Jeg er bekymret, hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.475 visninger
37 svar
8 synes godt om
1. august 2013

Anonym trådstarter

Min søn er 1 1/2 år og en rigtig dejlig aktiv kærlig gut. Men vi har desværre også nogle problemer som efterhånden er ved at slå benene væk under mig 

Problemerne: 

han bider og tit bare ud af den blå luft uden optræk til noget og gerne kun når man vender ryggen til for han ved godt det er skidt

han river i pigernes hår

hiver i andres tøj

skubber

hiver

og sætter sig på de fysiske mindre børn end ham selv ( han er en stor gut på 88cm.) 

og når vi herhjemme prøver at sige fra overfor am griner han bare og nogle gane virkelig skrald griner 

Jeg er så bange for at han ikke ejer følelsen empati (Staves) eller at han syntes det er sjovt at påføre andre smerte hjælp jeg er så bange og bekymret, for oven i alt det her så er han virkelig også den sødeste dejligste kærligste dreng han elsker at putte, mysse give knuser mm. Han er en lille dansetrol og han vil helst at der altid skal ske noget.

Han elsker at hjælpe men han har desværre svært ved rigtigt mad og spiser helst kun grønsager og frugt. 

Vi tror Også at han er sensibel. 

Han har svært ved at falde til ro og i søvn om aften og græder virkelig ulykkeligt. 

Søde piger hjælp mit hjerte bløder 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

Krussedulle

Anonym skriver:

Min søn er 1 1/2 år og en rigtig dejlig aktiv kærlig gut. Men vi har desværre også nogle problemer som efterhånden er ved at slå benene væk under mig 

Problemerne: 

han bider og tit bare ud af den blå luft uden optræk til noget og gerne kun når man vender ryggen til for han ved godt det er skidt

han river i pigernes hår

hiver i andres tøj

skubber

hiver

og sætter sig på de fysiske mindre børn end ham selv ( han er en stor gut på 88cm.) 

og når vi herhjemme prøver at sige fra overfor am griner han bare og nogle gane virkelig skrald griner 

Jeg er så bange for at han ikke ejer følelsen empati (Staves) eller at han syntes det er sjovt at påføre andre smerte hjælp jeg er så bange og bekymret, for oven i alt det her så er han virkelig også den sødeste dejligste kærligste dreng han elsker at putte, mysse give knuser mm. Han er en lille dansetrol og han vil helst at der altid skal ske noget.

Han elsker at hjælpe men han har desværre svært ved rigtigt mad og spiser helst kun grønsager og frugt. 

Han har svært ved at falde til ro og i søvn om aften og græder virkelig ulykkeligt. 

Jeg tænker, mon ikke at det er alderen?!

Min dreng på knap 1 1/2 år, er også lidt en bisse, han er også en stor dreng på 12 kg og 88 cm, og han vælter også de små i vuggeren...

Han er også begyndt at "slå" når han er begejstret (fik lige et dask i ansigtet i dag )
Men jeg tror at det er alderen?!

Du må jo selvfølgelig forsøge at forklare ham at man ikke må slå/bide/nive/rive osv.. og hvis det bekymrer dig, hans adfærd i vs/dp, så tal med dpmor/goggerne

Anmeld

1. august 2013

kekp

Anonym skriver:

Problemerne: 

han river i pigernes hår

hiver i andres tøj

skubber

hiver

Jeg tænker også umiddelbart at det lyder meget normalt for hans alder. Han er jo stadig så lille at han ikke helt forstår at det ikke er okay.

Min søn på 1 1/2 er også så småt begyndt at daske/slå. Det er ikke ret meget, men der er andre på hans alder i hans vuggestue som er ligesom du beskriver din søn.

Kender ikke din søn jo, men synes at han lyder som en meget alm dreng på 1 1/2 år. Det med at græde ulykkeligt om aftenen skulle vist være meget normalt med den alder han har.

Og når du skriver at han også godt kan være kærlig, putte nusse osv så tror jeg absolut ikke at du skal være nervøs for om han ejer empati. Det er nok bare nogle grænser der skal prøves af og så lyder han bare som en rigtig dreng 

Anmeld

1. august 2013

Anonym trådstarter

kekp skriver:

Jeg tænker også umiddelbart at det lyder meget normalt for hans alder. Han er jo stadig så lille at han ikke helt forstår at det ikke er okay.

Min søn på 1 1/2 er også så småt begyndt at daske/slå. Det er ikke ret meget, men der er andre på hans alder i hans vuggestue som er ligesom du beskriver din søn.

Kender ikke din søn jo, men synes at han lyder som en meget alm dreng på 1 1/2 år. Det med at græde ulykkeligt om aftenen skulle vist være meget normalt med den alder han har.

