Teste før tid - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Der er da ingen der beder nogen om at lade være, sådan læser jeg det ikke i hvert fald

jeg undrer mig da også nogengange, men jeg bliver da absolut hverken irriteret eller sur over at nogen tester tidligt det må de da helt selv om men derfor kan man vel godt undres. Jeg synes kathepigen har svaret helt fint og det var vel bare det ts ledte efter? Altså begrundelser for at teste tidligt, fordi hun ikke forstod

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

SjeBets

Nu har jeg svaret generelt, fordi jeg springer nemlig for det meste de indlæg over med de der test. Så ved intet om nogle der skulle have testet.

Så her fra har der intet personligt været i svaret

Jeg undre mig bare generelt, også fordi at jeg kender bare flere piger der er blevet så kede af det efter en biokemisk abort.

Anmeld

5. august 2013

hekran

Når der kommer tråde omkring graviditetsteste og det viser sig, at vedkommende knap kan være i fjerde uge, så gider jeg ikke kommentere på tråden, men klikker ud igen. 

Jeg forstår godt behovet for at teste, men at spørge andre, når kroppen knapt har nået at registrere graviditet, det kan man ikke!

Anmeld

5. august 2013

Flødebollen

hekran skriver:

Når der kommer tråde omkring graviditetsteste og det viser sig, at vedkommende knap kan være i fjerde uge, så gider jeg ikke kommentere på tråden, men klikker ud igen. 

Jeg forstår godt behovet for at teste, men at spørge andre, når kroppen knapt har nået at registrere graviditet, det kan man ikke!

Der er nu mange, der tester positivt i 3+

Anmeld

5. august 2013

hekran

Kathepige skriver:

Der er nu mange, der tester positivt i 3+

Alletiders! Dejligt, men man kan vel f.eks. ikke regne med en negativ på det tidspunkt.

Jeg forstår skam godt behovet og nysgerrigheden efter den positive test, men når man ikke rigtigt kan se noget, så er det svært for 'fremmede' at vurdere ud fra et billede, der uden tvivl forringer kvaliteten

Anmeld

5. august 2013

modesty

Elias2010<3 skriver:

Tjah.. Det må jo så nok være mig som dette indlæg omhandler... Vil gerne erkende at det er mig som idag har oprettet en tråd og en test som er taget 3+0 ... 

Jeg syntes heller ikke det er sjovt at fyre en løgn af om at jeg skal sydpå , pga jeg har testet så tidligt.. 

syntes heller ikke at det er spor morsomt at der bliver kommenteret "hvor mange gange kan du teste under pausen?" Eller lign. under min tråd "har været til jobsamtale"... 

Jeg bliver faktisk lidt ked. Netop fordi at dette er mit pusterum til at kunne dele alt det her med jer, som jeg ikke kan dele med andre piger... 

Og ja, lidt personligt rammer det.. Er ikke nærtagende eller noget, men når det kommer fra "flere" vil jeg da virkelig tage mine indlæg op til overvejelse før jeg smider dem ind.. 

Er ked af at i undre jer så meget, men som overstående har skrevet, så er vi meget forskellige ig nogen med meget lille tålmodighed. 

Undskyld herfra. 

Du skal bestemt ikke undskylde, og nej, denne tråd er ikke foranlediget af en bestemt tråd, men blot at der har været virkelig mange af disse tråde herinde de sidste par måneder, synes jeg.

Som sagt forstår jeg godt hvorfor man gør det. Jeg har selv været den lange ventetid igennem - det tog os to år. Jeg bliver ikke irriteret eller tænker "nøj, hvor er hun åndssvag" når jeg ser sådan en tråd, jeg tænker nærmere "pas nu på dine følelser". For det er jo en hel rutsjebane man skal ud på hvis man først tester før tid og så igen før tid, og så efter tid o.s.v. I stedet for at sige: "hvis jeg får min mens er jeg ikke gravid. Hvis jeg går over tid, tager jeg en test". Og så er det dét.

Man skal gøre præcis som man har lyst til og hvis det passer dit temperament bedst at teste før tid, så skal du da selvfølgelig gøre det.

