Jeg er bekymret, hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2013

camilla10

Anonym skriver:

Det er lige præcis den måde jeg prøver at tackle det på men det er utrolig svært når han virker som om at det ingen betydning har for ham og utrolig svært når han gør det igen med det samme altså måske ikke bider to gange i træk men sp går han hen og hiver i håret mm. Hader at skælde ud men idg blev han ved og ved og jeg prøvet at hæve stmmen en smule men igen totalt uden effekt 

De gange min søn har reageret sådan, har han tydeligt været i underskud. Det har fx nogle gange været svært for ham at dele sit legetøj med kammeraterne. Så har jeg holdt min søn tæt ved mig og har trøstet og givet meget opmærksomhed. Det kan selvfælgelig være svært, hvis der også er søskende, der skal have opmærksomhed..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2013

Anonym trådstarter

camilla10 skriver:

De gange min søn har reageret sådan, har han tydeligt været i underskud. Det har fx nogle gange været svært for ham at dele sit legetøj med kammeraterne. Så har jeg holdt min søn tæt ved mig og har trøstet og givet meget opmærksomhed. Det kan selvfælgelig være svært, hvis der også er søskende, der skal have opmærksomhed..

I der har der været nogle skubbe tilfælde og et enkel tæt på at bide tilfælde, han har været glad og i godt humør hele dagen og haft en god dag men fik beskrevet den der tæt på at bide siuation: 

en pige han går i vuggestue med står henne ved et hegn og kigger på nogle dyr hun står der alene min søn rander rundt lidt derfra tæt på en voksen, han ser hende han er gald løber hen til hende og haps han når heldigvis ikke at bide da en voksen når at får det stoppet, han bliver meget ked af det da den voksen irettesætter ham, hun fortæller hun ikke har skældet ud men ændret tonefald og fortalt ham at det må man ikke. 

I en af skubbe siuationerne er det næsten samme historie en dreng står alene min dreng ser ham han er glad og trasker han til drengen og skubber bare sådan helt ud af det blå!?

og det eneste jeg tænker er jamen lille skat dog hvorfor?? Pædagoen tænker om det er fordi han ikke kan sætte ord på endnu og at hvis han kunne så vil han sige hey det ser rigtig hyggeligt ud det du laver må jeg være med?? 

Jeg ved ikke hvad jeg tænker men håber at hans ædfærd ændre sig når han begynder at få et sprog og inden de andre børn bliver for bange for ham 

Anmeld

2. august 2013

annec

Anonym skriver:

Min søn er 1 1/2 år og en rigtig dejlig aktiv kærlig gut. Men vi har desværre også nogle problemer som efterhånden er ved at slå benene væk under mig 

Problemerne: 

han bider og tit bare ud af den blå luft uden optræk til noget og gerne kun når man vender ryggen til for han ved godt det er skidt

han river i pigernes hår

hiver i andres tøj

skubber

hiver

og sætter sig på de fysiske mindre børn end ham selv ( han er en stor gut på 88cm.) 

og når vi herhjemme prøver at sige fra overfor am griner han bare og nogle gane virkelig skrald griner 

Jeg er så bange for at han ikke ejer følelsen empati (Staves) eller at han syntes det er sjovt at påføre andre smerte hjælp jeg er så bange og bekymret, for oven i alt det her så er han virkelig også den sødeste dejligste kærligste dreng han elsker at putte, mysse give knuser mm. Han er en lille dansetrol og han vil helst at der altid skal ske noget.

Han elsker at hjælpe men han har desværre svært ved rigtigt mad og spiser helst kun grønsager og frugt. 

Vi tror Også at han er sensibel. 

Han har svært ved at falde til ro og i søvn om aften og græder virkelig ulykkeligt. 

