Teste før tid - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

l.kjoeller

modesty skriver:

Er det bare mig, eller er der sket en sand eksplosion herinde med folk som lægger g-tests op nogle gange en uge før testdag, hvor man på de fleste ikke engang kan ane noget der minder om en skyggestreg?

Er det ikke ved at gå lidt amok? Jeg tænker bare at man udsætter sig selv for en masse unødig bekymring og nervøsitet ved at teste på et tidspunkt hvor man som oftest slet ikke kan se noget, og nogle gange risikerer man at blive dybt skuffet grundet en MA o.s.v.? Al den tankespind og hvad nu hvis - som åbenbart fylder så meget at man kan bilde sig selv ind at der er en streg som ikke er der.

Jeg har selv været gennem IVF behandling, så jeg ved alt om at være nervøs op til testdag - jeg forstår godt følelsen. Men jeg har aldrig testet før tid. Kan ikke se pointen. Der er jo en grund til at der står i indlægssedlerne at man først kan teste dagen efter forventet menstruation.

altså kan godt forstå man er lidt nysgerrig men synes også det er eksploderet med indlæg med at man er skuffet selvom det er en uge før tid eller om man kan se de er positive 3+1 osv .det forstår jeg mig heller ikke på. men det er jo op til folk selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

Laulund87

Vi har prøvet at få nr 2 i 14 måneder så jeg er utålmodig, MEN jeg har slet ikke testet i næsten 1 år.

Efter jeg havde en SA for 1 år siden, tester jeg ikke. Jeg testede meget svagt positivt i 24 dage og det var et rent helvede. Det var så fordi det endte med en SA. Skal IKKE stå med sådan en test igen så jeg skal mindst være gået en uge over tid før jeg tør teste.

Anmeld

5. august 2013

l.kjoeller

Elias2010<3 skriver:

Tjah.. Det må jo så nok være mig som dette indlæg omhandler... Vil gerne erkende at det er mig som idag har oprettet en tråd og en test som er taget 3+0 ... 

Jeg syntes heller ikke det er sjovt at fyre en løgn af om at jeg skal sydpå , pga jeg har testet så tidligt.. 

syntes heller ikke at det er spor morsomt at der bliver kommenteret "hvor mange gange kan du teste under pausen?" Eller lign. under min tråd "har været til jobsamtale"... 

Jeg bliver faktisk lidt ked. Netop fordi at dette er mit pusterum til at kunne dele alt det her med jer, som jeg ikke kan dele med andre piger... 

Og ja, lidt personligt rammer det.. Er ikke nærtagende eller noget, men når det kommer fra "flere" vil jeg da virkelig tage mine indlæg op til overvejelse før jeg smider dem ind.. 

Er ked af at i undre jer så meget, men som overstående har skrevet, så er vi meget forskellige ig nogen med meget lille tålmodighed. 

Undskyld herfra. 

du skal så absolut ikke undskylde noget som helst og dem der skriver sådan noget skulle have et rap over nallerne. jeg er en af dem der undrer mig mest over dem der bliver meget skuffede 3+0 men er nok dem der er lidt nye i pb. denne side er jo for alle og b.l.a. for at man kan dele de ting så hvis folk ikke kan forstå behovet kan de lukke indlægget og gå videre bliv du bare ved

Anmeld

5. august 2013

Hullabullabulla

Rockertand skriver:

Jeg har prøvet at teste med ægløsningsteste gennem hele cyklus - og hele 2 forskellige slags på samme urin til sammenligning, meget lærerigt, testomanen har også graviditetstestet fra 2+6 og fremad - og det har været meget interessant at følge en udvikling, der gik fra negativ til skyggestreg til svaaaag streg og over til klarer-strakt-arm og et par gange blev det så til en biokemisk, og ellers blev stregen bare mere og mere tydelig.

Jeg har absolut ikke været skuffet over at se mine biokemiske, tværtimod var jeg rigtig glad for at se, at vores fertilitet rakte til som minimum at producere et befrugtet æg i alle cykli, men ellers har der været en rigtig flot udvikling i testene.

