Sover I nøgne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2013

Dorthe1986

Maja88 skriver:

TænKerHvad er det folk finder upassende ved deres børn ser dem nøgne??? Det er da ennaturlig ting og hvordan lærer de ellers hvordan kroppen ser ud??

Tænker at det måske er fordi det er forskellige situationer. Fx hvis ens barn skal ind og sove hos forældrene, så føles det måske lidt mere akavet end hvis man er i bad...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2013

CaWi

Maja88 skriver:

Hvad er det folk finder upassende ved deres børn ser dem nøgne??? Det er da ennaturlig ting og hvordan lærer de ellers hvordan kroppen ser ud??

Vi har intet imod at vores barn ser os nøgne i bad, svømmehal osv, men vi synes feks ikke det er fedt at ligge nøgen om natten, og den anden forældre så kommer ind med barnet i sengen.

Alle er jo vokset op på forskellige måder.
Jeg kan feks aldrig huske jeg har set mine forældre nøgne. Jeg har aldrig set min mor i badedragt.
Jeg fandt feks også hurtigt ud af, at når min far gav min mor et klap bag i og blinkede, ja så betød det de højest sandsynligt hyggede om aftenen.
Kæresten er dog vokset op med at det gør man da lige meget hvad, og det betyder intet.
Derfor har jeg det lidt mere ambivalent med når han gør det mens vores dreng er der.

Så alt i alt handler det jo nok også om hvad man selv har været vandt til og hvor frigjort man er.

Anmeld

8. august 2013

o1Mutte

Åhhhha har fået nogle gode grin af nogle af de kommentarer der er kommet

Men ja, jeg sover nøgen, udover når vi har min steddatter på weekend. Så sover jeg i en lang top/T-shirt og trusser Hun vil nemlig gerne ind og putte om morgenen Min mand har altid boxer på

Anmeld

8. august 2013

Maja88

CAWI skriver:

Vi har intet imod at vores barn ser os nøgne i bad, svømmehal osv, men vi synes feks ikke det er fedt at ligge nøgen om natten, og den anden forældre så kommer ind med barnet i sengen.

Alle er jo vokset op på forskellige måder.
Jeg kan feks aldrig huske jeg har set mine forældre nøgne. Jeg har aldrig set min mor i badedragt.
Jeg fandt feks også hurtigt ud af, at når min far gav min mor et klap bag i og blinkede, ja så betød det de højest sandsynligt hyggede om aftenen.
Kæresten er dog vokset op med at det gør man da lige meget hvad, og det betyder intet.
Derfor har jeg det lidt mere ambivalent med når han gør det mens vores dreng er der.

Så alt i alt handler det jo nok også om hvad man selv har været vandt til og hvor frigjort man er.

Men så kan man vel lige hurtig tage et par trusser på hvis barnet kommer ind..?? :-D

Men en del skriver også de finder det upassende hvis de skal ind til barnet om natten,men hvorfor??

Anmeld

8. august 2013

Faith

Maja88 skriver:

Men så kan man vel lige hurtig tage et par trusser på hvis barnet kommer ind..?? :-D

Men en del skriver også de finder det upassende hvis de skal ind til barnet om natten,men hvorfor??

Jeg kan bare ikke se behovet for at løbe nøgen rundt. Både i forhold til mine børn, men også i forhld til naboerne. Har intet behov for at de skal se mig nøgen. Vi har store vinduer ud til og tænder man et lys, er der frit skue til herlighederne. Nej tak. Og der er vel intet galt med at være en anelse blufærdig. Vi er alle forskellige, og gudskelov for det

Anmeld

8. august 2013

wamse

Jeg sover som regel nøgen, men jeg ved ikke om min mand gør, for har ikke fundet ham endnu 

Anmeld

8. august 2013

Sesse89

Kan ikke finde ud af at sove nøgen

Anmeld

8. august 2013

CaWi

Maja88 skriver:

Man kan da sagtens lære sine børn at nøgenhed er helt okay, uden at de behøver at se på vores tissemænd og tissekoner hver nat når de skal have sutten eller trøstes.

Og hvis man synes det er okay, synes man så også det når barnet er 10,15,18 år?

Det er for nogle personer bare ekstremt upassende og grænse overskridende.

Anmeld

8. august 2013

Faith

CAWI skriver:

Man kan da sagtens lære sine børn at nøgenhed er helt okay, uden at de behøver at se på vores tissemænd og tissekoner hver nat når de skal have sutten eller trøstes.

Anmeld

8. august 2013

Laulund87

CAWI skriver:

Hold da op.. Så det hedder enten/eller?

Enten må ens børn ikke se en nøgen eller så må de helt til de er 15-18 år Nej min datter behøver ikke se mig nøgen indtil den alder, men det er af hensyn til hende, det vil hun nok ikke synes er så fedt..

Så nej hun behøver ikke glo på mig nøgen resten at livet, men lige NU har jeg absolut intet problem med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.