Frosset ud a' svigerfamilien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2013

FrkRaarup

lotchen skriver:

Hvad med at tage teten og invitere til tøsehygge, evt.arrangere en lille picnic? Måske de ikke ved hvordan de skal snakke med dig mere og er bange for det bliver akavet. Du er for altid forandret af dit tab, det er de måske også, så måske det kræver lidt arbejde og meget omtanke fra begge sider at finde hinanden igen. Håber du får det godt med dem igen

Jeg er i gang med at planlægge bryllup og magter på den konto ikke at planlægge/invitere til mere..

Det er svært at forklare.. Jeg kommer gerne, men har ikke overskud til at planlægge og invitere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

bøllen

Hvor gør det mig ondt du fortsat kæmper op ad bakke , syntes du har rigeligt at tænke på .

uden at vide det , tænker jeg som en anden også er inde på , at mange folk bare har svært ved at håndtere jeres / din sorg . Om det er det der afholder dem vides ikke . Men syntes desværre ofte man læser om folk der mister oplever det samme som dig

mistede min far i jan og efterfølgende kontakten til en jeg troede var en god veninde . Mit overskud forsvandt detsamme venskabet.

Syntes din svigerinde er urimelig, og udtale det er din egen skyld. Fordi du ikke tar initiativ . Hvis de havde en smule forståelse for din situation ville de vise forståelse . Når man er i så stor sorg, tænker jeg at overskuddet er begrænset . Men det betyder jo ikke at lysten er væk, blot at overskuddet til at være igang sætter er på standby.

men det er blot mine tanker - føler med dig . Det må ikke være sjovt

Anmeld

1. august 2013

Bshizzle

FrkRaarup skriver:

Jeg har fortalt at vi gerne vil se. Har også sagt det til min svigerfar.

Men når vi invitere til fødselsdag og sådan kan de aldrig komme og kan ikke lige se hvor vi skal tage hen

Ang hvor i skal tá hen er nemt nok... 

Evt lige fra en gåtur et sted i en by, på stranden, på en legeplads mm.

eller bare hjem til jer til en frokost eller kaffe/The.

Måske i skal sige det i god tid, så de kan planlægge.. 

Eller kunne i måske ringe til familien oh selv invitere til hygge hos dem.

Anmeld

1. august 2013

FrkRaarup

Bshizzle skriver:

Ang hvor i skal tá hen er nemt nok... 

Evt lige fra en gåtur et sted i en by, på stranden, på en legeplads mm.

eller bare hjem til jer til en frokost eller kaffe/The.

Måske i skal sige det i god tid, så de kan planlægge.. 

Eller kunne i måske ringe til familien oh selv invitere til hygge hos dem.

Min svigerfar vil helst være på pubben eller på båden, min sivgermor vil helst være ude og sælge pandekager og min svigerinde er ved at ordne hus...
De har aldrig tid når vi spørger..

Anmeld

1. august 2013

Bshizzle

FrkRaarup skriver:

Min svigerfar vil helst være på pubben eller på båden, min sivgermor vil helst være ude og sælge pandekager og min svigerinde er ved at ordne hus...
De har aldrig tid når vi spørger..

Så kunne i tá ned på Båden med frokost eller ligende 

Besøge din Svigermor og nyde nogle af hendes pandekager.. 

Ta hjem til svigerinden og se hvor langt de er kommet.. Evt tá noget koldt at drikke med. 

Jeg går meget op i at holde kontakten med familien (den del jeg ønsker at se).. 

Og enten selv invitere eller tá med på alle de ture de planlægger. 

Evt har min Svigerinde lige lavet en Facebook gruppe til familien, hvor vi snakker om hygge ture.. Hvor alle kan komme med ideer og datoer. 

Anmeld

1. august 2013

FrkRaarup

Bshizzle skriver:

Så kunne i tá ned på Båden med frokost eller ligende 

Besøge din Svigermor og nyde nogle af hendes pandekager.. 

Ta hjem til svigerinden og se hvor langt de er kommet.. Evt tá noget koldt at drikke med. 

Jeg går meget op i at holde kontakten med familien (den del jeg ønsker at se).. 

Og enten selv invitere eller tá med på alle de ture de planlægger. 

Evt har min Svigerinde lige lavet en Facebook gruppe til familien, hvor vi snakker om hygge ture.. Hvor alle kan komme med ideer og datoer. 

Min han er fuld når han er på båden.. og spiser ikke i løbet af dagen.

Jeg ville da også gerne med dem, men vi bliver ikke inviteret med. Det er det der er problemet..

