Mumto3 skriver:
Der er rigtig mange der er træls her i livet, og hvor det ville være rigtig lækkert hvis man lige havde....., men nej, jeg ville aldrig tage SU lån for at kunne få bil. Sådan er jeres liv lige nu, men om nogle år, bliver det bare super fedt, for så er I færdige med uddannelse og er 'rigtig' voksne der har råd til jeres egen bil.
Vi har boet de værste skodsteder, hvor man bare tror det er løgn!!! men i dag er jeg så lykkelig over at være kommet igennem studietiden uden gæld OG så sætter jeg bare så meget pris på at det ikke regner ned gennem taget, at der ikke ligge visne blade på mit soveværelsesgulv for de blæser ind under døren
, at der kommer varmt vand ud af hanen på badeværelset og at jeg i mit køkken har en vandhane!!! (Vi boede et sted hvor der bare var et vandrør, uden vandhane, så det var selve vandrøret man åbende for med en balufix(staves?)
Omvendt har jeg en veninde hvor hendes forældre købte en lejlighed til hende, de 'gav tilskud' til hendes bøger, transport o.lign. så hun havde penge til at gå i byen for osv. I dag har både hende og jeg et rigtig fint hus. Hun er bare utilfreds med alt muligt, fordi hun er vant til at ting skal bare være lækre og i orden, i modsætning til os, som bare er lykkelige over almindelige dagligdags ting. Overordnet set, tror jeg faktisk at vores liv ender op med at være en del bedre end hendes, fordi vi føler en ægte glæde ved de små ting, og ikke bare tager ting for givet.
Nå, det blev en lang smørre
På nogle punkter kan jeg godt følge dig, og mine forældre siger nogenlunde det samme..

Vi har altid haft alting, og mine forældre har også betalt indskud til de 2 lejligheder vi har boet i. Men de ville aldrig købe mig en bil, eller lign.
Jeg/vi er måske lidt luksusdyr, da vi kommer fra velhavende familie, så det er lidt svært at ligge bag sig!

vi lever som vi nu gør, og hvis nogle i hjemmet får er det vores søn.
Vi ønsker os en bil, for at have mere frihed og nemmere at se familien, og det valg og konsekvensen ved et SU lån må vi tænke over om vi vil tage. Synes ikke det gør os til mindre "rigtig voksne" bare fordi vi studere

Men super fedt i overlevede studie tiden og er kommet ud på den anden side og fået jeres ønsker!