Ville i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2013

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

Jeg har fuld Su-lån, så jeg kommer til at skylde omkring 120-130.000 når jeg er færdig om 2 år. Det er ikke fordi det er så slemt for en kommende maskinmester 

men jeg har ca SU-lånet at leve for når regninger og det er betalt. Det er ca 3k.. og ca 13oo til benzin (pga den bruger meget benzin " gammel møgspand xD) ud af de 3000 der..

Jeg tog valget at tænke på uddannelse og min søn, jeg ville ikke bruge min tid på økonomien også og bekymre mig om vi nu skulle have vand og brød resten af måneden, hvis noget skete..

Okay

Jeg tænker også, SU-lån har jo sådan en lav rente! Og hvis man vælger at blive boende billigt hvor man jo bor når man er færdig uddannet, kan man hurtigt banke det lån af? Og det ville bare være så rart at kunne nogle flere ting, og ikke altid tænke "når nej, vi er på SU, vi kan ikke, bla bla bla.. "

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

kesuh

Anonym skriver:

Okay

Jeg tænker også, SU-lån har jo sådan en lav rente! Og hvis man vælger at blive boende billigt hvor man jo bor når man er færdig uddannet, kan man hurtigt banke det lån af? Og det ville bare være så rart at kunne nogle flere ting, og ikke altid tænke "når nej, vi er på SU, vi kan ikke, bla bla bla.. "

Jeg er nærmest "tvunget" til at bo hvor jeg bor, lidt endnu, så jeg flytter ikke liiige med det samme når jeg er færdig. Så jeg er overbevist om jeg godt kan rykke det Lån af ret hurtigt!

Su-lån giver altså også mere luft må jeg sige og det er såå skønt!

SU-lån er ikke en slem ting.. men overvej hvilken bil i skal have rigtig grundigt! Fordi benzin/diesel kommer til at spille en væsentlig rolle og hvor driftsikker den er

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

Jeg er nærmest "tvunget" til at bo hvor jeg bor, lidt endnu, så jeg flytter ikke liiige med det samme når jeg er færdig. Så jeg er overbevist om jeg godt kan rykke det Lån af ret hurtigt!

Su-lån giver altså også mere luft må jeg sige og det er såå skønt!

SU-lån er ikke en slem ting.. men overvej hvilken bil i skal have rigtig grundigt! Fordi benzin/diesel kommer til at spille en væsentlig rolle og hvor driftsikker den er

Ja selvfølgelig
Det eneste krav er at vi skal have plads til vores bagudvente autostol med isofix...
Og selvfølgelig en barnevogn..
Men man kan efterhånden presse alting ind i alle biler!

Anmeld

6. august 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Ville i tage SU lån for at få råd til bil, eller bare leve uden???

leve uden medmindre der ingen anden udvej var

Anmeld

6. august 2013

Miss-86

Nej, i det hele taget er jeg ikke tilhænger af lån, medmindre det er til store ting, som bil, hus osv.
Men vi ved ikke rigtigt.. På den ene side kunne det være så rart! at have noget mere frihed ved en bil osv. og på den anden dumt, fordi vi jo skal låne for at have den.. Synes bare 5 år er lang tid, før vi er færdige med uddannelse...

Ja, det er lidt et dilemma .. Som du skriver, 5 år er længe..

Bare husk, hvis I beslutter at tage lånet til bilen, at der følger en masse udgifter med, såsom nye dæk, reparationer osv. og at der også skal være penge til det

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

Miss-86 skriver:

Ja, det er lidt et dilemma .. Som du skriver, 5 år er længe..

Bare husk, hvis I beslutter at tage lånet til bilen, at der følger en masse udgifter med, såsom nye dæk, reparationer osv. og at der også skal være penge til det

Ja, man skal selvfølgelig have lidt ekstra, end den månedlige udgift
Vi må tænke videre...

Anmeld

6. august 2013

kesuh

Anonym skriver:

Ja selvfølgelig
Det eneste krav er at vi skal have plads til vores bagudvente autostol med isofix...
Og selvfølgelig en barnevogn..
Men man kan efterhånden presse alting ind i alle biler!

Tjoh, men hvis i har stor hund, så lad være med at købe en suzuki splash, swift eller noget i den størrelsesorden.. Ellers kan i roligt købe den størrelse biler

Jeg har godt nok en Ford mondeo, men fik den også købt inden hun smuttede og jeg mistede hunden og en faens masse skete.

Bare sørg for at vælge den rigtige bil

men med biler omkring Isofix, så skal de vidst være fra omkring 2001-nyere mener jeg, men ja tjek om den har det, hvis i køber brugt 

Anmeld

6. august 2013

Miss-86

Anonym skriver:

Ja, man skal selvfølgelig have lidt ekstra, end den månedlige udgift
Vi må tænke videre...

Ja, der er ikke andet for

Anmeld

6. august 2013

Mumto3

Der er rigtig mange der er træls her i livet, og hvor det ville være rigtig lækkert hvis man lige havde....., men nej, jeg ville aldrig tage SU lån for at kunne få bil. Sådan er jeres liv lige nu, men om nogle år, bliver det bare super fedt, for så er I færdige med uddannelse og er 'rigtig' voksne der har råd til jeres egen bil.

Vi har boet de værste skodsteder, hvor man bare tror det er løgn!!! men i dag er jeg så lykkelig over  at være kommet igennem studietiden uden gæld OG så sætter jeg bare så meget pris på at det ikke regner ned gennem taget, at der ikke ligge visne blade på mit soveværelsesgulv for de blæser ind under døren, at der kommer varmt vand ud af hanen på badeværelset og at jeg i mit køkken har en vandhane!!! (Vi boede et sted hvor der bare var et vandrør, uden vandhane, så det var selve vandrøret man åbende for med en balufix(staves?)

Omvendt har jeg en veninde hvor hendes forældre købte en lejlighed til hende, de 'gav tilskud' til hendes bøger, transport o.lign. så hun havde penge til at gå i byen for osv. I dag har både hende og jeg et rigtig fint hus. Hun er bare utilfreds med alt muligt, fordi hun er vant til at ting skal bare være lækre og i orden, i modsætning til os, som bare er lykkelige over almindelige dagligdags ting. Overordnet set, tror jeg faktisk at vores liv ender op med at være en del bedre end hendes, fordi vi føler en ægte glæde ved de små ting, og ikke bare tager ting for givet.

Nå, det blev en lang smørre

Anmeld

6. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Den er ikke 100% nødvendig i forhold til skole og aflevere, men mere se vores familie Vi bruger 1½-2 timer hver vej! og de bor kun 20-25min. væk i bil...
Så vi kan ikke rigtig nå at ses og lave noget, da vi tit bliver nød til at tage hjem ved 17 tiden så vores søn kan komme hjem i seng...

hm..

Kan familien ikke køre jer frem og tilbage. Sådan gør vi det her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.