Hvis banken siger nej til indskudslån?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2013

Kofoed.

hesøth skriver:

Nu varer en graviditet jo 9 måneder, så det er jo ikke helt uventet at der dukker en baby op herefter. Så man har altså rimelig tid til at ændre sin boligsituation.

Og jeg håber da godt nok ikke at læger blander sig i den slags??

det skal de jo, hvem ellers er med fra start? men jeg aner jo ikke hvorfor det er sådan, men de skal (når der laves vandrejournal) notere om husstanden har plads til en (eller flere) baby. med kommunens fart, er 9 måneder heller ikke lang tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

Kofoed.

Anonym skriver:

Okay, men det er da fint at Lægen kan det også  

det synes jeg også, for lægen er jo den der følger mor hele vejen, så hvis det er en stress faktor for mor, bør lægen da kunne hjælpe og det er et enkel kryds de sætter og så tager kommunen over, så det er jo ikke tidskrævende.

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

det synes jeg også, for lægen er jo den der følger mor hele vejen, så hvis det er en stress faktor for mor, bør lægen da kunne hjælpe og det er et enkel kryds de sætter og så tager kommunen over, så det er jo ikke tidskrævende.

ja det er da bare så godt .... 

jeg vil ønske jeg vidste det noget før.... skal føde meget snart... 

Anmeld

7. august 2013

Karina1

l.b. skriver:

Hvis du står i RKI så er svaret NEJ I alle banker. Og desværre er de heller ikke særligt interesserede i at give jer gode renter mm, da I ikke vil blive betragtet som gode kunder, medmindre din mand self tjener en masse mit råd må også være at spare sammen, i stedet for at optage mere gæld.

Havde ikke set at ts er registreret i rki  

Anmeld

7. august 2013

Louises

Hvor meget plads har i da? 

Anmeld

7. august 2013

lycly

Kofoed. skriver:

det skal de jo, hvem ellers er med fra start? men jeg aner jo ikke hvorfor det er sådan, men de skal (når der laves vandrejournal) notere om husstanden har plads til en (eller flere) baby. med kommunens fart, er 9 måneder heller ikke lang tid.

Jeg er da aldrig blevet spurgt om hvor meget plads vi har da jeg fik lavet vandrejournal?? Og der har heller aldrig stået noget om det i mine??

Ts: Hvor meget plads har I? Vi bor i en 2-værelses med 2 børn og ja det er trængt men det går. Jeg synes ikke I bør optage mere gæld, så hellere bide tænderne sammen og spar op - det gør vi

Anmeld

7. august 2013

Dorthe1986

LuLy skriver:

Jeg er da aldrig blevet spurgt om hvor meget plads vi har da jeg fik lavet vandrejournal?? Og der har heller aldrig stået noget om det i mine??

Ts: Hvor meget plads har I? Vi bor i en 2-værelses med 2 børn og ja det er trængt men det går. Jeg synes ikke I bør optage mere gæld, så hellere bide tænderne sammen og spar op - det gør vi

Det blev jeg godt nok heller ikke spurgt om

Anmeld

7. august 2013

Patriark

l.kjoeller skriver:

for det meste skal det være gennem boligforening. men kan jo være de vil lave et særtilfælde eller hjælpe med at skaffe bolig nu i er i den situation

Jeg må lige rette dig, hvis man, f.eks., søger om enkeltydelse til dækning af indskud, gør det ingen forskel om det er privat eller boligforeninger.

De venter sig, hvilket er en social begivenhed, hvilket taler for, at de burde få bevilliget dækning af indskud. At de så kunne have sparet op i løbet af graviditet taler imod.....

Anmeld

7. august 2013

Patriark

Anonym skriver:

vi er i den sitiuation at vi lige om snart får en lille baby mere  

det skete meget uventet, men vi er rigtig glade. 

men vi har INTET plads her hvor vi bor nu, og banken vil ikke låne os til et indskud ? 

hvad kan vi så gøre ? kan man spørger om hjælp hos kommunen lige meget hvilken bolig det er, eller skal det være en bolig som man bliver tilbudt fra et boligselskab? 

vi har kun fået 1 tilbud for lang tid siden, og det kunne vi ikke bruge. 

Søg enkeltydelse, i borgerservice. Udfyld skema og vedlæg dokumentation for udgifter og indtægter.

Det betragtes som en social begivenhed, at forøge familien, hvilket taler til jeres fordel. Derimod kan det vel ikke betragtes som en "pludselig" eller "uforudselig" begivenhed, hvilket taler for, at I ikke får dækket udgiften.

Held og lykke.

Anmeld

7. august 2013

Clisolka

LuLy skriver:

Jeg er da heller ikke blevet spurgt da jeg fik lavet vandrejournal - hverken da jeg ventede min datter eller nu 

Jeres situation følger jeg godt! Vi bor snart 4 i en 2. vær.... Når folk spørger om ikke snart vi skal bo i noget større, så svarer jeg, hvad gjorde de i gamle dage 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.