Vi har besøgt hende en del gang rundt omkring og gider ikke altid køre rundt og finde hende. Hun har sjældent tid til tale fordi der er kunder

Anmeld

1. august 2013

klmf

FrkRaarup skriver:

Jeg er i gang med at planlægge bryllup og magter på den konto ikke at planlægge/invitere til mere..

Det er svært at forklare.. Jeg kommer gerne, men har ikke overskud til at planlægge og invitere

Synes det er rigtig ærgerligt de ikke har forståelse for det. Kan din kæreste snakke med dem?

Anmeld

1. august 2013

Kløver

Har ikke læst resten af tråden men kommered mit bud hvad der kan være sket

Min tanke omkring det er, at gennem dine mange indlæg herinde har du været utrolig ulykkelig, hvilket kun er forståeligt, men det med Naja har jo fyldt utrolig meget. Måske det ubevidst de gange i har set hinanden har kommet meget til udtryk, igen hvilket er naturligt fordi du har reageret på din store sorg. Men måske din svigerfamilie af flere årsager ikke har inviteret dig med, måske de ikke har kunne rumme det, ikke ved hvordan de kan hjælpe, måske de tror de gør det bedste, ikke ved om det er bedst at snakke om det eller tie, der kan være mange årsager, det kan også være de hr fået nok og ikke kan takle din sorg og håndtering af den. I mange situationer forventer folk en reaktion og at tingene så bliver bedre, feks ved sorg hvor man mister, forventes det i en hvis rum tid at sørge og at folk derefter kommer videre, folk bliver syge og efter en vis tid enten bliver raske eller dør. Mange kan ikke kapere hvis tingene tager længere tid, dette kan måske også være sket

Personligt tror jeg ikke man kommer sig efter et tab, man sørger, men på et tidspunkt affinder man sig ogkan savne og tænke på personen med glæde i form af de gode minder og man kommer videre, for nogle er processen længere end andre og for nogle kommer man ikke videre. Jeg tror dog at de fleste når til at det fylder mindre og mindre i hverdagen og giver sig mindre til udtryk og er forståeligt hvis du ikke er der endnu i din sorg, men tror det kan spille ind i din svigerfamilie

Måske en god snak med manden om hvordan i med familien kommer videre og ud over disse ting, som åbenbart ikke snakkes om blandt dine svigerinder kunne være en ide. Ati mødes til hyggeligt samvær, eller på en eller anden måde får snakket med dem hvad det handler om og hvordan i løser det, feks hvordan de kan støtte, eller hvordan i kan ses, i enighed om hvordan i alle skal forholde jer omkring Naja

Håber det gav mening

Det er ikke nemt og du hærværket en kamp igennem, samtidig tror jeg også du skal til at give dig selv en chance. Nyde livet lidt, jeg er sikker på Naja ville ønske du skal være glad, minde hende med glæde, nyde dit kommende bryllup, og ikke give dig selv skylden for alle ting, for du kan jo ikke gøre for hvordan andre reagerer og takler livet, og give dig selv selv plads i din sorg

Anmeld

1. august 2013

Mother-love

FrkRaarup skriver:

Hey piger,

Har endnu engang læst en opdatering på facebook hvor alle pigerne i svigerfamilien plus nære piger har været på tur.

Igen uden mig. Inden jeg blev gravid var jeg altid med og altid inviteret, ja også under graviditeten.

Efter jeg har mistet Naja har jeg ingen kontakt med dem. Jeg skriver ofte til min svigerinde og hun svare da også. Men skriver aldrig til mig. Før var vi ikke til at skille ad.
Jeg skrev til hende at jeg var ked af de aldrig skrev og hendes svar bare bare "Det er jeg da ked af, men har haft travlt". Siden har jeg ikke hørt fra nogen af dem..

Det gør så ondt indeni at jeg er blevet frosset ud. Kender ikke grunden. Jeg er total frustreret ....

Det er som om at jeg skal straffes for at de har mistet deres barnebarn/niece. Det er da ikke min skyld hun døde?

Hej.
Jg tror ikke det har så meget med dig at gøre som sådan. Jeg tror det måske er fordi de ikke ved hvordan de skal håndtere din sorg. Og oftes ender det ud i at man bliver glemt lidt. For de er self også kede af noget så tragisk kunne ske. Men at de bare er bange for at komme til at snakke om hende og ikke vil gøre dig ked af det. Og mange ved ikke hvordan de skal håndtere andre mennesker der ligger i sorg.
Så vil tro du måske skulle sige til dem at du savner dem og deres støtte og at du godt kan forstå det er svært for dem at håndtere din sorg. Men at du ikke får det bedre af at de lukker dig ude. Og ellers give dem noget tid. Det er jo desværre ikke så lang tid siden du mistede din datter

Anmeld

1. august 2013

MorDk

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.