Nattevagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2013

Ayasmor

Anonym skriver:

ja præcis. Dog skulle det vidst ikke være så sundt at arbejde nat. Men det er heller ikke sundt at arbejde dag eller aften i et mega stresset miljø

Nej, der er jo nogle udnersøgelser, der viser, at kvinder, der arbejder fast nat har let øget risiko for at udvikle brystkræft.

Endnu en ulempe er, at man skal vænne kroppen til at sove om dagen. Jeg eks. sover ikke 6-7 timer i streg efter en nattevagt, men vågner typisk hver-hver anden time. Kroppen er ikke indrettet til at sove når det er lyst og der vil typisk være mere larm om dagen, alt efter hvor man bor self.

Nogle trives hamrende godt med nattearbejde og man ved det nok ikke før man står i det. Hvis du beslutter dig for at arbejde fast nat, ville du så have mulighed for at skifte tilbage til dagvagter, hvis det bare slet ikke fungerer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2013

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Nej, der er jo nogle udnersøgelser, der viser, at kvinder, der arbejder fast nat har let øget risiko for at udvikle brystkræft.

Endnu en ulempe er, at man skal vænne kroppen til at sove om dagen. Jeg eks. sover ikke 6-7 timer i streg efter en nattevagt, men vågner typisk hver-hver anden time. Kroppen er ikke indrettet til at sove når det er lyst og der vil typisk være mere larm om dagen, alt efter hvor man bor self.

Nogle trives hamrende godt med nattearbejde og man ved det nok ikke før man står i det. Hvis du beslutter dig for at arbejde fast nat, ville du så have mulighed for at skifte tilbage til dagvagter, hvis det bare slet ikke fungerer?

Så skal jeg søge nyt job - dagvagt. Og det er ulempen... for det er ikke nemt at få nyt job. ja det er rigtig at undersøgelserne viser dette. men hvis man har en fast rytme frem for man engang imellem arb nat mon så ikke det er nemmere? Tror det er lige så "usundt" at arb alm. dagvagt med total stress på og ens BT og PULS køre derud af pga. for mange arb. opgaver m.m samt evt dårligt psykisk arb. miljø der gør man heller ikke får sovet om natten osv. Jeg har ikke prøvet fast nattevagt så aner ikke hvordan jeg ville have det med det??

Anmeld

8. august 2013

Ayasmor

Anonym skriver:

Så skal jeg søge nyt job - dagvagt. Og det er ulempen... for det er ikke nemt at få nyt job. ja det er rigtig at undersøgelserne viser dette. men hvis man har en fast rytme frem for man engang imellem arb nat mon så ikke det er nemmere? Tror det er lige så "usundt" at arb alm. dagvagt med total stress på og ens BT og PULS køre derud af pga. for mange arb. opgaver m.m samt evt dårligt psykisk arb. miljø der gør man heller ikke får sovet om natten osv. Jeg har ikke prøvet fast nattevagt så aner ikke hvordan jeg ville have det med det??

Jo, det kan du have ret i Er din mand med på den, hvis det er?

Anmeld

8. august 2013

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Jo, det kan du have ret i Er din mand med på den, hvis det er?

Ja han er åben for det heldigvis. Men har ikke taget beslutningen endnu. Har jo også kun sendt en ansøgning afsted. Men altså har da tænkt meget på det!

Anmeld

8. august 2013

Ayasmor

Anonym skriver:

Ja han er åben for det heldigvis. Men har ikke taget beslutningen endnu. Har jo også kun sendt en ansøgning afsted. Men altså har da tænkt meget på det!

Det var altid noget. Så længe han bakker om omkring det, så er det jo godt

Anmeld

8. august 2013

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Det var altid noget. Så længe han bakker om omkring det, så er det jo godt

Ja for pokker

Anmeld

8. august 2013

...,

Puha jeg ville personligt aldrig gøre det, vi er jo som mennesker ikke skabt til at være vågne nat og sove om dagen.. Dem jeg kender der har arbejdet nat er fuldstændig bombet dagen efter.. Men det kan jo selvfølgelig godt være at det fungerer for dig men 7 natte vagter i træk lyder helt frygteligt i mine øjne
Men held og lykke med dit valg

Anmeld

8. august 2013

Camille Mørch Andersen

Anonym skriver:

Det vil typisk være 23.30-07.00

Er det som ssh/ssa? + hvad med aftensvagter?? det er samme princip og det bliver man ikke smadret af.. min krop blev ødelagt af nattevagt

aften vagt var - 5+2 arbejde 5 dage.. fri 2 dage.. arbejde 2 dage fri 5 dage! - og vupti! så er der tid til familien!

Anmeld

8. august 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Jeg går med tanken om at søge job som nattevagt. Jeg er ansat som dagvagt - fuldtid. Jeg føler bare ikke jeg har tid til mine børn  Har snakket med venner og bekendte og min mand om det. Tror det ville fungerer godt. Men er ikke sikker for har jo ingen erfaring.

Jeg ville skulle arbejde 7:7. Jeg har prøvet at skrive en liste med fordele/ulemper. Kan se flest fordele. Men det er som jeg ser på det.

Er der nogle herinde som vil dele erfaringer ang. nattevagt og familieliv?

Jeg har arbejdet som nattevagt på plejehjem i et år, og for mig fungerede det super godt! Jeg gik direkte hjem og sov efter en vagt i 6-7 timer og så tog jeg 1 time inden jeg skulle møde på vagt igen.

Jeg syntes det var fedt at have 7 fridage i træk, og jeg følte, at jeg havde mere tid til at nå det jeg gerne ville. Men vi er jo forskellige som mennesker, og kender også nogle det ikke fungere for, så det er lidt hvordan du selv og din krop reagere på nattearbejde .

Anmeld

8. august 2013

Carina:-)

Jeg har som helt ung arbejdet nat,og elskede det.

Arbejdede 12 timer af gangen -og det gav mange fridage .

Forskellen for os var bare at jeg arbejde når mand og børn sov-og de var i inst og arbejde når jeg sov .

Det gav som sagt mange fridage og det nød mine unger godt af 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.