Søde piger hjælp mit hjerte bløder 

Tror slet ikke du skal tænke sådan over det..
Tænker at det er ganske normalt

Anmeld

2. august 2013

Anonym trådstarter

annec skriver:

Tror slet ikke du skal tænke sådan over det..
Tænker at det er ganske normalt

Menpuha hvad hvis de andre børn ender med at blive for bange for ham, hvad hvis de aktid vil fjerne sig fra ham, hvad hvis han ingen venner får og hvad hvis forældrene finder ud af det vil være så ked af det hvis de ser ned på os og ham... Mit hovede køre bare rundt

Anmeld

2. august 2013

baby012

Er rystet over at folk synes det er normalt at end barn bider og slår  

har en datter på 19 måneder , hun har ALDRIG gjort noget imod et andet barn som fik det til at græde.. Eller, jo, taget legetøj fra lillebror.. Og sikkert også i vs.. 

Men, i min datters vs er der to børn som har den der adfærd du beskriver, pædagogerne siger, det er fordi at de ikke kan udtrykke sig ordenligt (bagud med sprog) og det kan også meget vel være en form for stress.. Selv de mindste ting kan tricke dem til at blive stressede, en forkert ske til maden, hvis et andet barn leger med deres legetøj, eller lign. i sådanne tilfælde vokser de ikke fra det.. Disse to børn har ekstra øjne på sig, og de får meget skæld ud.. 

Der er en børne adfætdspsyk på det ene af børnene, og der er fremskridt, for forældrene får råd og vejledning om hvordan de skal behandle børnene i de situationer som stresser dem.. 

De er også meget følsomme og sendible .. 

Ved ikke om det kunne bruges, men det har hjulpet på deres knægt at de nu kan takle ham ordenligt 

Anmeld

3. august 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Min søn er 1 1/2 år og en rigtig dejlig aktiv kærlig gut. Men vi har desværre også nogle problemer som efterhånden er ved at slå benene væk under mig 

Problemerne: 

han bider og tit bare ud af den blå luft uden optræk til noget og gerne kun når man vender ryggen til for han ved godt det er skidt

han river i pigernes hår

hiver i andres tøj

skubber

hiver

og sætter sig på de fysiske mindre børn end ham selv ( han er en stor gut på 88cm.) 

og når vi herhjemme prøver at sige fra overfor am griner han bare og nogle gane virkelig skrald griner 

Jeg er så bange for at han ikke ejer følelsen empati (Staves) eller at han syntes det er sjovt at påføre andre smerte hjælp jeg er så bange og bekymret, for oven i alt det her så er han virkelig også den sødeste dejligste kærligste dreng han elsker at putte, mysse give knuser mm. Han er en lille dansetrol og han vil helst at der altid skal ske noget.

Han elsker at hjælpe men han har desværre svært ved rigtigt mad og spiser helst kun grønsager og frugt. 

Han har svært ved at falde til ro og i søvn om aften og græder virkelig ulykkeligt. 

Han ejer ikke empati - endnu

Du og alle andre er til for ham - og det er sjovt og underholdende at se hvilke reaktioner han får på forskellig adfærd. Det er helt normalt.

Når Noah har været en bisse har vi længe praktiseret som straf at sætte ham 1 min i tremmesengen. Eksklusion er den værste straf, og efter 1 min spørger vi om han kan opføre sig ordentligt. Han siger som hovedregl ja første gang - og opfører sig derefter ordentligt

Jeg tror jeg i dit tilfælde ville tage en snak med dagplejen/vuggestuen omkring hvordan i sammen kan støtte op om at lære ham en mere acceptabel social adfærd både der og derhjemme

Anmeld

3. august 2013

camilla10

Anonym skriver:

I der har der været nogle skubbe tilfælde og et enkel tæt på at bide tilfælde, han har været glad og i godt humør hele dagen og haft en god dag men fik beskrevet den der tæt på at bide siuation: 

en pige han går i vuggestue med står henne ved et hegn og kigger på nogle dyr hun står der alene min søn rander rundt lidt derfra tæt på en voksen, han ser hende han er gald løber hen til hende og haps han når heldigvis ikke at bide da en voksen når at får det stoppet, han bliver meget ked af det da den voksen irettesætter ham, hun fortæller hun ikke har skældet ud men ændret tonefald og fortalt ham at det må man ikke. 

