Nattevagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.126 visninger
41 svar
4 synes godt om
8. august 2013

Anonym trådstarter

Jeg går med tanken om at søge job som nattevagt. Jeg er ansat som dagvagt - fuldtid. Jeg føler bare ikke jeg har tid til mine børn  Har snakket med venner og bekendte og min mand om det. Tror det ville fungerer godt. Men er ikke sikker for har jo ingen erfaring.

Jeg ville skulle arbejde 7:7. Jeg har prøvet at skrive en liste med fordele/ulemper. Kan se flest fordele. Men det er som jeg ser på det.

Er der nogle herinde som vil dele erfaringer ang. nattevagt og familieliv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2013

Xolia

Anonym skriver:

Jeg går med tanken om at søge job som nattevagt. Jeg er ansat som dagvagt - fuldtid. Jeg føler bare ikke jeg har tid til mine børn  Har snakket med venner og bekendte og min mand om det. Tror det ville fungerer godt. Men er ikke sikker for har jo ingen erfaring.

Jeg ville skulle arbejde 7:7. Jeg har prøvet at skrive en liste med fordele/ulemper. Kan se flest fordele. Men det er som jeg ser på det.

Er der nogle herinde som vil dele erfaringer ang. nattevagt og familieliv?

Har ikke selv erfaring - men har hørt at det er hårdt.

Når det så er sagt - hvis far kan aflevere børnene i institution om morgenen så du kan gå hjem og sove - så kan du jo hente dem når du har fået din søvn, og så har I resten af dagen sammen.

Men tror det er MEGET vigtigt at du har opbakning fra far - I kommer jo til at mangle hinanden om natten 

-Xolia-

Anmeld

8. august 2013

Ayasmor

Jeg arbejder som sygeplejerske i et privat firma, hvor vi kører udelukkende 12-timers vagter. Sådan som jeg forstår dit indlæg, så vil du skulle arbejde fra kl. 19-7 eller, hvordan?

Hvis det er en løsning, der fungerer godt for dig og din familie vil jeg sige go for it. Jeg personligt er ikke voldsomt fan af nattevagterne. Jeg synes faktisk, at jeg har mindre tid med min familie når jeg er i nattevagt. Jeg går som regel i seng omkring kl. 8 og sætter typisk uret til omkring kl. 15. Så fra jeg står op til jeg skal møde igen, ja der har jeg 4 timer!! 4 timer med min kæreste og min datter. Samtidig skal der ordnes de huslige ting og så er der ikke meget tid tilbage de dage. Men fordi, at jeg arbejder 12-timers vagter betyder det så også, at jeg har flere fridage end normalt. Disse fridage bliver typisk brugt på alt det huslige, som ikke bliver nået på arbejdsdagene og jeg bruger mere tid med min datter og kæreste. Men jeg synes det er hårdt. De dage jeg arbejder nat, der ser jeg knap min familie og parforhold er der ikke meget af. Vi er jo kun sammen i min datters vågne timer.
Jeg er tilgengæld ualmindelig glad for mit arbejde og elsker det når jeg så er afsted. Det er kun nattevagterne jeg ikke er fan af, men det er tidspunktet og ikke arbejdet i sig selv.

Håber du finder en løsning, der passer lige præcis til dig og din familie

Anmeld

8. august 2013

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Har ikke selv erfaring - men har hørt at det er hårdt.

Når det så er sagt - hvis far kan aflevere børnene i institution om morgenen så du kan gå hjem og sove - så kan du jo hente dem når du har fået din søvn, og så har I resten af dagen sammen.

Men tror det er MEGET vigtigt at du har opbakning fra far - I kommer jo til at mangle hinanden om natten 

-Xolia-

Ja men normalt sover man jo om natten... og tit ligger jeg på sofaen da han snorker haha... Men ja der er fordele og ulemper.

Anmeld

8. august 2013

Mettefpigen

Jeg er ikk fan af det.... Men det kommer jo også and på hvor meget man sover.. For man får ikk meget mere tid med børnene da man sover om dagen og arbejder når de er kommet i seng, man får heller ikk meget tid med manden.....

Anmeld

8. august 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Jeg er ikk fan af det.... Men det kommer jo også and på hvor meget man sover.. For man får ikk meget mere tid med børnene da man sover om dagen og arbejder når de er kommet i seng, man får heller ikk meget tid med manden.....

Jeg tænker 7 dage fri så er det meget tid. Og de kan holde fridage.

I arbejdsugen tænker jeg

eks. manden afl eller jeg gør. Så sover jeg til 14-15 stykker og henter. så bliver der spist sammen. og hygget om aften. De bliver lagt. Har lidt tid med manden hvis ikke han læser (stud.) og så en lille lur inden vagten kalder. Så på arbejde. (om natten sover alle)

I fri ugen der ville jeg kunne hente dem tidligere eller lade dem holde fri nogle dage. Og jeg tænker der er fordele/ulemper ved alt. Men jeg er som sagt ikke sikker i min sag. Også derfor jeg skriver herinde.

Anmeld

8. august 2013

Ayasmor

Anonym skriver:

I arbejdsugen tænker jeg

eks. manden afl eller jeg gør. Så sover jeg til 14-15 stykker og henter. så bliver der spist sammen. og hygget om aften. De bliver lagt. Har lidt tid med manden hvis ikke han læser (stud.) og så en lille lur inden vagten kalder. Så på arbejde. (om natten sover alle)

I fri ugen der ville jeg kunne hente dem tidligere eller lade dem holde fri nogle dage. Og jeg tænker der er fordele/ulemper ved alt. Men jeg er som sagt ikke sikker i min sag. Også derfor jeg skriver herinde.

Jeg kan se på dette indlæg, at jeg vist havde misforstået, hvordan din arbejdsuge ville komme til at se ud. På denne måde ser det pludselig helt anderledes ud. Hvis du har opbakningen fra manden, så ville jeg gøre det. Det betyder ekstremt meget, at man pludselig har en hel eftermiddag og aften med familien og derudover har en uges fri, hver anden uge.

Anmeld

8. august 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

arbejdsarbejdstarbejdstiarbejdstidarbejdstide

I arbejdsugen tænker jeg

Hvad er arbejdstiden?..

Anmeld

8. august 2013

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Jeg kan se på dette indlæg, at jeg vist havde misforstået, hvordan din arbejdsuge ville komme til at se ud. På denne måde ser det pludselig helt anderledes ud. Hvis du har opbakningen fra manden, så ville jeg gøre det. Det betyder ekstremt meget, at man pludselig har en hel eftermiddag og aften med familien og derudover har en uges fri, hver anden uge.

ja præcis. Dog skulle det vidst ikke være så sundt at arbejde nat. Men det er heller ikke sundt at arbejde dag eller aften i et mega stresset miljø

Anmeld

8. august 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Hvad er arbejdstiden?..

Det vil typisk være 23.30-07.00

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.