Teste før tid - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.079 visninger
38 svar
82 synes godt om
5. august 2013

modesty

Er det bare mig, eller er der sket en sand eksplosion herinde med folk som lægger g-tests op nogle gange en uge før testdag, hvor man på de fleste ikke engang kan ane noget der minder om en skyggestreg?

Er det ikke ved at gå lidt amok? Jeg tænker bare at man udsætter sig selv for en masse unødig bekymring og nervøsitet ved at teste på et tidspunkt hvor man som oftest slet ikke kan se noget, og nogle gange risikerer man at blive dybt skuffet grundet en MA o.s.v.? Al den tankespind og hvad nu hvis - som åbenbart fylder så meget at man kan bilde sig selv ind at der er en streg som ikke er der.

Jeg har selv været gennem IVF behandling, så jeg ved alt om at være nervøs op til testdag - jeg forstår godt følelsen. Men jeg har aldrig testet før tid. Kan ikke se pointen. Der er jo en grund til at der står i indlægssedlerne at man først kan teste dagen efter forventet menstruation.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

LilleChelle

Nej, du er ikke den eneste der undres. 

- Jeg har heller ikke fundet fidusen i den tendens. 

Anmeld

5. august 2013

Flødebollen

modesty skriver:

Er det bare mig, eller er der sket en sand eksplosion herinde med folk som lægger g-tests op nogle gange en uge før testdag, hvor man på de fleste ikke engang kan ane noget der minder om en skyggestreg?

Er det ikke ved at gå lidt amok? Jeg tænker bare at man udsætter sig selv for en masse unødig bekymring og nervøsitet ved at teste på et tidspunkt hvor man som oftest slet ikke kan se noget, og nogle gange risikerer man at blive dybt skuffet grundet en MA o.s.v.? Al den tankespind og hvad nu hvis - som åbenbart fylder så meget at man kan bilde sig selv ind at der er en streg som ikke er der.

Jeg har selv været gennem IVF behandling, så jeg ved alt om at være nervøs op til testdag - jeg forstår godt følelsen. Men jeg har aldrig testet før tid. Kan ikke se pointen. Der er jo en grund til at der står i indlægssedlerne at man først kan teste dagen efter forventet menstruation.

Tror det er et spørgsmål om, at man vil det rigtig, rigtig gerne.

(ikke dermed sagt, at I andre ikke vil)

Jeg har også gjort det et par gange - og vi har prøvet i snart 2 år. Jeg tror - eller jeg ved, at for mit vedkommende handler det om at bevare håbet på en eller anden mærkelig måde.

Selvom man ved, at man ikke rigtig kan stole på det før tid, så tror jeg bare det er en higen efter den der lykkerus, som rammer de fleste, når de tester positiv.

Det er svært at forklare, hvordan det hænger sammen for mig, men jeg har både skilt tests ad, vippede og drejede, lavet i negativ og aaaalt muligt andet.

Jeg tror det er et spørgsmål om håb og drømme.

Og hvis man så lægger et billede på af en test, hvor man måske selv kan skimte en streg, så bliver man måske bekræftet i det fra jeres side (baby.dk-brugere), og så får man for en kort lov til at leve i den der  baby-boble

Anmeld

5. august 2013

Clisolka

Jeg har også tit undret mig 

Anmeld

5. august 2013

Flødebollen

LilleChelle skriver:

Nej, du er ikke den eneste der undres. 

- Jeg har heller ikke fundet fidusen i den tendens. 

Ved ikke om man kan kalde det en tendens.. Folk er jo så forskellige, og for nogen går der bare total sport i det (ikke dermed sagt, at det nødvendigvis er sundt)

Som skrevet nedenfor - tror det handler meget om håb.. Selvom det er svært at forklare, omend endnu sværere for jer andre at forstå..

Anmeld

5. august 2013

FrkDitte

modesty skriver:

Hejsa,

Jeg er selv en af dem der testede og testede og testede..både i tide og utide.. jeg gjorde det simpelthen fordi jeg var nysgerrig.. Jeg ville selvfølgelig gerne være gravid, men blev nu ikke skuffet eller bekymret når de var negative.. Men nu havde jeg også en meget ureglmæssig cyklus, så jeg vidste aldrig helt hvornår min mens kom.. og det er jeg nok ikke den eneste der har..

Jeg kan godt forstå man ikke kan lade være.. og så synes jeg det er så sjovt at sidde og glo sig blind på alle de testbilleder der kommer her på siden.. 

Der er mange som kan teste positiv tidligt.. så sikkert derfor der er mange der prøver før tid. Og uanset hvornår man tester.. så er der vel altid en risiko for at miste.. 

Nogle gange er det måske og bare rart at få af- eller bekræftet at der er en streg eller ej.. 

Så intet problem for mig 

Fortsat god dag!

D.

Anmeld

5. august 2013

Flødebollen

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Jeg er selv en af dem der testede og testede og testede..både i tide og utide.. jeg gjorde det simpelthen fordi jeg var nysgerrig.. Jeg ville selvfølgelig gerne være gravid, men blev nu ikke skuffet eller bekymret når de var negative.. Men nu havde jeg også en meget ureglmæssig cyklus, så jeg vidste aldrig helt hvornår min mens kom.. og det er jeg nok ikke den eneste der har..

Jeg kan godt forstå man ikke kan lade være.. og så synes jeg det er så sjovt at sidde og glo sig blind på alle de testbilleder der kommer her på siden.. 

Der er mange som kan teste positiv tidligt.. så sikkert derfor der er mange der prøver før tid. Og uanset hvornår man tester.. så er der vel altid en risiko for at miste.. 

Nogle gange er det måske og bare rart at få af- eller bekræftet at der er en streg eller ej.. 

Så intet problem for mig 

Fortsat god dag!

D.

Så er du sikkert en af dem, der har siddet og vippet skærmen, når jeg har uploadet et billede af en test

Anmeld

5. august 2013

Havre74

Jeg tænker at det må være dyrt, at bruge så mange tests.

Anmeld

5. august 2013

Flødebollen

Havre74 skriver:

Jeg tænker at det må være dyrt, at bruge så mange tests.

Det er det også

Anmeld

5. august 2013

SjeBets

jeg forstår det heller ikke, lige så meget fordi at man snildt kan teste negativ og så bliver man skuffet, men så bilder man sig ind, det er også fordi det er før testdag, så tester man igen efter test dag så er den stadig negativ så bliver man dobbelt skuffet.

Hvis man er heldig tester man positiv efter testdag så er det jo fint nok.

Men så er der også dem som tester positiv, og så har en biokemisk abort, og har bare oplevet flere blive så kede at det, hvis de havde ventet havde de ikke opdaget det og gået lykkelig videre med projektet. Dog med en lille skuffelse over at det ikke var gået den her mdr.

men ok det er også nemt for mig at sige, jeg har kun en gang været igang med projekt baby, og første mdr. efter testdag testede jeg negativ ved lægen, var endda en uge over, gik i byen med nogle venner, og ugen efter var jeg 6 uger henne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.