Carina:-) skriver:
Det har jeg aldrig hørt om før.... Og synes det lyder underligt når man skal optjene dagpengret igen har man kun 1 år til de 1900 og et eller andet antal timer man skal have.
Har også ladet mig fortælle at det er for 1 år man kigger tilbage når man beregner dpsats sådan at hvis du f.eks i en periode kun har 20 timer -ja så er du ikke berettiget til højeste sats.
Så har aldrig hørt om 3 år og heller aldrig om at man kan smutte på kh og så komme tilbage og fortsætte hvor man slap (så de personer der er faldet ud af dpsystemet kunne vel i princippet havde taget et år på dp ,og så par år på kh og så komme tilbage og tage et år på dp?Og så håbe at jobsituationen var ændret i mellemtiden-( altså nu snakker vi kun i teorien ik

Nej for du optjener ikke ved at være på kontanthjælp men så længe du betaler til din akasse, vil de timer du har optjent bliv stående, så hvis du har 6 mdr optjent, og mister dit job, kommer på kh i 6 mdr, og finder job så har du stadig de 6 mdr til at stå.
Man skal jo arbejde for at optjene. jeg har ikke skrevet nogen steder at man optjene ved at gå på KH og blive i akassen kun at man beholdte det man havde optjent hvis man fortsat betaler til fagforeningen. Hvis du ikke tror mig så ring til din fagforening. Er ret sikker på at min mor ved hvad hun snakker om, ellers er hendes borgerer da ret fucked.
Anmeld