Vi boede på 2.sal og der sov min søn i gården i barnevogn. Det var en lille lukket gård og der kom ikke rigtig nogen mennekser der. Dengang gjorde jeg det, for ellers hang mit liv slet ikke sammen, men i dag når jeg tænker tilbage på det, kan jeg blive helt dårlig af det. Jeg havde storebror der lige var blevet 2 år hjemme (lillebror blev født før 2års fødselsdagen, så da lille bror var baby, var storebror bare en lille 2årig) Når jeg skulle have lillebror til at sove, gik jeg alene ned i gården med ham. Det er vinterbørn og det var alt for besværligt og koldt at have storebror med i gården, og tit larmede han også for meget til at lillebror kunne falde i søvn i barnevognen. Så storebror var alene oppe i lejligheden, men kunne jo ikke komme i kontakt med mig
Ej, altså i dag synes jeg det er helt vildt!!! Nogle gange var det jo svært at få lillebror til at sove, eller også var jeg lige nået op igen før lillebror satte i en hyl og jeg måtte ned og give sut igen. I dag tænker jeg at det var helt vildt at jeg gjorde det, men hvad var alternativerne? Det var umuligt at få lillebror til at sove indedørs, og igen ville jeg have problemet med storebror der ville vække lillebror.
I dag er vores den ældste absolut den mest tryghedssøgende af vores 3 børn. Han har sovet i egen seng på eget værelse fra han var 6 mdr gammel. Som spæd lå han i tremmeseng i vores soveværelse. Han blev passet i dagstimerne af farmor/mormor, så jeg kunne komme lidt i byen selv (bare et par timer). Vores den yngste, har altid ligget i smørhullet mellem mor og far, er blevet båret meget i slynge, var 3 uger gammel før NOGEN fik lov at holde hende. Hun har altid været super super tæt på mig, og i dag er hun bare glad og i den grad selvstændig! Min 9årige dreng tør ikke gå ind og ud af et tog uden at holde mig i hånden. Vil holde i hånden når vi handler ind i den lokale Netto, vhor han har været 1000 gange før. Alt i mens min lille pige, trygt går rundt og finder de ting vi skal have. Hun kan sagtens gå ned og hente mælk (hvor jeg ikke kan se hende) og komme tilbage med det og lægge i kurven. Hun er 5 år. Jeg kan ikke lade være med at tænke at den store forskel i maksimal tryghed de har fået som små, måske har gjort en forskel på hvordan deres personligheder har udviklet sig.
Kunne jeg gøre noget om, så ville jeg have brugt meget mere tid på at sidde med min førstefødte i armene og bare nusse ham, altid bære rundt på ham, droppe alle mine planer om at styrte rundt til at muligt jeg liiiige skulle, og droppe ideen om at en god mor er en mor der også har tid til sig selv, for så bliver jeg glad, og når jeg er glad, så er jeg også en god mor. Nej, den holder ikke! (ikke i vores familie!)
Nå, det blev vist en meget lang smørre....undskyld sidesporet
Anmeld