I må hjælpe mig.!!! Haster rigtig meget! (Kontanthjælp)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2013

Benjamins'mor

Du kan godt få kontanthjælp, men hvis du selv siger op er der en karantæne på 5 uger. Det vil sige du skal gå uden indtægt i 5 uger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2013

Benjamins'mor

FrkZier skriver:

Det var hvad jeg fik afvide på kommunen da jeg overvejede at sige op inden barsel (lang historie) - men måske hun også har smurt tykt på for at skræmme mig 

Der er en karantæne der hedder 5 uger, det fik vi afvide da min kæreste overvejede at opsige et tidligere job. Derfor gik fagforeningen ind og hjalp så firmaet fyrede ham i stedet.

Anmeld

31. juli 2013

LilleLene

Carina:-) skriver:

Men der står da at hvis man har formue på over 10.000 skal det sælges før man kan få kh?

prøv at læse her

Anmeld

31. juli 2013

Carina:-)

LilleLene skriver:

prøv at læse her

Der står så også at man skal optage lån i friværdien og leve af det,samt at kommunen har frie hænder til at beslutte hvad der er rimeligt i afslag-

Og det stemmer meget godt overens med det jeg ellers har hørt om folk der har fået afslag pga egen bolig

Jeg ville aldrig ture sige et fast job op især ikke med de stramninger der bliver indført til januar .

Anmeld

31. juli 2013

LineSchack

Anonym skriver:

Jeg har er arbejde som er sindssygt hårdt. Vælger ikke at sige hvad.

men dette arbejde er med mennesker som virkelig har brig for omsorg . Men det er der bestemt ikke tid til, pga underbemanding fra kommunen.. Det ødelægger mig. Jeg har for mange opgaver udenfor mine kompetencer, jeg løber rundt og jeg er konstant sur. ! Det går meget udover min familie.. Og det skal det ikke. Folk holder afstand til mig nu fordi jeg er så presset. 

Jeg er så ked af det og det følels som tønmermænd hver gang jeg skal op og på arbejde!!

Lige nu er jeg igang med at søge nyt arbejde, og det ser fornuftig Ud. Jeg har fri idag, men jeg holder ude foran nu med opsigelsespapir.. 

jeg kan ikke være på dagpenge endnu da jeg ikke har været medlem længe nok. 

Kan jeg få kontanthjælp i den korte periode hvis jeg vælger at gå ind med opsigelsespapirene??

lidt om mig. 

1 hjemmeboende barn

ejet hus med medejer (kæreste)

ikke gift

ingen bil (i mit navn) 

ikke syg

hjælp mig nu, please !!

Man kan ikke komme på kh hvis man ejer et hus fordi ens formue overstiger 10.000...men hvis det ikke var for huset tror jeg da sagtens. Ønsker dig al held og lykke

Anmeld

31. juli 2013

Benjamins'mor skriver:

Der er en karantæne der hedder 5 uger, det fik vi afvide da min kæreste overvejede at opsige et tidligere job. Derfor gik fagforeningen ind og hjalp så firmaet fyrede ham i stedet.

Hvorfor kunne han så ikke få dagpenge?

Hvis han var berettiget til hjælp fra fagforeningen ,burde han da også være berettiget til dagpenge .

Anmeld

31. juli 2013

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen!! 

Jeg har valgt at køre hjem igen, uden at aflevere opsigelsen.. Det bliver rigtig hårdt indtil jeg får noget nyt ...

Anmeld

31. juli 2013

Benjamins'mor

Carina:-) skriver:

Hvorfor kunne han så ikke få dagpenge?

Hvis han var berettiget til hjælp fra fagforeningen ,burde han da også være berettiget til dagpenge .

Du kan jo få hjælp af din fagforening så snart du er medlem, men har du ikke optjent nok timer er du jo ikke berettiget, han havde kun været medlem i 6 mdr.

Anmeld

31. juli 2013

M&J87

Tag til lægen, du kan blive sygemeldt, da det lyder som om du er stresset!

Anmeld

31. juli 2013

Benjamins'mor skriver:

Du kan jo få hjælp af din fagforening så snart du er medlem, men har du ikke optjent nok timer er du jo ikke berettiget, han havde kun været medlem i 6 mdr.

Og så hjælper de ham med at komme på kh ?

"skøn" hjælp... troede fagforeninger var til for at hjælpe folk ,og ikke sætte dem i dårlige forsørgelsesmuligheder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.