Nattevagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2013

Carina:-)

Jeg har som helt ung arbejdet nat,og elskede det.

Arbejdede 12 timer af gangen -og det gav mange fridage .

Forskellen for os var bare at jeg arbejde når mand og børn sov-og de var i inst og arbejde når jeg sov .

Det gav som sagt mange fridage og det nød mine unger godt af 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2013

Anonym trådstarter

Camille Mørch Andersen skriver:

Er det som ssh/ssa? + hvad med aftensvagter?? det er samme princip og det bliver man ikke smadret af.. min krop blev ødelagt af nattevagt

aften vagt var - 5+2 arbejde 5 dage.. fri 2 dage.. arbejde 2 dage fri 5 dage! - og vupti! så er der tid til familien!

Det er som SSA ansvarshavende. Og det er udelukkende nattevagter hvis det var.

Anmeld

8. august 2013

Anonym trådstarter

Fru Malene :0) skriver:

Puha jeg ville personligt aldrig gøre det, vi er jo som mennesker ikke skabt til at være vågne nat og sove om dagen.. Dem jeg kender der har arbejdet nat er fuldstændig bombet dagen efter.. Men det kan jo selvfølgelig godt være at det fungerer for dig men 7 natte vagter i træk lyder helt frygteligt i mine øjne
Men held og lykke med dit valg

Hvis man ikke er vandt til det tror jeg det er meget hårdt. Ved at jeg selv var helt smadret efter de nattevagter jeg havde taget. Arbejder normalt dagvagt. Men man får jo "bare" en anden døgnrytme og man skal vel vænne sig til det.

Anmeld

9. august 2013

Kindfed

Jeg arbejder næsten udelukkende som nattevagt (sygeplejerske). Jeg er glad for det, men jeg har heller ingen problemer med hverken at holde mig vågen om natten eller sove, når jeg kommer hjem. For os fungerer det fint, men kun fordi min kæreste også ser fordelene i det.

Der er så et par ting, der ikke er så praktisk ved det altid. Fx lukkedage i institutionen, hvis jeg tit først har nattevagt, så skal hjem og passe min dreng bagefter og så i vagt igen. Dvs. være vågen i over et døgn, nogen gange næsten to!, og stadig skulle kunne fungere på arbejdet.
Eller dage hvor han er hjemme syg med samme scenarie. Og weekendvagter hvor min kæreste har planer.
Så er der alle de sociale ting, som jo tit ligger indenfor det tidsrum, hvor en nattevagt gerne vil sove, og hvor man så møder op med bittesmå øjne og er røvtræt.

Selve arbejdet som nattevagt er også tit anderledes, fordi man står med et større ansvar, færre sparringspartnere og et offentligt system, der holder lukket. Du skal turde tage nogen beslutninger og stole på dig selv og den viden, du tilegner dig efterhånden.

Når alt det så er sagt, og der er sikkert noget, jeg har glemt, så er jeg jo trods alt stadig nattevagt og kan slet ikke døje dag-/aftenvagter længere

Anmeld

9. august 2013

Den lykkelige

Anonym skriver:

Jeg går med tanken om at søge job som nattevagt. Jeg er ansat som dagvagt - fuldtid. Jeg føler bare ikke jeg har tid til mine børn  Har snakket med venner og bekendte og min mand om det. Tror det ville fungerer godt. Men er ikke sikker for har jo ingen erfaring.

Jeg ville skulle arbejde 7:7. Jeg har prøvet at skrive en liste med fordele/ulemper. Kan se flest fordele. Men det er som jeg ser på det.

Er der nogle herinde som vil dele erfaringer ang. nattevagt og familieliv?

Jeg kan udemærket forstå din tanke gang.. vi går selv og synes at et arbejdsliv med to fuldtidsjob bare ikke fungere når man er familie.. jeg ville ønske jeg kunne arbejde nat.. 
Da jeg var lille havde mine forældre det på samme måde.. der gik ikke meget mere end nogle måneder med dagjob (med min bror og jeg) før de tog beslutningen om at hun skulle arbejde nat.. Så hun har arbejdet 7, fri 7.. Og det fungerede bare så godt og huske det som rigtig god tid og dejlig min mor havde fri hver anden uge..  Synes helt klart du skulle gøre det! Ville ikke tøve et øjeblik selv hvis jeg fik muligheden 

Anmeld

9. august 2013

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Jeg kan udemærket forstå din tanke gang.. vi går selv og synes at et arbejdsliv med to fuldtidsjob bare ikke fungere når man er familie.. jeg ville ønske jeg kunne arbejde nat.. 
Da jeg var lille havde mine forældre det på samme måde.. der gik ikke meget mere end nogle måneder med dagjob (med min bror og jeg) før de tog beslutningen om at hun skulle arbejde nat.. Så hun har arbejdet 7, fri 7.. Og det fungerede bare så godt og huske det som rigtig god tid og dejlig min mor havde fri hver anden uge..  Synes helt klart du skulle gøre det! Ville ikke tøve et øjeblik selv hvis jeg fik muligheden 

FEDT! Og hun havde en god rytme?

Jeg tror også jeg springer ud i det og siger JA hvis jeg bliver kaldt til samtale. Hvilket jeg virkelig håber!