Og når du skriver at han også godt kan være kærlig, putte nusse osv så tror jeg absolut ikke at du skal være nervøs for om han ejer empati. Det er nok bare nogle grænser der skal prøves af og så lyder han bare som en rigtig dreng 

Mange tak for svar, det med at bide har stået på længe og er i nogle perioeder beder end andre  Men de andre børn er begyndt a blive bange for ham, tag afstand til ham mm. Og igår fik han lavet et flot mærke på et andet barn det gør så ondt langt inde i mit hjerte og sjæl! de har prøvet at skælde ham ud, sætte ham væk mm. Det er dog ikke en måder der funger for mig så jeg tackler det lid anderledes. 

Anmeld

1. august 2013

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Jeg tænker, mon ikke at det er alderen?!

Min dreng på knap 1 1/2 år, er også lidt en bisse, han er også en stor dreng på 12 kg og 88 cm, og han vælter også de små i vuggeren...

Han er også begyndt at "slå" når han er begejstret (fik lige et dask i ansigtet i dag )
Men jeg tror at det er alderen?!

Du må jo selvfølgelig forsøge at forklare ham at man ikke må slå/bide/nive/rive osv.. og hvis det bekymrer dig, hans adfærd i vs/dp, så tal med dpmor/goggerne

Tak for svar, og beroligende at høre at vi ikke er alene, hn har altid været en voldsom lille bølle og det er ikke blevet mindre med alderen og meget af det tror jeg er kærlig ment, men tænker også bare at nu ,må det bideri da snart holde op da det har stået på lææænge

Anmeld

1. august 2013

kekp

Anonym skriver:

Mange tak for svar, det med at bide har stået på længe og er i nogle perioeder beder end andre  Men de andre børn er begyndt a blive bange for ham, tag afstand til ham mm. Og igår fik han lavet et flot mærke på et andet barn det gør så ondt langt inde i mit hjerte og sjæl! de har prøvet at skælde ham ud, sætte ham væk mm. Det er dog ikke en måder der funger for mig så jeg tackler det lid anderledes. 

Jeg kan godt forstå at du bliver ked af det. Måske det hjælper når han bliver lidt ældre og du bedre kan forklare ham at man ikke må bide og slå.

Min søn har et meget hidsigt temperament og bliver meget ked, gal og grædende hvis tingene ikke går efter hans hoved. Det synes jeg er rigtig svært at tackle. Jeg prøver når det hele går helt op i gråd og hysteri, at sige til mig selv, at det forhåbentligt bliver nemmere, når han kommer i en alder, hvor han forstår rigtigt hvad man siger til ham og samtidig kan sige noget selv.

Ved ikke om det hjælper dig, og det er selvfølgelig to forskellige situationer. Men det er mest for at sige, at jeg synes, at det til tider er svært med sådan en lille mand på 1 1/2 som ikke forstår 100 % hvad man siger og som samtidig ikke selv kan sige hvad han vil, og hvad der gør ham så gal.

Anmeld

1. august 2013

optimistmor

Anonym skriver:

Problemerne: 

han river i pigernes hår

hiver i andres tøj

skubber

hiver

jeg kunne forestille mig at der er noget der stresser ham, ved af erfaring at min egen dreng bider konstant hvis der er forandringer i hans liv, som han ikke kan tackle/overskue...

dette kan være en lille ligesåvel som stor ting ...

Anmeld

1. august 2013

mpr

Problemerne: 

han river i pigernes hår

hiver i andres tøj

skubber

hiver

Jeg kan desværre ikke svare på så meget af det du skriver men vil lige påpege at et barn på kun 1½ år ejer ikke empati nej.. De er 100% styret af impulser og gør hvad der passer dem hvis de kan komme afsted med det, det i skal gøre er at forsøge at lærer ham de ting han ikke må.. Han vil under alle omstændigheder først rigtig forstå hvorfor han ikke må gøre som han gør når han bliver ældre. Empati er først noget de får senere hen så det skal du ikke være bange for.. Men håber du finder svare fra nogen af de andre på dine andre ting 

Held og lykke med det hele.

Anmeld

1. august 2013

camilla10

Min søn er et år ældre, og bider og slår sjældent. Men når det sker, har jeg lagt mærke til, at den bedste måde at tackle det på med ham, er at give opmærksomheden positivt til den det går ud over. Så vender jeg mig mod det andet barn med ryggen til min søn og trøster. Herefter gør jeg ham opmærksom på, hvor ked det andet barn blev, men uden at skælde ud. 

Anmeld

1. august 2013

Anonym trådstarter

camilla10 skriver:

Min søn er et år ældre, og bider og slår sjældent. Men når det sker, har jeg lagt mærke til, at den bedste måde at tackle det på med ham, er at give opmærksomheden positivt til den det går ud over. Så vender jeg mig mod det andet barn med ryggen til min søn og trøster. Herefter gør jeg ham opmærksom på, hvor ked det andet barn blev, men uden at skælde ud. 

Det er lige præcis den måde jeg prøver at tackle det på men det er utrolig svært når han virker som om at det ingen betydning har for ham og utrolig svært når han gør det igen med det samme altså måske ikke bider to gange i træk men sp går han hen og hiver i håret mm. Hader at skælde ud men idg blev han ved og ved og jeg prøvet at hæve stmmen en smule men igen totalt uden effekt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.