Jeg arbejder som sygeplejerske i et privat firma, hvor vi kører udelukkende 12-timers vagter. Sådan som jeg forstår dit indlæg, så vil du skulle arbejde fra kl. 19-7 eller, hvordan?
Hvis det er en løsning, der fungerer godt for dig og din familie vil jeg sige go for it. Jeg personligt er ikke voldsomt fan af nattevagterne. Jeg synes faktisk, at jeg har mindre tid med min familie når jeg er i nattevagt. Jeg går som regel i seng omkring kl. 8 og sætter typisk uret til omkring kl. 15. Så fra jeg står op til jeg skal møde igen, ja der har jeg 4 timer!! 4 timer med min kæreste og min datter. Samtidig skal der ordnes de huslige ting og så er der ikke meget tid tilbage de dage. Men fordi, at jeg arbejder 12-timers vagter betyder det så også, at jeg har flere fridage end normalt. Disse fridage bliver typisk brugt på alt det huslige, som ikke bliver nået på arbejdsdagene og jeg bruger mere tid med min datter og kæreste. Men jeg synes det er hårdt. De dage jeg arbejder nat, der ser jeg knap min familie og parforhold er der ikke meget af. Vi er jo kun sammen i min datters vågne timer.
Jeg er tilgengæld ualmindelig glad for mit arbejde og elsker det når jeg så er afsted. Det er kun nattevagterne jeg ikke er fan af, men det er tidspunktet og ikke arbejdet i sig selv.
Håber du finder en løsning, der passer lige præcis til dig og din familie 
Anmeld