Ville i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.655 visninger
45 svar
9 synes godt om
6. august 2013

Anonym trådstarter

Ville i tage SU lån for at få råd til bil, eller bare leve uden???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

Faith

Kommer an på hvor vigtig bilen er i hverdagen...

Om den er vigtig i forhold til at kunne komme i skole, aflevere barn/børn osv.

Eller om den bare er en luksus.

Anmeld

6. august 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

Ville i tage SU lån for at få råd til bil, eller bare leve uden???

Umiddelbart ja, hvis man ikke kan undvære den og man er 100% sikker på at have råd til den efter endt uddannelse.

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Kommer an på hvor vigtig bilen er i hverdagen...

Om den er vigtig i forhold til at kunne komme i skole, aflevere barn/børn osv.

Eller om den bare er en luksus.

Den er ikke 100% nødvendig i forhold til skole og aflevere, men mere se vores familie Vi bruger 1½-2 timer hver vej! og de bor kun 20-25min. væk i bil...
Så vi kan ikke rigtig nå at ses og lave noget, da vi tit bliver nød til at tage hjem ved 17 tiden så vores søn kan komme hjem i seng...

hm..

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Umiddelbart ja, hvis man ikke kan undvære den og man er 100% sikker på at have råd til den efter endt uddannelse.

Den er ikke 100% nødvendig i forhold til skole og aflevere, men mere se vores familie Vi bruger 1½-2 timer hver vej! og de bor kun 20-25min. væk i bil...
Så vi kan ikke rigtig nå at ses og lave noget, da vi tit bliver nød til at tage hjem ved 17 tiden så vores søn kan komme hjem i seng...

Hmm..

Anmeld

6. august 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

Hmm..

Kender det alt for godt. Vi er selv afhængige af at låne en bil hvis vi skal se kæresten familie som bor 2 timer væk i bil, eller den ene side af min familie hvor bussen ikke kører ordentligt om aftenen i forhold til at spise aftensmad hos dem og så skal hjem med bus.

Vi overvejer selv at få bil hvis vi begge begynder at læse igen nu her. Nu hvor jeg er på KH og kæresten er på DP, så har vi ikke råd, men det ville vi faktisk have hvis vi begge kommer på SU og tager de SU-lån vi kan få.

Anmeld

6. august 2013

Faith

Anonym skriver:

hm..

Man kan jo vælge en billig bil. Fks. en gammel spand som en nysynet og kan køre de næste 2 år. Man kommer langt for 10.000.

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Kender det alt for godt. Vi er selv afhængige af at låne en bil hvis vi skal se kæresten familie som bor 2 timer væk i bil, eller den ene side af min familie hvor bussen ikke kører ordentligt om aftenen i forhold til at spise aftensmad hos dem og så skal hjem med bus.

Vi overvejer selv at få bil hvis vi begge begynder at læse igen nu her. Nu hvor jeg er på KH og kæresten er på DP, så har vi ikke råd, men det ville vi faktisk have hvis vi begge kommer på SU og tager de SU-lån vi kan få.

Det er bare super træls når man ikke kan se nogle i weekenden! Og er hele tiden afhængige af at andre folk gider hente og bringe

Min mand skal dog studere på KH, og jeg er på SU, og kan tage lån, med lån kunne vi få det til at hænge sammen, men tvivler alligevel lidt på banken gider låne os nogle penge til en bil, da den jo skal betales tilbage, i form af andet lån..

Det bare mega irriterende! Meh...

Anmeld

6. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det kommer vel an på jeres situation og fremtidsplaner

vi har heller ikk bil, og det er da pisse træls når det er møgvejr eller vi skal besøge nogen. Men, vi vil meget gerne have hus hurtigst muligt når kærestens uddannelse er færdig, og så nytter det bare ikke at have et lån på 100.000kr, eller hvad det nu løber op i. Der er i forvejen ikk plads til den store opsparing, så et lån vil nærmest gøre det umuligt at få lov at låne til hus.

hvis i ingen planer har af den karakter, eller måske allerede har lånt hvad i skal, til hus osv, jamen så gør det!

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Man kan jo vælge en billig bil. Fks. en gammel spand som en nysynet og kan køre de næste 2 år. Man kommer langt for 10.000.

Ja Men det er forsikringen der trykker mest..
Vi er 21 og 22 år, min mand er den eneste med kørekort og derfor er det jo ham der skal have forsikringen, men den bliver jo dyr når man er så ung!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.