I må hjælpe mig.!!! Haster rigtig meget! (Kontanthjælp)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2013

SjeBets

Carina:-) skriver:

Det har jeg aldrig hørt om før.... Og synes det lyder underligt når man skal optjene dagpengret igen har man kun 1 år til de 1900 og et eller andet antal timer man skal have.

Har også ladet mig fortælle at det er for 1 år man kigger tilbage når man beregner dpsats sådan at hvis du f.eks i en periode kun har 20 timer -ja så er du ikke berettiget til højeste sats.

Så har aldrig hørt om 3 år og heller aldrig om at man kan smutte på kh og så komme tilbage og fortsætte hvor man slap (så de personer der er faldet ud af dpsystemet kunne vel i princippet havde taget et år på dp ,og så  par år på kh og så komme tilbage og tage et år på dp?Og så håbe at jobsituationen var ændret i mellemtiden-( altså nu snakker vi kun i teorien ik &nbsp

Nej for du optjener ikke ved at være på kontanthjælp men så længe du betaler til din akasse, vil de timer du har optjent bliv stående, så hvis du har 6 mdr optjent, og mister dit job, kommer på kh i 6 mdr, og finder job så har du stadig de 6 mdr til at stå.

Man skal jo arbejde for at optjene. jeg har ikke skrevet nogen steder at man optjene ved at gå på KH og blive i akassen kun at man beholdte det man havde optjent hvis man fortsat betaler til fagforeningen. Hvis du ikke tror mig så ring til din fagforening. Er ret sikker på at min mor ved hvad hun snakker om, ellers er hendes borgerer da ret fucked.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2013

SjeBets

Det har jeg aldrig hørt om før.... Og synes det lyder underligt når man skal optjene dagpengret igen har man kun 1 år til de 1900 og et eller andet antal timer man skal have.

Har også ladet mig fortælle at det er for 1 år man kigger tilbage når man beregner dpsats sådan at hvis du f.eks i en periode kun har 20 timer -ja så er du ikke berettiget til højeste sats.

Så har aldrig hørt om 3 år og heller aldrig om at man kan smutte på kh og så komme tilbage og fortsætte hvor man slap (så de personer der er faldet ud af dpsystemet kunne vel i princippet havde taget et år på dp ,og så  par år på kh og så komme tilbage og tage et år på dp?Og så håbe at jobsituationen var ændret i mellemtiden-( altså nu snakker vi kun i teorien ik &nbsp

Og nej tvivler på at du kan få KH hvis du er dagpengeberettigt, men det var denne unge mand jo lige netop ikke.

Anmeld

31. juli 2013

Carina:-)

SjeBets skriver:

Nej for du optjener ikke ved at være på kontanthjælp men så længe du betaler til din akasse, vil de timer du har optjent bliv stående, så hvis du har 6 mdr optjent, og mister dit job, kommer på kh i 6 mdr, og finder job så har du stadig de 6 mdr til at stå.

Man skal jo arbejde for at optjene. jeg har ikke skrevet nogen steder at man optjene ved at gå på KH og blive i akassen kun at man beholdte det man havde optjent hvis man fortsat betaler til fagforeningen. Hvis du ikke tror mig så ring til din fagforening. Er ret sikker på at min mor ved hvad hun snakker om, ellers er hendes borgerer da ret fucked.

Nej det ved jeg godt man ikke gør.

Men hvis man nu kom på dp,så kunne man (i teorien) gå på dp i et år,smutte på kh og så tage det sidste år på dp ? Altså så man trækker tidspunktet fra 2 år til 4 år inden man ryger ud af systemmet?

Og nej kan ikke ringe til min fagforening,for er i en for selvstændige og det er lidt andre regler end i en alm

Anmeld

31. juli 2013

Carina:-)

SjeBets skriver:

Og nej tvivler på at du kan få KH hvis du er dagpengeberettigt, men det var denne unge mand jo lige netop ikke.

Nååh nej -nå der kan man bare se så blev jeg det klogere -og det skal jeg da huske at fortælle min datters veninder der render fra job i tide og utide at de altså bare skal betale til a-kasse så kan de i løbet af 3 år spare det op som vi andre gjorde på 1 år i sin tid .

Anmeld

31. juli 2013

SjeBets

Nej det ved jeg godt man ikke gør.

Men hvis man nu kom på dp,så kunne man (i teorien) gå på dp i et år,smutte på kh og så tage det sidste år på dp ? Altså så man trækker tidspunktet fra 2 år til 4 år inden man ryger ud af systemmet?

Og nej kan ikke ringe til min fagforening,for er i en for selvstændige og det er lidt andre regler end i en alm

Kontant hjælp er jo kun til hvis du ingen andre indtægt kan få, og det kan du hvis du har et år tilbage på dagpenge.  Så nej man kan ikke shoppe rundt.  Men faktum er at har du optjent 6 mdr før du mister dit job, og betaler du fortsat til akassen beholder du de timer.  Der er så nok en tidsfaktor på som jeg ikke kender da jeg ikke har stået uden job. Men de går 3 år tilbage, eller ville man jo heller ikke kunne komme på dagpenge efter en barsel, hvis man har mistet sit job før/undre barslen, da man ikke optjener noget ved at gå og glo hjemme.

Anmeld

31. juli 2013

SjeBets

Nååh nej -nå der kan man bare se så blev jeg det klogere -og det skal jeg da huske at fortælle min datters veninder der render fra job i tide og utide at de altså bare skal betale til a-kasse så kan de i løbet af 3 år spare det op som vi andre gjorde på 1 år i sin tid .

http://www.lederne.dk/lho/A-kassen/Dagpenge/naarduerblevetsagtop/betingelserforatfaadagpenge/arbejdskrav.htm 

Anmeld

31. juli 2013

SjeBets

Endnu et link, http://www.def.dk/A-kasse/Hvis-du-bliver-arbejdsloes/Ydelsesperioden-og-arbejdskrav.aspx   så ja så længe hun er i en akasse og betaler i den periode her hun 3 år til at samle de timer sammen, jeg ved så ikke om det er lavet om siden du har skulle tjene de timer op, for at give vikarene en chance for at opnå de samme muligheder for dp som dem som er heldige at have et fuldtidsjob. Så meget har jeg ikke lyttet efter min moder

Anmeld

31. juli 2013

M&J87

Patriark skriver:

Det kan man ikke, så vidt jeg har forstået, længere. Og jeg syntes egentlig heller ikke hun beskriver symptomer på stress i sit indlæg.

Det kan man sagtens, kvinden er da nedkørt. 

Anmeld

31. juli 2013

Anonym trådstarter

Update. 

Har søgt arbejde idag, brugt dagen på det. Og er faktisk allerede kaldt til jobsamtale næste uge på en rigtig gid arbejdsplads jeg har søgt på længe !!

Anmeld

31. juli 2013

Patriark

M&J87 skriver:

Det kan man sagtens, kvinden er da nedkørt. 

Sur og ked af det er ikke nødvendigvis symptomer på stress. Det kunne være symptomer på meget andet, men ikke nødvendigvis stres.

Har du oplevet stresse egen krop? Har du prøvet, at få en lægeattest pga. stres?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.