VIPpigen skriver:
Jeg 

Alt jeg kan for at det er det som skal til.
Jeg forstår godt det kan virke uoverskueligt at starte på pb, men jeg tror ikke man skal tænke for meget over det. For du bliver aldrig klar...
som eksempel kan jeg fortælle at den dag jeg fødte, var jeg stadig ikke klar. Jeg manglede nogen ting, bla. Et puslebord, som jeg skulle have købt samme dag, hvor jeg skulle på shoppetur med min mor. Min datter valgte bare at komme den dag i stedet (man skal aldrig true med en IKEA tur når man er gravid, for så vil ungen åbenbart ud). Men da jeg den torsdag morgen fik at vide af jm at jeg var i aktiv fødsel, og ville blive mor den dag, så kiggede jeg bare på hende, og blev helt forkert, og så røg det bare ud 'jamen jeg er jo ikke klar', hendes beroligende svar var ' jamen det bliver man jo aldrig helt'
manden min mente vi havde god tid, og malede vuggen færdig om mandagen, den kom hjem tirsdag, og kun fordi jeg skyndede på ham. Vi havde jo masser af tid. Men vores datter kom før tid...
Så helt ærligt, hvis man ser sådan på det, så var vi ikke klar, for vi havde ikke styr på alle de ting... Men vi blev klar ligeså stille....
Specielt far havde svært ved tanken om at skulle være far, men det var heller ikke ham som mærkede forandringerne på kroppen. Vi kvinder bygger rede med det samme testen er positiv, de gør først den dag de står med baby i armene....
Ja, jeg har godt hørt, at man som kvinde heller ikke er klar, når først man står og skal føde - Det er jo også en helt ny og ukendt verden, som man kommer ind i ..
Og, det er rigtigt at det er kvinden der føler alle forandringerne, så som mand, må det være ret svært at vide noget som helst om noget - Derfor er det nok rigtigt som du skriver, at de er først klar og de er først fædre, når barnet er kommet til verden.. Moderen er det jo fra den dag, hun bliver gravid!
Men nu er kursen lagt om og jeg siger til ham Ingen børn med mig, så må jeg se, hvordan han reagerer og så må jeg lige gøre op med mig selv, hvor længe jeg så egentlig vil give ham til at ændre mening eller hvad der skal ske!