Sutten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2013

bøllen

2721 skriver:

Du har så evigt ret.
Er bare svært at holde fast hele tiden når man føler sig ene om at have et barn der bare HAR det ekstra behov

Tak

Du er ikke ene - tro på DU gør det rigtige for DIT barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2013

2721

2babygirls skriver:

Vi har noget til gode

Det satser jeg også på

Anmeld

13. august 2013

2721

bøllen skriver:

Du er ikke ene - tro på DU gør det rigtige for DIT barn

Tak søde
Jeg savner dig

Anmeld

13. august 2013

bøllen

2721 skriver:

Tak søde
Jeg savner dig

Så lidt   håber i finder en god løsning når tiden er til det

Anmeld

13. august 2013

Loa

Her var det også en kold tyrker, for der var sutten blevet en rigtig dårlig vane og gå med hele tiden.
Så jeg tror ikke det var hendes deciderede behov for at have sut men bare det var hyggeligt og trygt. Og man kommer nok ikke uden om en kamp når man skal af med den, så tror ikke man skal gå og vente på de selv kommer og afleverer den.
Her tog vi den da hun blev 3 år, tog ned i BR, afleverede posen med sutter og fik legetøj i stedet.
Hun var meget ked og meget vågen første nat og siden har der intet været.

Anmeld

13. august 2013

Tulle28

2721 skriver:

sådan noget falder han ikke for. Vi har talt om at det giver skæve tænder og at vi skal passe på dem og han forstår der godt, men som han ulykkeligt siger elsker han jo bare sin sutte så højt og den høre altså til i hans mund lige meget hvad
Jeg ved at det ikke nytter noget, bare at være hård, da han har et kæmpe tryghedsbehov.

Jeg kan se at det er et realt behov han har, men puha, jeg er så bekymret for de tænder.

Hvordan pokker får i hende til at blive i sengen

Hun er heller ikke en man normalt kan bilde sådan noget ind, men lige denne her godtog hun altså Hun har stadigvæk tremmeseng og hun elsker den! Hun har faktisk aldrig rigtig prøvet at hoppe ud selv, kun et par enkelte gange da hun var mindre og VIRKELIG hidsig og hvor jeg vippede hende ned igen, da hun prøvede at planke den og så for et par uger siden, da hun legede akrobat Hun er ellers en pige der har fuld fart på og tumler og klatrer, men lige sengen har hun aldrig set som en udfordring på den måde - heldigvis

Tja... Hvad hvis du siger at tandlægen siger, at han ikke må bruge dem om dagen og så holder fast i det?

Anmeld

13. august 2013

2721

Tulle28 skriver:

Hun er heller ikke en man normalt kan bilde sådan noget ind, men lige denne her godtog hun altså Hun har stadigvæk tremmeseng og hun elsker den! Hun har faktisk aldrig rigtig prøvet at hoppe ud selv, kun et par enkelte gange da hun var mindre og VIRKELIG hidsig og hvor jeg vippede hende ned igen, da hun prøvede at planke den og så for et par uger siden, da hun legede akrobat Hun er ellers en pige der har fuld fart på og tumler og klatrer, men lige sengen har hun aldrig set som en udfordring på den måde - heldigvis

Tja... Hvad hvis du siger at tandlægen siger, at han ikke må bruge dem om dagen og så holder fast i det?

Dejligt den gik denne gang så

Det må være dejligt, vi har desværre juniorseng, så han render bare.
Ikke ti vilde heste kan få min dreng til noget i den dur han ikke gider
Fatter slet ikke dem der kan sætte deres børn i time out og lignede
Ikke fordi han er uopdragen og ikke høre efter, men at bede ham blive et bestemt sted nårh han er ked, sur eller frustreret er umuligt.

Vi skal til tandlæge for første gang her i september, så måske de kunne hjælpe.
Dog har han kun brugt sut 1 gang idag udover sove tid

Anmeld

13. august 2013

2721

Loa skriver:

Her var det også en kold tyrker, for der var sutten blevet en rigtig dårlig vane og gå med hele tiden.
Så jeg tror ikke det var hendes deciderede behov for at have sut men bare det var hyggeligt og trygt. Og man kommer nok ikke uden om en kamp når man skal af med den, så tror ikke man skal gå og vente på de selv kommer og afleverer den.
Her tog vi den da hun blev 3 år, tog ned i BR, afleverede posen med sutter og fik legetøj i stedet.
Hun var meget ked og meget vågen første nat og siden har der intet været.

Jeg er helt klar over det nok skal blive en kamp, men jeg ønsker ikke at erstatte sutten med hans hånd og slet ikkevære med til at gøre tingene svære for ham

Jegvil gerne at det bliver en positiv oplevelse sådan at det bliver et stop der holder

Anmeld

13. august 2013

Tulle28

2721 skriver:

Dejligt den gik denne gang så

Det må være dejligt, vi har desværre juniorseng, så han render bare.
Ikke ti vilde heste kan få min dreng til noget i den dur han ikke gider
Fatter slet ikke dem der kan sætte deres børn i time out og lignede
Ikke fordi han er uopdragen og ikke høre efter, men at bede ham blive et bestemt sted nårh han er ked, sur eller frustreret er umuligt.

Vi skal til tandlæge for første gang her i september, så måske de kunne hjælpe.
Dog har han kun brugt sut 1 gang idag udover sove tid

Skønt Jeg kender virkelig alt til det med at være frustreret over den sut, synes det ser SÅ grimt ud når store børn render rundt med sutten i munden, men nu var det så bare lige min egen der gjorde det

Jeg håber og tror tiden arbejder for os, alene de sidste 2 mdr har min datter udviklet sig så meget og er blevet så stor på en eller anden måde. Ellers har vi sat grænsen til jul, hvor hun er 3 år og 9 mdr. Lola Jensen sagde engang i Gomorgen Danmark at når de blev 4, så skulle man sige stop, så hendes råd kører vi efter, synes hun plejer at være rimelig fornuftig

Anmeld

13. august 2013

2721

Tulle28 skriver:

Skønt Jeg kender virkelig alt til det med at være frustreret over den sut, synes det ser SÅ grimt ud når store børn render rundt med sutten i munden, men nu var det så bare lige min egen der gjorde det

Jeg håber og tror tiden arbejder for os, alene de sidste 2 mdr har min datter udviklet sig så meget og er blevet så stor på en eller anden måde. Ellers har vi sat grænsen til jul, hvor hun er 3 år og 9 mdr. Lola Jensen sagde engang i Gomorgen Danmark at når de blev 4, så skulle man sige stop, så hendes råd kører vi efter, synes hun plejer at være rimelig fornuftig

Enig, det er ikke et kønt syn

Vi har som udgangspunkt en regl der hedder at vi ikke bruger sut udenfor hjemmet og det har været en fast regl de sidst 8 mdr, men den er med og bliver han presset op i en "krog" får han lov at få den. Han er meget sensetiv og den giver ham bare modet på at rykke ved nogle grænser
I bilen vil han ALTID have den og efter at have været på bilferie i en uge er det bare begyndt at drive mig til vanvid

Puha, håber vi har smidt den inden de 4 år, men noget tyder på den bliver en kamp

Tak, er også stolt af ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.