Det har været enormt lærerigt at eksperimentere med både ægløsningsteste og graviditetsteste, og så er det spændende at se, om det har båret frugt - og jeg har altså ikke fået biokemiske, fordi jeg har testet før tid, dem ville jeg have fået under alle omstændigheder - men hvis man er helt afklaret omkring følelserne, så kan jeg ikke se, at der er noget problem i det.

- og til dem, der synes, at det er dyrt at bruge så mange teste: I må absolut handle de forkerte steder, 50 graviditetsteste OG 50 ægløsningsteste OG porto kan fås for 180 danske kroner ved shopping i UK, så jeg har absolut ikke haft skrupler med at bruge et hav af teste

Den side i UK du handler fra skulle jeg have kendt da vi var igang med pb for jeg købte mig virkelig fattig i æl teste 

Hov... Sidespring

Anmeld

5. august 2013

modesty

Laulund87 skriver:

Vi har prøvet at få nr 2 i 14 måneder så jeg er utålmodig, MEN jeg har slet ikke testet i næsten 1 år.

Efter jeg havde en SA for 1 år siden, tester jeg ikke. Jeg testede meget svagt positivt i 24 dage og det var et rent helvede. Det var så fordi det endte med en SA. Skal IKKE stå med sådan en test igen så jeg skal mindst være gået en uge over tid før jeg tør teste.

Præcis, det er også mest sådan nogle som "os" jeg tænker på. Det er jo fint nok hvis man ved man kan få børn og har forholdsvis nemt ved det at man synes det er sjovt at teste. Men hvis man har svært ved det og brændende ønsker sig det barn og har en masse bekymringer og nervøsitet - så kan det bare gøre mere skade end gavn på følelserne at man lægger så meget fokus på den test.

Anmeld

5. august 2013

Laulund87

modesty skriver:

Præcis, det er også mest sådan nogle som "os" jeg tænker på. Det er jo fint nok hvis man ved man kan få børn og har forholdsvis nemt ved det at man synes det er sjovt at teste. Men hvis man har svært ved det og brændende ønsker sig det barn og har en masse bekymringer og nervøsitet - så kan det bare gøre mere skade end gavn på følelserne at man lægger så meget fokus på den test.

Ja nemlig. Der er også flere der siger at det er flot jeg kan lade være og især efter at være gået 5 dage over tid pga en lidt uregelmæssig cyklus, men jeg tør simpelthen ikke stå med en test der ikke er sikker!

Anmeld

5. august 2013

Laulund87

Britt88 skriver:

Den side i UK du handler fra skulle jeg have kendt da vi var igang med pb for jeg købte mig virkelig fattig i æl teste 

Hov... Sidespring

De koster 2 kr/stk på Trendsales

Anmeld

7. august 2013

Calliope

Rockertand skriver:

Jeg har prøvet at teste med ægløsningsteste gennem hele cyklus - og hele 2 forskellige slags på samme urin til sammenligning, meget lærerigt, testomanen har også graviditetstestet fra 2+6 og fremad - og det har været meget interessant at følge en udvikling, der gik fra negativ til skyggestreg til svaaaag streg og over til klarer-strakt-arm og et par gange blev det så til en biokemisk, og ellers blev stregen bare mere og mere tydelig.

Jeg har absolut ikke været skuffet over at se mine biokemiske, tværtimod var jeg rigtig glad for at se, at vores fertilitet rakte til som minimum at producere et befrugtet æg i alle cykli, men ellers har der været en rigtig flot udvikling i testene.

Det har været enormt lærerigt at eksperimentere med både ægløsningsteste og graviditetsteste, og så er det spændende at se, om det har båret frugt - og jeg har altså ikke fået biokemiske, fordi jeg har testet før tid, dem ville jeg have fået under alle omstændigheder - men hvis man er helt afklaret omkring følelserne, så kan jeg ikke se, at der er noget problem i det.

- og til dem, der synes, at det er dyrt at bruge så mange teste: I må absolut handle de forkerte steder, 50 graviditetsteste OG 50 ægløsningsteste OG porto kan fås for 180 danske kroner ved shopping i UK, så jeg har absolut ikke haft skrupler med at bruge et hav af teste

Du må meget gerne sende et link til denne fantastiske side

Anmeld

7. august 2013

Rockertand

Calliope skriver:

lt

Du må meget gerne sende et link til denne fantastiske side

homehealth.uk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.