Hvis banken siger nej til indskudslån?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2013

Anonym trådstarter

Bettina90 skriver:

Er så danske bank som jeg fik lov at låne af til lejlighed .. Så tror bare man skal presse lidt på - for jeg fik også først nej :-)

havde du forbrugslån i forvejen da du spurgte om indskudslån?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

-Milla-

Tja, der er jo flere ting, som spiller ind, men generelt har jeg bare hørt at danske bank er mere strikse.
Vi har også selv danske bank og det var heller ikke noget problem for os, at købe hus. Dog skulle vi have et ret højt rådighedsbeløb fordi vi havde et barn, og skulle kunne betale 5-10 procent af udbetalingen kontant.
Jeg kan ikke huske hvor højt rådighedsbeløbet skulle være, men vores rådgiver nævnte også selv, at de var blevet mere strikse især efter finanskrisen.
Vi havde en god rådgiver, som vi har kendt i mange år og hun ville kæmpe sin sag for at det kunne lade sig gøre, hvis det i første omgang ikke ville lykkes, da vi begge havde fast job, var gældfri og havde opsparing.

Anmeld

6. august 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

vi er i den sitiuation at vi lige om snart får en lille baby mere  

det skete meget uventet, men vi er rigtig glade. 

men vi har INTET plads her hvor vi bor nu, og banken vil ikke låne os til et indskud ? 

hvad kan vi så gøre ? kan man spørger om hjælp hos kommunen lige meget hvilken bolig det er, eller skal det være en bolig som man bliver tilbudt fra et boligselskab? 

vi har kun fået 1 tilbud for lang tid siden, og det kunne vi ikke bruge. 

for det meste skal det være gennem boligforening. men kan jo være de vil lave et særtilfælde eller hjælpe med at skaffe bolig nu i er i den situation

Anmeld

6. august 2013

Kofoed.

Anonym skriver:

okay tak for svar.. 

problemet er bare at vi ikke får nogle tilbud fra de to boligforeninger vi er i, fordi der ikke er nogen ledige. 

Men så er det bare at prøve. Man kan (hvis det er noget i vil), få lægen til at erklære ens bopæl for lille, så går kommunen ind og hjælper med, at finde en lejlighed for jer, men så kan i bare ikke være kræsne, hvis de finder en der er passende, så er det den i skal flytte ind i - men det gør det så også nemmere med indskudlån osv.

Anmeld

6. august 2013

Camilla <3

Anonym skriver:

Okay, må prøve med kommunen så, fordi vi har det ligesom jer, her er ikke noget plads...

man kan vel ikke spørge en anden bank når man ikke har '' den bank'' ?

Det kan i sagtens Det betyder jo nemlig at den bank i spørg, får nye kunder  

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

Camilla <3 skriver:

Det kan i sagtens Det betyder jo nemlig at den bank i spørg, får nye kunder  

Ja, men jeg vil rigtig gerne skifte bank faktisk, men jeg står i RKI og så vil de ikke..... 

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Men så er det bare at prøve. Man kan (hvis det er noget i vil), få lægen til at erklære ens bopæl for lille, så går kommunen ind og hjælper med, at finde en lejlighed for jer, men så kan i bare ikke være kræsne, hvis de finder en der er passende, så er det den i skal flytte ind i - men det gør det så også nemmere med indskudlån osv.

okay vidste jeg ikk man kunne... sjovt lægen har noget med det at gøre 

Anmeld

6. august 2013

SjeBets

Anonym skriver:

Ja, men jeg vil rigtig gerne skifte bank faktisk, men jeg står i RKI og så vil de ikke..... 

Hvis du står i RKI, så er det da derfor at de ikke vil låne jer noget.

Få banken til at underskrive at de ikke vil låne jer noget og gå til kommunen og prøv der

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

Hvis du står i RKI, så er det da derfor at de ikke vil låne jer noget.

Få banken til at underskrive at de ikke vil låne jer noget og gå til kommunen og prøv der

Okay vil jeg prøve... 

men man kan vel ikke søge om noget hvis man ikke har fundet en bolig ? 

Anmeld

6. august 2013

SjeBets

Anonym skriver:

Okay vil jeg prøve... 

men man kan vel ikke søge om noget hvis man ikke har fundet en bolig ? 

Det ved jeg så ikke, har aldrig selv prøvet det ved kommunerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.