I en af skubbe siuationerne er det næsten samme historie en dreng står alene min dreng ser ham han er glad og trasker han til drengen og skubber bare sådan helt ud af det blå!?

og det eneste jeg tænker er jamen lille skat dog hvorfor?? Pædagoen tænker om det er fordi han ikke kan sætte ord på endnu og at hvis han kunne så vil han sige hey det ser rigtig hyggeligt ud det du laver må jeg være med?? 

Jeg ved ikke hvad jeg tænker men håber at hans ædfærd ændre sig når han begynder at få et sprog og inden de andre børn bliver for bange for ham 

Hvis jeg forestiller mig min egen søn i det du skriver, ville jeg tænke, at han prøvede at udtrykke glæde overfor de andre børn, men hvis han ikke har sproget,ved han ikke hvordan ellers. Jeg ville trøste det andet barn, sige man ikke må bide/slå uden at skælde ud, prøve at sætte de ord på for ham som jeg tror han ville udtrykke og slutte af med et enkelt ord som jeg ville gætte på han snart kunne lære fx et begejstret nøøj! Håbet ville selvfølgelig være, at han snart overtog den sproglige måde at udtrykke sig på.

Er der ikke en dygtig pædagog i vuggestuen, som kan berolige dig og som du kan have en løbende snak med?

Anmeld

3. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Problemerne: 

han river i pigernes hår

hiver i andres tøj

skubber

hiver

Er han dårlig til at kommunikere? tænker på at man tit ser børn der ikke kan formulere sig på andre måder (sprog, tegn ect).

Ellers personligt tror jeg ikke du skal være bekymret, du er obs på det, og I fortæller ham at det må han ikke. Og det skal han nok også lære ude i verden.

Anmeld

3. august 2013

gonefishing

baby012 skriver:

Er rystet over at folk synes det er normalt at end barn bider og slår  

har en datter på 19 måneder , hun har ALDRIG gjort noget imod et andet barn som fik det til at græde.. Eller, jo, taget legetøj fra lillebror.. Og sikkert også i vs.. 

Men, i min datters vs er der to børn som har den der adfærd du beskriver, pædagogerne siger, det er fordi at de ikke kan udtrykke sig ordenligt (bagud med sprog) og det kan også meget vel være en form for stress.. Selv de mindste ting kan tricke dem til at blive stressede, en forkert ske til maden, hvis et andet barn leger med deres legetøj, eller lign. i sådanne tilfælde vokser de ikke fra det.. Disse to børn har ekstra øjne på sig, og de får meget skæld ud.. 

Der er en børne adfætdspsyk på det ene af børnene, og der er fremskridt, for forældrene får råd og vejledning om hvordan de skal behandle børnene i de situationer som stresser dem.. 

De er også meget følsomme og sendible .. 

Ved ikke om det kunne bruges, men det har hjulpet på deres knægt at de nu kan takle ham ordenligt 

Jeg tænker også om der ikke er meget forskel på piger og drenge? (jeg ved det ikke).
Vores pige har nemlig også fra start af været meget glad for at trøste, ae og kysse de andre børn. - på trods af hun er ret dårligt til at kommunikere med de andre børn (og skal til tale pædagog).

Anmeld

3. august 2013

baby012

Flodkilling skriver:

Jeg tænker også om der ikke er meget forskel på piger og drenge? (jeg ved det ikke).
Vores pige har nemlig også fra start af været meget glad for at trøste, ae og kysse de andre børn. - på trods af hun er ret dårligt til at kommunikere med de andre børn (og skal til tale pædagog).

Den ene af børnene er en pige.  

tror ikke køn har noget at gøre med det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.