Anmeld

9. august 2013

booster_88

Altså jeg kan nemt holde til natte arbejde, for jeg har en søvn rytme der tilpasser sig enormt hurtigt. Jeg har hørt nogen sige at starten er virkelig virkelig hård, men de gange jeg har gjort det har det været fint. Nu har jeg hovedsagligt kørt aften. ( med en del over arbejde til nogle gange 02.00. og har også kørt nat nogle gange.)

Men jeg syntes at hvis manden støtter dig i det, så ville jeg personligt gøre det, først og fremmest fordi du vil føle du ser dine børn mere, og med tiden bliver søvnen til rette lagt og du vil få mere overskud.

Igen jeg har hovedsagligt kørt aften, men det gav mig så meget overskud, om dagen når drengene var afsted havde jeg masser af tid til at nusse rundt i huset og gøre rent, rytte op og bare hygge om mig selv og handle ind. Så kom de hjem og vi var sammen i en times tid, med fuld fokus på lille barnet, og så på arbejde.

De dage jeg havde fri havde jeg fuld overskud til at tage en hygge dag med lille uden stress og jag fordi man lige skal støvsuge osv. Men det gav mig så meget overskud og energi til at holde fokus på lille trolden så jeg tror på at han har fået enormt meget ud af det.

Din rutine vil jo i stedet bare hedde, komme hjem om morgenen, i seng, sove til kl 14-15 stk. stå op og hente børnene, måske handle inden, men du vil have fuld fokus på børnene i mens. Og overskud.

De uger du ikke arbejder vil du kunne have fuld fokus på din familie og intet andet, og måske sende børnene afsted, gøre rent osv. Og så hente tidligt og være klar til at være mor når de hentes

Anmeld

9. august 2013

Den lykkelige

Anonym skriver:

Jeg tror også jeg springer ud i det og siger JA hvis jeg bliver kaldt til samtale. Hvilket jeg virkelig håber!

Ja hun elskede det og den dag i dag hvor vi jo er flyttet hjemmefra og har været det i 10 år arbejder hun stadig nattevagt.. Hun lever livet i de 7 dage hver anden uge.. det hendes frihed og livs "gnist".. Hun elsker det.. Jeg synes det ville være perfekt.. men jeg sidder og tager imod patienter og passer telefoner og kan jo ikke gøres om natten   Ellers havde jeg også valgt den løsning til vores familie liv..

Anmeld

9. august 2013

Anonym trådstarter

booster_88 skriver:

Altså jeg kan nemt holde til natte arbejde, for jeg har en søvn rytme der tilpasser sig enormt hurtigt. Jeg har hørt nogen sige at starten er virkelig virkelig hård, men de gange jeg har gjort det har det været fint. Nu har jeg hovedsagligt kørt aften. ( med en del over arbejde til nogle gange 02.00. og har også kørt nat nogle gange.)

Men jeg syntes at hvis manden støtter dig i det, så ville jeg personligt gøre det, først og fremmest fordi du vil føle du ser dine børn mere, og med tiden bliver søvnen til rette lagt og du vil få mere overskud.

Igen jeg har hovedsagligt kørt aften, men det gav mig så meget overskud, om dagen når drengene var afsted havde jeg masser af tid til at nusse rundt i huset og gøre rent, rytte op og bare hygge om mig selv og handle ind. Så kom de hjem og vi var sammen i en times tid, med fuld fokus på lille barnet, og så på arbejde.

De dage jeg havde fri havde jeg fuld overskud til at tage en hygge dag med lille uden stress og jag fordi man lige skal støvsuge osv. Men det gav mig så meget overskud og energi til at holde fokus på lille trolden så jeg tror på at han har fået enormt meget ud af det.

Din rutine vil jo i stedet bare hedde, komme hjem om morgenen, i seng, sove til kl 14-15 stk. stå op og hente børnene, måske handle inden, men du vil have fuld fokus på børnene i mens. Og overskud.

De uger du ikke arbejder vil du kunne have fuld fokus på din familie og intet andet, og måske sende børnene afsted, gøre rent osv. Og så hente tidligt og være klar til at være mor når de hentes

Ja lige præcis det er sådan jeg ser det (det lyserøde ved det) Jeg ved det kan have ulemper. Men lige nu ser jeg det positive i det og håber jeg kan finde et job snart!

Tak fordi du delte...

Anmeld

9. august 2013

Den lykkelige

Anonym skriver:

Hov forresten min mor gjorde det at hun kom hjem kl 7.30.. Så nåede vi lige sige hej til hinanden..
Hun sov til kl 16 ca..
Om mandagen når hun gik fra til friuge, kan jeg huske hun altid kun sov nogle timer og når vi så kom hjem var hun i fuld gang med at gøre rent, bage og alt mulig hyggelig også sov hun først om aftenen.. Sådan gjorde hun så hun fik rytmen til at "gå op"..
Det eneste minus jeg kan huske der var.. som faktisk var virkelig irriterende (indtil vi flyttede i kæmpe hus) Var når hun skulle sove i weekenderne. Vi skulle altid være stille osv.. Men så tog vi i skoven og hyggede med min far.. men kunne være svært at være stille..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.