Little_me skriver:
Søger flere idéer til mad på lavbudget 
Hmm, jeg er også begyndt at tænke meget over det med maden - og på ikke at smide noget ud.
Mandag lavede jeg blomkålssuppe af 1 blomkålshovedets, 1 stort løg, 2 boullionterninger, 5,5 dl vand og 1,5 dl fløde. Gemte resterne
Tirsdag blev det oksemedaljoner ( på tilbud, 30 kr for 2 - Noah på knap to år deler med mig), grillede grøntsager ( havde squash, aubergine og peberfrugt der skulle bruges) samt hj lavede pommes m hj lavet beairnaise sovs
Onsdag blev det resten af blomkålssuppen fra mandag. Da der kun var en lille skål til hver blev der suppleret med hj bagt klatdejsbrød jeg havde sat tirsdag aften og bagt om morgnen. Så er der også morgenmad til et par dage
I dag stegte jeg 4 karbonader, og gemmer de to til i morgen ( af 500 g hk kalv og flæsk), varmede 250 ml billig whiskeysauce ( til manden, ungen og jeg foretrak en klat remoulade), købe- kartoffelbåde ( var doven i dag) og bagte champignonger og peberfrugter. Kogt broccoli til knægten - han nægter at smage det andet...
I morgen tænker jeg at jeg koger noget bulgur og blander m grønt i wokken. Oftes bruger jeg løg eller porrer, groft revne gulerødder samt ærter. Steger grønt mens bulgur koger, blander det hele sammen i wok med en slat god olivenolie. Kan krydres hvis nan ønsker - jeg er dog glad for soya. Hertil karbonaderne fra i dag ( jeg foretrækker dem kolde - men kan evt varmes i ovn)
Planlægger at lave en stor portion bulgur m grøntsager og gemme så der er til søndag.
Lørdag halverer jeg en kylling og smider i ovnen, laver ovnstægte kartofler til, gulerodsstænger samt evt hj bagt brød fra morgenmaden m hvidløg tomat og parmesan pg godt m groft salt som tilbehør. Vi får ALDRIG spist sådan et bæst, så piller kødet af skroget når vi har spist os mætte og gemmer til søndag.
Søndag er planen at varme bulgur/grøntsager i wokken oh smide resten af kyllingen deri. Hvis jeg synes der er for lidt kylling svitser jeg lidt bacon og kommer i. Alternativt kunne evtbruges skinke tern/strimler.
Alt i alt en ret billig uge denne uge - men synes ikke vi mangler noget. Sparer lidt på kødet, for det er dyrt og synes det er noget svineri at æde næsten 250 g kød pr mand ( gjorde vi engang - manden havde kronede dage).
Men altså:
blomkål 10 kr
1/4 piskefløde - lad os sige 13 kr
500 g kalv og flæsk 8-12pct: 22 kr
1200 g fersk kylling: 40 kr
1 pk bulgur: 20 kr
200 g bacon i tern: 12 kr
Oksemedaljoner: 30 kr
1 pk billigt smør: 11 kr
Plus grøntsager, 6 æg og 2 kg kartofler, en nokler gær til bød og ca 1,5 kg mel. Max 100 kr oveni. Så vil tro vi har fået aftensmad for max 300 kr i løbet af denne uge - det er vel ok for to voksne og en to årig? ;0)