Anmeld

5. august 2013

Muffinmus

Fordi det er skide spændende
Fordi man er SÅ spændt på det hele, fordi det også er fedt at vide HVOR tidligt man egentligt kan se det
At folk så tit siger de var 2+2 F.eks fordi datoen blev ændret ved nf er jo fejlagtigt, man skal jo uanset hvad gå efter sidste mens dag når man tæller dage, nf har intet med et at gøre.
Men, altså, jeg gjorde det fordi det var så super spændende hver måned, man man skal kunne klare nedturen ved gentagne negative tests og evt en bio, fordi man ko så opdager dem hvor andre normalt ikke opdager dem
Testede selv 3+ 1 med den sidste, og var nervøs resten af igen for om det ville ende i en bio, men hun blev der.

Anmeld

5. august 2013

Rødhætte

modesty skriver:

Er det bare mig, eller er der sket en sand eksplosion herinde med folk som lægger g-tests op nogle gange en uge før testdag, hvor man på de fleste ikke engang kan ane noget der minder om en skyggestreg?

Er det ikke ved at gå lidt amok? Jeg tænker bare at man udsætter sig selv for en masse unødig bekymring og nervøsitet ved at teste på et tidspunkt hvor man som oftest slet ikke kan se noget, og nogle gange risikerer man at blive dybt skuffet grundet en MA o.s.v.? Al den tankespind og hvad nu hvis - som åbenbart fylder så meget at man kan bilde sig selv ind at der er en streg som ikke er der.

Jeg har selv været gennem IVF behandling, så jeg ved alt om at være nervøs op til testdag - jeg forstår godt følelsen. Men jeg har aldrig testet før tid. Kan ikke se pointen. Der er jo en grund til at der står i indlægssedlerne at man først kan teste dagen efter forventet menstruation.

Har tænkt præcis der samme - forstår det ikke

Anmeld

5. august 2013

Rockertand

modesty skriver:

Er det bare mig, eller er der sket en sand eksplosion herinde med folk som lægger g-tests op nogle gange en uge før testdag, hvor man på de fleste ikke engang kan ane noget der minder om en skyggestreg?

Er det ikke ved at gå lidt amok? Jeg tænker bare at man udsætter sig selv for en masse unødig bekymring og nervøsitet ved at teste på et tidspunkt hvor man som oftest slet ikke kan se noget, og nogle gange risikerer man at blive dybt skuffet grundet en MA o.s.v.? Al den tankespind og hvad nu hvis - som åbenbart fylder så meget at man kan bilde sig selv ind at der er en streg som ikke er der.

Jeg har selv været gennem IVF behandling, så jeg ved alt om at være nervøs op til testdag - jeg forstår godt følelsen. Men jeg har aldrig testet før tid. Kan ikke se pointen. Der er jo en grund til at der står i indlægssedlerne at man først kan teste dagen efter forventet menstruation.

Jeg har prøvet at teste med ægløsningsteste gennem hele cyklus - og hele 2 forskellige slags på samme urin til sammenligning, meget lærerigt, testomanen har også graviditetstestet fra 2+6 og fremad - og det har været meget interessant at følge en udvikling, der gik fra negativ til skyggestreg til svaaaag streg og over til klarer-strakt-arm og et par gange blev det så til en biokemisk, og ellers blev stregen bare mere og mere tydelig.

Jeg har absolut ikke været skuffet over at se mine biokemiske, tværtimod var jeg rigtig glad for at se, at vores fertilitet rakte til som minimum at producere et befrugtet æg i alle cykli, men ellers har der været en rigtig flot udvikling i testene.

Det har været enormt lærerigt at eksperimentere med både ægløsningsteste og graviditetsteste, og så er det spændende at se, om det har båret frugt - og jeg har altså ikke fået biokemiske, fordi jeg har testet før tid, dem ville jeg have fået under alle omstændigheder - men hvis man er helt afklaret omkring følelserne, så kan jeg ikke se, at der er noget problem i det.

- og til dem, der synes, at det er dyrt at bruge så mange teste: I må absolut handle de forkerte steder, 50 graviditetsteste OG 50 ægløsningsteste OG porto kan fås for 180 danske kroner ved shopping i UK, så jeg har absolut ikke haft skrupler med at bruge et hav af teste

Anmeld

5. august 2013

Snevejr84

Jeg gjorde det også inden jeg blev gravid... Spurgte også mig selv, hvorfor nogen gange. Men sådan er livet når man brænder for noget utroligt meget og som mig ikke havde den store tålmodelighed men jeg har hele tiden vist hvad risikoen var. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.