Ville i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2013

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

Tjoh, men hvis i har stor hund, så lad være med at købe en suzuki splash, swift eller noget i den størrelsesorden.. Ellers kan i roligt købe den størrelse biler

Jeg har godt nok en Ford mondeo, men fik den også købt inden hun smuttede og jeg mistede hunden og en faens masse skete.

Bare sørg for at vælge den rigtige bil

men med biler omkring Isofix, så skal de vidst være fra omkring 2001-nyere mener jeg, men ja tjek om den har det, hvis i køber brugt 

Vi har en hund så hende skal der også være plads til

Ja, nogle biler har isofix fra 2001 nogle først fra 2008! (Volvo, Mercedes bla.)
Vi vil helst have en familiebil, som stadig er til at betale selvfølgelig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Der er rigtig mange der er træls her i livet, og hvor det ville være rigtig lækkert hvis man lige havde....., men nej, jeg ville aldrig tage SU lån for at kunne få bil. Sådan er jeres liv lige nu, men om nogle år, bliver det bare super fedt, for så er I færdige med uddannelse og er 'rigtig' voksne der har råd til jeres egen bil.

Vi har boet de værste skodsteder, hvor man bare tror det er løgn!!! men i dag er jeg så lykkelig over  at være kommet igennem studietiden uden gæld OG så sætter jeg bare så meget pris på at det ikke regner ned gennem taget, at der ikke ligge visne blade på mit soveværelsesgulv for de blæser ind under døren, at der kommer varmt vand ud af hanen på badeværelset og at jeg i mit køkken har en vandhane!!! (Vi boede et sted hvor der bare var et vandrør, uden vandhane, så det var selve vandrøret man åbende for med en balufix(staves?)

Omvendt har jeg en veninde hvor hendes forældre købte en lejlighed til hende, de 'gav tilskud' til hendes bøger, transport o.lign. så hun havde penge til at gå i byen for osv. I dag har både hende og jeg et rigtig fint hus. Hun er bare utilfreds med alt muligt, fordi hun er vant til at ting skal bare være lækre og i orden, i modsætning til os, som bare er lykkelige over almindelige dagligdags ting. Overordnet set, tror jeg faktisk at vores liv ender op med at være en del bedre end hendes, fordi vi føler en ægte glæde ved de små ting, og ikke bare tager ting for givet.

Nå, det blev en lang smørre

På nogle punkter kan jeg godt følge dig, og mine forældre siger nogenlunde det samme..
Vi har altid haft alting, og mine forældre har også betalt indskud til de 2 lejligheder vi har boet i. Men de ville aldrig købe mig en bil, eller lign.

Jeg/vi er måske lidt luksusdyr, da vi kommer fra velhavende familie, så det er lidt svært at ligge bag sig! vi lever som vi nu gør, og hvis nogle i hjemmet får er det vores søn.

Vi ønsker os en bil, for at have mere frihed og nemmere at se familien, og det valg og konsekvensen ved et SU lån må vi tænke over om vi vil tage. Synes ikke det gør os til mindre "rigtig voksne" bare fordi vi studere

Men super fedt i overlevede studie tiden og er kommet ud på den anden side og fået jeres ønsker!

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Kan familien ikke køre jer frem og tilbage. Sådan gør vi det her

Sommetider køre de os hjem, men de gider ikke køre begge veje, det har de ikke tid til.
Men de siger altid vi skal ses noget mere og vi bare må komme forbi, bare lidt svært ikke...

Anmeld

6. august 2013

Mumto3

Anonym skriver:

På nogle punkter kan jeg godt følge dig, og mine forældre siger nogenlunde det samme..
Vi har altid haft alting, og mine forældre har også betalt indskud til de 2 lejligheder vi har boet i. Men de ville aldrig købe mig en bil, eller lign.

Jeg/vi er måske lidt luksusdyr, da vi kommer fra velhavende familie, så det er lidt svært at ligge bag sig! vi lever som vi nu gør, og hvis nogle i hjemmet får er det vores søn.

Vi ønsker os en bil, for at have mere frihed og nemmere at se familien, og det valg og konsekvensen ved et SU lån må vi tænke over om vi vil tage. Synes ikke det gør os til mindre "rigtig voksne" bare fordi vi studere

Men super fedt i overlevede studie tiden og er kommet ud på den anden side og fået jeres ønsker!

Vi var begge over 30 år før vi var færdige med vores studier, så du må endelig ikke misforstå mig når jeg skriver 'føler sig voksen'. (Altså det var ikke ment som at I ikke var voksne!).

men vi havde en helt anden følelse af at være voksne, da vi kunne gøre 'voksen ting' for vores egne penge (købe bil, købe hus osv). Og jeg synes der er forskel på enten af få og låne, eller have dem selv.

