungere for jer begge. 

Vi har den fælles plan, at vi vil have børn, hund og hus...

Meeen børnene er vi så bare uenige om HVORNÅR vi skal have dem..

Anmeld

17. august 2013

Miss-86

Nu har jeg læst en del af dine tråde

og vi har da også skrevet lidt sammen om emnet, og som altid holder jeg på man ikke skal presse et barn ned over hovedet på nogen heller ikke efter 10 År.

dermed ikke sagt at jeg ikke føler med dig, for det gør jeg meget endda 

Men bliver nød til at spørge om du har tænkt på at han  også kunne finde på at stille dig et ultimatum at enten venter du til han er klar, og ellers kan i ikke være sammen?

håber virkelig du finder den rigtige løsning

Jeg tror helt ærligt ikke at han tænker sådan, altså at stille mig et ultimatum..

Jeg har sagt til ham at jeg vil vente, men at ventetiden er svær/ulidelig i de perioder jeg tænker på det..

Og jeg ville ønske han kunne skynde sig at blive klar...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.