Ville i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Det kommer vel an på jeres situation og fremtidsplaner

vi har heller ikk bil, og det er da pisse træls når det er møgvejr eller vi skal besøge nogen. Men, vi vil meget gerne have hus hurtigst muligt når kærestens uddannelse er færdig, og så nytter det bare ikke at have et lån på 100.000kr, eller hvad det nu løber op i. Der er i forvejen ikk plads til den store opsparing, så et lån vil nærmest gøre det umuligt at få lov at låne til hus.

hvis i ingen planer har af den karakter, eller måske allerede har lånt hvad i skal, til hus osv, jamen så gør det!

Vi har planer om hus, men vi snakker 5 år+ da vi kun er 21 og 22 år og skal begge læse og der kommer nok 1 barn mere om nogle år også
Så lige nu er vi skrevet op til rækkehus og ville have det fint med at bo der, så længe vi har have

Bil er en luksus ting ja.. Men det er så træls når man ikke kan komme til at se og være sammen med sin familie i det omfang man ønsker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

SjeBets

Da jeg var studeren og med barn, fravalgte jeg bil, selv om mine familie boede 1½-2 timer væk i offentlig transport, men jeg fik ofte en af mine forældre til at hente os, det tog dem ca 30 min hver vej, og så slap jeg for den udgift det er at have bil, fordi det er ikke kun bilen, forsikring, og vægtafgift, og hvis der skulle ske noget ... og det gør det altid når det passer dårligtst :/ med mindre man kender nogle der kan rode i biler, er værksteder ikke det billigste sted at opholde sig.

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

Da jeg var studeren og med barn, fravalgte jeg bil, selv om mine familie boede 1½-2 timer væk i offentlig transport, men jeg fik ofte en af mine forældre til at hente os, det tog dem ca 30 min hver vej, og så slap jeg for den udgift det er at have bil, fordi det er ikke kun bilen, forsikring, og vægtafgift, og hvis der skulle ske noget ... og det gør det altid når det passer dårligtst :/ med mindre man kender nogle der kan rode i biler, er værksteder ikke det billigste sted at opholde sig.

Min mands morfar kan godt ordne biler, det mest basale

Vi kan ikke altid blive kørt, da familien ofte har travlt, ikke gider køre frem og tilbage, synes det er irriterende at vi ikke kan tage toget osv. osv. Men alligevel siger de altid, i kan bare komme forbi noget mere! Mmm... Det flot..

Anmeld

6. august 2013

Mettefpigen

Nej det ville jeg ikk..... Skal i forvejen have lån for at få det hele til at hænge sammen, men kunne jeg undvære det ville jeg med glæde det :-)
Ville aldrig gøre det med bil da det er så dyrt med forsikring, vægtafgift, benzin mm.....

Anmeld

6. august 2013

kesuh

Jeg har gjort det... og kun pga jeg ikke kan undvære den i hverdagen.. offentlig transport tager simpelthen for lang tid til mit studie.

Jeg står selv for det fleste af reparationer på bilen, hvis de forekommer

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Nej det ville jeg ikk..... Skal i forvejen have lån for at få det hele til at hænge sammen, men kunne jeg undvære det ville jeg med glæde det :-)
Ville aldrig gøre det med bil da det er så dyrt med forsikring, vægtafgift, benzin mm.....

Vi kan godt få det til at hænge sammen uden lån, så derfor er muligheden der jo

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

Jeg har gjort det... og kun pga jeg ikke kan undvære den i hverdagen.. offentlig transport tager simpelthen for lang tid til mit studie.

Jeg står selv for det fleste af reparationer på bilen, hvis de forekommer

Hvis jeg må, hvordan ser din økonomi så ud, i forhold til du har taget lånet?
Altså bagefter, hvor længe vil du skulle betale tilbage osv?

Anmeld

6. august 2013

Miss-86

Det er et svært spørgsmål - Men jeg er ikke stor tilhænger af SU-Lån

Anmeld

6. august 2013

kesuh

Hvis jeg må, hvordan ser din økonomi så ud, i forhold til du har taget lånet?
Altså bagefter, hvor længe vil du skulle betale tilbage osv?

Jeg har fuld Su-lån, så jeg kommer til at skylde omkring 120-130.000 når jeg er færdig om 2 år. Det er ikke fordi det er så slemt for en kommende maskinmester 

men jeg har ca SU-lånet at leve for når regninger og det er betalt. Det er ca 3k.. og ca 13oo til benzin (pga den bruger meget benzin " gammel møgspand xD) ud af de 3000 der..

Jeg tog valget at tænke på uddannelse og min søn, jeg ville ikke bruge min tid på økonomien også og bekymre mig om vi nu skulle have vand og brød resten af måneden, hvis noget skete..

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

Miss-86 skriver:

Det er et svært spørgsmål - Men jeg er ikke stor tilhænger af SU-Lån

Nej, i det hele taget er jeg ikke tilhænger af lån, medmindre det er til store ting, som bil, hus osv.
Men vi ved ikke rigtigt.. På den ene side kunne det være så rart! at have noget mere frihed ved en bil osv. og på den anden dumt, fordi vi jo skal låne for at have den.. Synes bare 5 år er lang tid, før vi er færdige med uddannelse...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.