Flere lavbudget mad ideer søges :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2013

B&J

Little_me skriver:

Tak for rådene

og ja vi laver altid mad til to dage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2013

Majeha

annec skriver:

Hvordan laver du sausen?

Svitsede først gulerødder (revet på rivejernet) og løg og hældte i en skål. Derefter brunede jeg kødet, og hældte resten i og lod det stå lidt. Tilsatte også en ds. flåede tomater, som jeg glemte at skrive i indlægget. Men laver ofte "kødsauce" af alt muligt godt & blandet, og det gælder bare om at få svitset vædden fra eks. champignon og lign. og så bare blande alt sammen og lade det simre. Det kan stort set ikke gå galt 

Anmeld

9. august 2013

Mamalou

IsabellaCiinea skriver:

Kyllinge "pizza" :

Hvor bunden består af en kyllingefilet, og så putter man de pizza ingredienser på man nu lyster dertil enten en lækker salat eller dampede bønner/broccoli/blomkål, eller hvad man nu har lyst til

Smager skide godt, og mætter rigtig godt

Hvordan laver du kyllingepizzaen helt præcis? Lyder lækkert!

vh. Louise

Anmeld

9. august 2013

Mamalou

Vi har altid en rugbrødsdag min søn og jeg. Hvis ikke der er noget interessant pålæg i køleskabet, får vi makrel ellers stegt torskerogn og altid gnavegrønt til

Vh. Louise

Anmeld

9. august 2013

BellaCiinea

Mamalou skriver:

Hvordan laver du kyllingepizzaen helt præcis? Lyder lækkert!

vh. Louise

Tager en kyllingefilet, gør den lige lidt flad ved at trykke lidt på den.

Smører salsa på den, som var det en pizzabund, så revet ost på, og så har jeg så pepperoni, champignon og peberfrugt på.. og så liiiige lidt mere revet ost på toppen som kan blive lækker gylden og knasende

I ovnen med det til kyllingen er færdig, og osten er gylden (hvis man har det på toppen) Aner ikke hvor længe jeg plejer at gi det...

Anmeld

22. august 2013

SKbaby

(august) skriver:

Pizza med blomkålsbund, det er super nemt og billigt og smager fantastisk.

Ellers ville jeg anskaffe mig kogebogen som vist nok hedder "kogebogen for fattigrøve" den er rigtig god...vi bruger den selv

Kan man fåen opskrift på den pizza med blomkålsbund? Det lyder lækkert

Anmeld

23. august 2013

(august)

SKbaby skriver:

Kan man fåen opskrift på den pizza med blomkålsbund? Det lyder lækkert

Hej 

Det kan du tro. Jeg har den fra www.madbanditten.dk

Bund:

1 blomkålshoved

2æg

1spsk loppefrøskaller (det udelader vi)

1 håndfuld revet ost

salt, peber og oregano

Ingredienserne bliver blandet sammen og ud på en bageplade hvor den skal bages i ovnen ca 12-15 min ved 250 grader varmluft.

Bagefter tomatsovs og fyldet på og derefter i ovnen igen i ca. 5 min.

Velbekommen

Anmeld

23. august 2013

helle85

jeg følger lige med

for nogen af tinge lyder meget lækkert selvom det er lidt anderledes

Anmeld

3. september 2013

thomasloewe

Hvis budgettet er lavt, så husk dette når du står i supermarkedet:

• En kyllingfilet kommer fra en hel kylling - en hel kylling koster typisk kun det dobbelte af to små stykker kyllingfilet, men indeholder langt mere kød. Køb derfor altid hele kyllinger og skær dem i mindre stykker - så er der mad til to dage i en lille familie!
  • Ovenstående kan også bruges til alt andet kød - køb store stykker, og lav selv udskæringerne. Jo større stykke kød, jo billigere kilopris.
  • Køb altid kun sæsonaktuelt frugt og grønt, og køb så vidt muligt dansk. Det er altid både billigst og sundest, fordi det har fået mest mulig sol, har været så lidt under transport som muligt og dermed ikke har ligget længe på et kølelager.
  • HOLD DET SIMPELT! lad være med at kaste dig ud i den ene eksotiske ret efter den anden, det er virkelig noget der koster penge. Dansk mad er altid billigst i Danmark, og så kan du evt. spæde til med pizza, pitabrød, lasagne, og såfremdeles :-) Her har du også rig mulighed for at tømme køleskabet for rester, især i pasta og lasagne, hvor du stortset kan tilsætte alle salgs grøntsager.

Du kan også se mere på min blog om madplan, hvor jeg har sammensat en masse forslag og idéer til hvad du kan gøre for at spare penge på mad :-)

Anmeld

3. september 2013

Benjamins'mor

Risengrød - du skal kun bruge sødmælk og grødris.

Kylling i karry.
Boller i karry.
Svensk pølseret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.