Sutten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.072 visninger
41 svar
7 synes godt om
9. august 2013

2721

Hej

Jeg kunne godt bruge lidt erfaring omkring suttestop.
Vi kæmper en del med sutten og jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre.
Min dreng er 3,2 år og sensitiv. Han elsker sin sut og kræver meget tryghed. Men hans tænder er ved at være mærket af sutten og jeg tænker vi skal sætte ind NU.
Han har fået lov at vælge en bamse som han kan kramme/nusse med når han har brug for ekstra tryghed, han var med på ideen og de første gik det godt, men nu er han pirrelig, tigger om sutten og sutter enormt meget på sine fingere. Han har slet ikke det samme overskud og er tydeligvis ikke klar til at give slip på den. Han bruger den dog altid om natten og til lur.
Vi er begyndt at når han fx er meget ked og pjevset at sige så får han den i 2 min(sætter uret) og så skal han aflever den igen og det virker fint og der er intet brok

Nogen der har ligende oplevelser og hvad gjorde i?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2013

bøllen

håber det er ok jeg skriver

vi har samme problem og har valgt at trods alder beholder vi sutten men begrænser brugen. Han er på ingen måde klar til at undvære. Og har forhørt mig , og sensitive børn skulle have et større behov.

vi bruger som jer uret . Og øver meget i at det kun er i sengen sutten bruges 

Anmeld

9. august 2013

Miss BananaHammock

Har ikke selv været igennem det - men en veninde af min satte sutten fast til radiatoren inde på kontoret hvor det ikke var særlig spændende at være og hvis datteren så ville have sut, måtte hun sidde derinde. Det blev hun hurtig træt af, så var sutten ikke så spændende mere.
Aner ikke om det er en god eller dårlig metode, synes bare den var lidt sød.

Anmeld

12. august 2013

2721

bøllen skriver:

håber det er ok jeg skriver

vi har samme problem og har valgt at trods alder beholder vi sutten men begrænser brugen. Han er på ingen måde klar til at undvære. Og har forhørt mig , og sensitive børn skulle have et større behov.

vi bruger som jer uret . Og øver meget i at det kun er i sengen sutten bruges 

Det er helt okay

Vi beholder den også, ingen tvivl der, vil så gerne begrænse det så meget som muligt, med tanke på hans tænder.
Men nytter jo ikke noget han endten går og skriger/græder eller med hele hånden inde i munden

Hvor længe lader i ham så have den?

Anmeld

12. august 2013

2721

Miss BananaHammock skriver:

Har ikke selv været igennem det - men en veninde af min satte sutten fast til radiatoren inde på kontoret hvor det ikke var særlig spændende at være og hvis datteren så ville have sut, måtte hun sidde derinde. Det blev hun hurtig træt af, så var sutten ikke så spændende mere.
Aner ikke om det er en god eller dårlig metode, synes bare den var lidt sød.

Tak for svar
Tror ikke lige den metode dr noget for os

Anmeld

12. august 2013

Tulle28

Min datter er 3,4 år og også meget glad for sin sut. Hun har den dog kun om natten. Hun er også begyndt at gå og sutte på sin hånd - ja, faktisk har hun ind imellem hele hånden inde i munden Jeg ved ikke rigtigt, hvad vi skal stille op og er på sin vis også lidt imod en kold tyrker. Vi har jo selv givet hende den i tidernes morgen og hun er tydeligvis meget knyttet til den. vi har en deadline der hedder jul og så håber jeg at hun selv siger fra inden da. Hun har en gulerod der hedder at når sutterne ryger, får hun den cykel hun ønsker sig af nissen (det er også nissen der skal have sutterne til jul)

Anmeld

12. august 2013

2721

Tulle28 skriver:

Min datter er 3,4 år og også meget glad for sin sut. Hun har den dog kun om natten. Hun er også begyndt at gå og sutte på sin hånd - ja, faktisk har hun ind imellem hele hånden inde i munden Jeg ved ikke rigtigt, hvad vi skal stille op og er på sin vis også lidt imod en kold tyrker. Vi har jo selv givet hende den i tidernes morgen og hun er tydeligvis meget knyttet til den. vi har en deadline der hedder jul og så håber jeg at hun selv siger fra inden da. Hun har en gulerod der hedder at når sutterne ryger, får hun den cykel hun ønsker sig af nissen (det er også nissen der skal have sutterne til jul)

Årh hvis bare det kun var om natten
Her er den en lang klage sang.
Jeg savner Min sutte, jeg elsker min gode gamle sutte.
Bare 5 min, 2 min kom nu kom nu!

Hans overskud mentalt er bare minimalt og de ting han i forvejen har det svært med bliver helt uoverskuelige for ham uden hans sut

Havde sådan håbet bamsen ville virke, men Nope

Anmeld

12. august 2013

Tulle28

2721 skriver:

Årh hvis bare det kun var om natten
Her er den en lang klage sang.
Jeg savner Min sutte, jeg elsker min gode gamle sutte.
Bare 5 min, 2 min kom nu kom nu!

Hans overskud mentalt er bare minimalt og de ting han i forvejen har det svært med bliver helt uoverskuelige for ham uden hans sut

Havde sådan håbet bamsen ville virke, men Nope

Sådan var det også her, indtil for 2 mdr. siden, hvor jeg fik nok! Jeg kunne ikke holde ud at se mere på den, for den hang også konstant og hele tiden i munden på hende. Jeg sagde at "Nissen bliver sur, når man har sut uden for sengen, og så får man ingen julegaver" og den købte hun faktisk Og det holdt vi så fast i. De næste par uger ville hun meget gerne ind og sidde i sengen hele tiden, men hun fik kun lov til at have sutten der og det er som om den bliver mindre og mindre interessant for hver dag der går. Men om natten kan hun ikke undvære den, der bliver hun ked. Og jeg kan selv huske, hvor højt jeg elskede min tommelfinger da jeg var barn, så jeg nænner ikke at være hård og bare tage den.

Anmeld

12. august 2013

bøllen

Det er helt okay

Vi beholder den også, ingen tvivl der, vil så gerne begrænse det så meget som muligt, med tanke på hans tænder.
Men nytter jo ikke noget han endten går og skriger/græder eller med hele hånden inde i munden

Hvor længe lader i ham så have den?

Godt 

jamen har ingen tid på så som sådan, men prøver selvfølgelig at begrænse i det omfang jeg / vi kan. Men ofte er der SKRIG og skrål . Det er ski ikke til at holde ud. Så sætter jeg uret .

vi har lavet en aftale om at den skal blive i sengen når han står op ( holder det ikke helt ) men han får lov og sidde lidt med den og så tar jeg den og ligger væk. Når han kommer hjem fra børnehave har han behov for at sidde og slappe af med sin klud, pude og sut. Det får han lov til, når han begynder at lege lidt tar jeg dem igen.

ofte siger han allerede når jeg henter at han savner den.

har prøvet bare at tage den, men så sutter han i noget andet istedet for.

så ingen gyldne råd her, udover I ikke er alene.

jeg har valgt at kikke på hans behov som p.t er sutten og ikke hans alder. Kan se han vitterlig har et behov. Så det må være sådan. Og så må vi begrænse det i det omfang vi kan

Anmeld

12. august 2013

camilla10

Sønnikes suttebid ændrede sig hurtigt til det bedre, da jeg blev opmærksom på at tage sutten ud af munden på ham, når han er faldet i søvn om natten og til lur.Men det gør I måske allerede..

Held og lykke med det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.