Men jeg får lyst til at spørger jer, hvis I så låner til en bil nu (og så skulle den gerne holde i 5 år til I er færdige med at læse), hvad skal så være anderledes for jer når I er færdige med at læse i forhold til nu? Altså når I er færdige vil I have en gæld som så skal afbetales på. Gæld betyder at det er sværere at låne til f.eks. et hus. Bilen har I allerede. Eller forestiller I jer at jeres liv skal være ens uanset om man læser eller om man tjener penge? (og hvis ikke , hvor i skal foreskellen så være?)

Anmeld

7. august 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

OOgOga

Vi kan godt få det til at hænge sammen uden lån, så derfor er muligheden der jo

Også derfor jeg skriver at jeg ikk ville gøre det hvis jeg kunne undgå lån ;-)

Anmeld

7. august 2013

Stivdie

Anonym skriver:

Ville i tage SU lån for at få råd til bil, eller bare leve uden???

Jeg tog ikke lån i de 6 år jeg studerede, selvom det betød, at jeg var nødt til at bo på kollegie og kun så min familie ca 1 weekend om måneden (de bor to timer væk i bil, og tre timer med offentlig transport).

Men, når jeg læser om jeres situation synes jeg, at der er en skævvridning.. Er det jer, der, på trods af SU og et lille barn, må flytte jer for at se familien hver gang? Hvis familien også synes I ses for lidt, kan de så ikke komme til Jer hveranden gang? Det ville jeg synes var mest fair!

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Vi var begge over 30 år før vi var færdige med vores studier, så du må endelig ikke misforstå mig når jeg skriver 'føler sig voksen'. (Altså det var ikke ment som at I ikke var voksne!).

men vi havde en helt anden følelse af at være voksne, da vi kunne gøre 'voksen ting' for vores egne penge (købe bil, købe hus osv). Og jeg synes der er forskel på enten af få og låne, eller have dem selv.

Men jeg får lyst til at spørger jer, hvis I så låner til en bil nu (og så skulle den gerne holde i 5 år til I er færdige med at læse), hvad skal så være anderledes for jer når I er færdige med at læse i forhold til nu? Altså når I er færdige vil I have en gæld som så skal afbetales på. Gæld betyder at det er sværere at låne til f.eks. et hus. Bilen har I allerede. Eller forestiller I jer at jeres liv skal være ens uanset om man læser eller om man tjener penge? (og hvis ikke , hvor i skal foreskellen så være?)

Altså selvfølgelig vil vi jo gerne have et hus, når vi er færdige med at læse. Men hvis vi valgte at tage su lån ville vi blive boende som vi bor til den tid, men have ekstra penge udbetalt til at betale su lånet af. Selvfølgelig vil man jo gerne have flere muligheder, selvom man læser, som når man er færdig, men det kan jo ikke lade sig gøre. Vi er realistiske, omkring penge, og forstår godt værdien af penge, men nogle gange er det svært at acceptere at vi ikke kan lige så mange ting, og vi og vores søn ikke kan se sin familie når vi har lyst. Og derfor synes vi 5 år er lang tid..

Anmeld

7. august 2013

EnSødMor

Anonym skriver:

Ville i tage SU lån for at få råd til bil, eller bare leve uden???

Nej det ville jeg ikke... ;-) 

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Jeg tog ikke lån i de 6 år jeg studerede, selvom det betød, at jeg var nødt til at bo på kollegie og kun så min familie ca 1 weekend om måneden (de bor to timer væk i bil, og tre timer med offentlig transport).

Men, når jeg læser om jeres situation synes jeg, at der er en skævvridning.. Er det jer, der, på trods af SU og et lille barn, må flytte jer for at se familien hver gang? Hvis familien også synes I ses for lidt, kan de så ikke komme til Jer hveranden gang? Det ville jeg synes var mest fair!

Det ville vi også synes!

Jeg tror problemet ligger i, at vi bor i lejlighed og alle andre i familien i hus, så de har have og det er nemmere for de andre børn at løbe ud og lege. Vores søn har selvfølgelig legetøj og de kan sagtens være her, men det sker bare ikke.. Desværre...

Anmeld

7. august 2013

FruJacobsen

Ja, det ville jeg - og det har min mand og jeg faktisk allerede gjort vi kan ikke undvære en bil i dagligdagen, så vi er glade for vores beslutning. Og så er SU lån et af de billigste lån du kan tage, når nu det skal være...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.